رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «نه احمدی نژاد و نه هیچ کس دیگری برای برکناری علی دایی تصمیم نگرفت و این تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون بود. »

به گزارش افکارنیوز ، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال گفت: «بعد از مسابقه با کره جنوبی و صعود ایران به جام جهانی این نخستین اردوی تیم است و از آن تیم برخی بازیکنان کم و چند بازیکن جدید اضافه شدند. دیدار ایران مقابل تایلند هم یک دیدار تدارکاتی است برای جام جهانی و هم دیدار اصلی برای راه یافتن به جام ملت های آسیا که باید در آن موفق شویم. »


وی ادامه داد: «کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن به دلیل آنکه جواز ورود به جام ملت ها را کسب کردند لازم نیست در این مرحله شرکت کنند و فرصت بیشتری برای بازی های تدارکاتی دارند اما تیم ما درگیر این مسابقات است. این رویداد هم برای ما هم فال و هم تماشاست که می توانیم این بازی ها را به چشم دیدار تدارکاتی نگاه کنیم. تا زمان برگزاری دیدارهایمان در این مرحله فرصت چندانی برای بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. »


رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به مصاحبه روز گذشته علی آبادی و اظهارات او مبنی بر اینکه احمدی نژاد موافق برکناری علی دایی بوده تاکید کرد: «من این صحبت ها را نشنیده ام اما از قول علی آبادی خواندم که گفته است نظر احمدی نژاد برکناری دایی بوده است. این هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بود که تصمیم گرفت دایی را کنار بگذارد. البته این تصمیم می تواند صحیح یا غلط باشد و خود من در آن مقطع با آن موافق نبودم و اعتقاد داشتم باید دایی تا پایان در کنار تیمش باشد. نه احمدی نژاد و نه هیچ کس دیگری برای برکناری علی دایی تصمیم نگرفت و این تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون بود. »


کفاشیان درباره اینکه تا چه زمانی تیم ملی نباید بازی تدارکاتی خوب داشته باشد گفت: «تا هر موقع که زمان مناسب برای انجام بازی های خوب تدارکاتی فراهم شود. اکنون تیم های قدرتمندی برای بازی تدارکاتی به ایران پیشنهاد داده اند که تصور می کنم از آذرماه به بعد فرصت بیشتری برای برگزاری این بازی ها داشته باشیم. »


رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت پرونده تبانی خاطرنشان کرد: «این پرونده در حال بررسی است و بعد از آنکه مدارک و مستندات کامل شود برای بررسی و اعلام به دست فدراسیون خواهد رسید. »


کفاشیان بر تشکیل کمیته اخلاق تاکید کرد و افزود: «این کمیته به زودی تشکیل می شود. برخی اعضای آن را انتخاب کرده ایم و برخی دیگر از اعضا را باید مجمع انتخاب کند تا این کمیته فعالیت هایش را آغاز کند. »


وی در واکنش به انتقادها نسبت به استفاده از بازیکنان دو ملیتی تصریح کرد: «از روز اول که کی روش به ایران آمد با او درباره استفاده از بازیکنان ایرانی خارج از کشور رایزنی کردیم. این بازیکنان می توانند به تیم ملی کشورمان کمک کنند و باید از امتیاز حضور آنان استفاده کنیم. همانطور که حضور شخصیت هایی چون پروفسور سمیعی سبب افتخار ماست این بازیکنان هم همین شخصیت را دارند. برای حضور آنها در تیم ملی جعل سند نکرده ایم بلکه آنها از نظر مدارک شناسایی هم ایرانی هستند. »


رئیس فدراسیون فوتبال درباره سفر کی روش به برزیل برای انتخاب کمپ تمرینی و امکان سفر او همراه با سرمربی تیم ملی تاکید کرد: «کی روش به برزیل خواهد رفت اما من باید در آذرماه و برای قرعه کشی همراه با او به این کشور بروم. البته کی روش علاوه بر پیگیری بحث کمپ تیم ایران برای انجام بازی تدارکاتی با تیم های قدرتمند هم رایزنی خواهد کرد. »


کفاشیان در این باره که تیم ایران برای بازی تدارکاتی چه اندازه باید هزینه کند، اظهار داشت: «هزینه ای برای بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ نخواهیم کرد. این هزینه ها را اسپانسرها تامین می کنند. ما برای بازی با برزیل و روسیه پول گرفتیم؛ این ایران است که دیگر کشورها باید برای بازی تدارکاتی منتش را بکشند. »


وی درباره بحث تغییر نام خلیج فارس یادآور شد: «فیفا اعلام کرده که در مسائل غیرفوتبالی ورود نمی کند و این بحث هم یک بحث سیاسی است. اگر کشورهایی عربی در این باره فشار می آورند تحت تاثیر حاکمان خود هستند که این خواسته سیاسی را دارند. آنها رفتارهای دوستانه ندارند. ما هم در این رابطه نامه ای به فیفا نوشته ایم البته آنها قبلا گفته اند که در این مسئله ورود نمی کنند چرا که آن را سیاسی می دانند. به همین دلیل ما این موضوع را به مراجع رسمی کشور هم اطلاع دادیم که بحث سیاسی آنها پیگیری کنند. »


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد کنار گذاشتن ۶ بازیکن از تیم نوجوانان گفت: «این موضوع برای ما بسیار مهم بود. ۱۴ یا ۱۵ شهریور بود که نامه فیفا را دریافت کردیم و در آن از ما خواسته بودند تا از بازیکنان MRI بگیریم. ما قبلا این کار را انجام داده بودیم اما در نمونه های جدید مشخص شد که ۶ بازیکن ما که از نفرات اصلی هم بودند از نظر رنج سنی شرایط حضور در مسابقات را ندارند. ما هم ریسک نکردیم و آنها را کنار گذاشتیم. در هر صورت معتقدم با اینکه حق بعضی بازیکنان خورده شد اما همین تیم ما در جام جهانی می تواند نتیجه بگیرد. »


وی همچنین گفت که جشن بدرقه تیم نوجوانان که قرار بود امشب برگزار شود، لغو شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات