سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ایران تیمی است که تا ابد در قلب من جا دارد چون بازیکنان من از ابتدا تا انتهای کار با جدیت تلاش کردند و با ذهن باز هر تغییری را که لازم بود پذیرفتند.

به گزارش افکارنیوز ، خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، تلاش بازیکنانش را برای حفظ عنوان قهرمانی آسیا و پیروزی ۳ بر صفر مقابل کره جنوبی در فینال مسابقات قهرمانی مردان آسیا را «شگفت آور» خواند.

پیروزی با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹،۲۵ بر ۲۲ و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ تیم ایران را مطمئن کرد که می توانند مدال طلای سال ۲۰۱۱ را تکرار کنند. آنها در طول ۸ مسابقه خود فقط یک ست را به کره جنوبی در مرحله دوم مسابقات واگذار کردند.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی با نتیجه مشابه ۳ بر صفر قزاقستان و کویت را شکست داد، در مرحله گروهی ابتدا در ۳ ست متوالی عراق را شکست داد و سپس ۳ بر یک کره جنوبی را از پیش رو برداشت. تیم ایران قبل از رسیدن به فینال، لبنان و ژاپن را هم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کرد.

ولاسکو گفت: این گروه از بازیکنان فوق العاده و قهرمانان واقعی بازی هستند. دادن فقط یک ست به حریفان در مسابقات قهرمانی آسیا، شگفت انگیز است. آنها تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند و بدون اینکه هرگز شکایتی بکنند با تمام توان فقط روی تمرین تمرکز داشتند. من در تمام طول تابستان آنها را زیر فشار وحشتناکی قرار دادم تا بتوانند فشار مسابقات قهرمانی آسیا را تحمل کنند. همه پیش از شروع بازی ها می گفتند که ایران در این دوره هم قهرمان می شود اما رسیدن به قهرمانی اصلا ساده نبود.

تیم ایران در حالی به دومین قهرمانی متوالی خود در مسابقات قهرمانی آسیا رسید که در سال ۲۰۰۹ به عنوان نایب قهرمانی و در سال ۲۰۰۳ به مدال برنز رسیده بود. پیشرفت ایران در رده جهانی همزمان با کسب مقام نهمی لیگ جهانی ۲۰۱۳ و پنجمی جام بزرگ قهرمانان ۲۰۰۹ اتفاق افتاد. آنها سال آینده تلاش می کنند تا در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان مقام بهتری نسبت به نوزدهمی سال ۲۰۱۰ بگیرند.

حالا ولاسکو علاوه بر دو عنوان قهرمانی جهان و ۳ قهرمانی اروپا با تیم ملی ایتالیا در سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵،۲ قهرمانی آسیا را هم به کارنامه خود اضافه کرده است. او می گوید: حضور در آسیا، چالش زندگی حرفه ای من بود چون می خواستم ببینم که آیا می توانم افتخاراتی را که با تیم ملی ایتالیا کسب کرده بودم با کشور و فرهنگ دیگری تکرار کنم. تیم ایران تیمی است که تا ابد در قلب من جا دارد چون بازیکنان من از ابتدا تا انتهای کار با جدیت تلاش کردند و با ذهن باز هر تغییری را که لازم بود پذیرفتند. تغییرات در تیم ایران کاملا مشهود است. تمام بازیکنان ایران به سختی تمرین و تلاش کردند و ایران باید به داشتن این بازیکنان افتخار کند.

ولاسکو پس از پیروزی بر کره در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا گفت: من نگران بازی با کره بودم چون تنها ستی که در این مسابقات واگذار کرده بودیم مقابل کره بود. آنها بعد از ۱۰ سال به فینال رسیده و چند هفته قبل بالاتر از ژاپن به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرده بودند. من نگران بودم ولی می دانستم اگر خوب بازی کنیم، برنده می‎شویم. با این پیروزی ۳ بر صفر نمی توانستم انتظار بیشتری داشته باشم. قهرمانی دوره گذشته در تهران خیلی دلچسب بود اما قهرمانی این دوره در خارج از ایران، جایگاه ویژه ای در قلب ما دارد. تیم من با حداکثر پتانسیل خود بازی کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات