طرفدار پر و پا قرص مهدوی کیا بودم

بازیکن جدید تیم ملی کشورمان تاکید کرد به او گفته اند در پست دفاع یا هافبک راست بازی خواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز ، استیون بیت آشور، مدافع تیم فوتبال سن خوزه پس از پیروزی چهارشنبه شب تیمش مقابل کولاردو رپیدز و پیش از سفر به ایران در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه پدر و مادرت در ایران متولد شده اند ولی خودت در سن خوزه بزرگ شده ای چقدر خودت را ایرانی می دانی؟ » گفت: بله، پدر و مادرم در ایران متولد شده اند و من اینجا به دنیا آمده ام ولی به ایرانی بودنم خیلی افتخار می کنم. این فرصت خیلی بزرگی است که به ایران بروم، برای تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کنم و عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

وی در خصوص دلیل بازی نکردن برای تیم ملی فوتبال آمریکا خاطرنشان کرد: می خواستم برای آمریکا بازی کنم ولی موقعیت سختی پیش آمد. یک عمل جراحی داشتم و با عدم آمادگی کافی به اردوی آمریکا رفتم و در نهایت مجبور شدم اردو را ترک کنم تا مجددا عمل جراحی انجام دهم. مربیان تیم ملی آمریکا هم به من گفتند عمل جراحی ات را انجام بده، شرایطتت که بهتر شد با تو تماس می گیریم. بعد از عمل جراحی هم با من تماس گرفتند و گفتند خوشحالیم که تو را می بینیم. به هر حال در آن مقطع تیم آمریکا خوب بازی می کرد و با بازیکنانش به بردهای خوبی هم دست می یافتند. من هم این موضوع را کاملا درک می کنم که وقتی تیمی خوب و هماهنگ بازی می کند نیاز به نغییر ندارد.

استیون که حالا از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شده است دقیقا نمی داند در پستی که بازی خواهد کرد چه بازیکنانی حضور دارند. وی در این مورد اظهار داشت: به من گفته اند که یا در دفاع راست یا در هافبک راست بازی خواهم کرد. در هر پستی که سرمربی تیم بخواهد بازی می کنم حتی اگر لازم باشد درون دروازه هم می ایستم. در کل عاشق بازی در خط حمله تیم هستم ولی به عنوان یک مدافع هم اصلا دوست ندارم توپی از من رد بشود. خیلی اهل رقابت هستم و وقتی دفاع بازی می کنم راحت سرجایم نمی ایستم و دوست دارم در کارهای تهاجمی تیم هم شرکت کنم.

بیت آشور غذای مورد علاقه خود را لوبیاپلو عنوان می کند و دست پخت مادرش را به دستپخت پدرش ترجیح می دهد. او با اشاره به اینکه تا کنون ۳،۲ دفعه به ایران سفر کرده است تصریح کرد: آخرین باری که به ایران سفر کردم ۵ سالم بود که حدود ۲۰ سال پیش بود برای همین خیلی مشتاقم به ایران برگردم.

بازیکن ۲۶ ساله سن خوزه که از تعداد دقیق بازیکنان دوملیتی حاضر در تیم ملی ایران اطلاع دقیقی ندارد در خصوص عکس العمل احتمالی هم بازی های جدیدش در تیم ملی گفت: ما همگی یک تیم خواهیم بود و اگر اختلاف سلیقه یا اختلاف نظری هم بین بازیکنان وجود داشته باشد به طور حتم در زمین مسابقه کنار گذاشته خواهد شد. هدف ما پیروزی مقابل تایلند است.

بیت آشور در پاسخ به این پرسش که «آیا از بازیکنان قدیمی ایران کسی را می شناسی؟ » اظهار داشت: به طور قطع همگی ما علی دایی را می شناسیم. خود من یکی از طرفداران پر و پا قرص مهدی مهدوی کیا بودم و وقتی خداد عزیری در سال ۲۰۰۱ به تیم سن خوزه پیوست از اینکه او را می دیدم احساس خوبی داشتم.

بازیکن جدید تیم ملی کشورمان در خصوص ۲ فرهنگی بودن خود گفت: مهرداد اسم ایرانی ام است و به هر ۲ فرهنگ افتخار می کنم. پدر و مادرم متولد ایران هستند و به جایی که آنها از آنجا آمده اند افتخار می کنم. فارسی را هم خیلی بهتر از زبان آشوری متوجه می شوم.

بیت آشور تصریح کرد: شور و شوق خاصی دارم که می خواهم به ایران بروم. خیلی دوست دارم آنجا باشم و به اصلیتم خیلی افتخار می کنم. امیدوارم ایرانی ها هم از من خوش شان بیاید.

تیم های ملی آمریکا و ایران در حال تدارک برگزاری دیداری دوستانه هستند و فدراسیون های فوتبال ۲ کشور هم علاقه خود را برای برگزاری این دیدار اعلام کرده اند. مدافع ایرانی- آمریکایی سن خوزه در پاسخ به این پرسش که «اگر قرار باشد ایران با آمریکا بازی کند، آیا دوست داری مقابل این تیم به میدان بروی و حتی گل بزنی؟ » عنوان کرد: ببینیم چه پیش می آید و اگر بازی قطعی شد امیدوارم موفق به این کار بشوم.

بیت آشور در پایان در مورد اینکه علاقمند است ایران با چه تیم هایی در جام جهانی هم گروه شود، خاطرنشان کرد: هنوز خیلی زود است در این باره اظهار نظر کنیم. در حال حاضر روی این مساله تمرکز کرده ام که توانایی های خود را به اثبات برسانم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات