کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از بازی با تایلند گفت: در برابر تایلند، بار دیگر باید به صورت متحد از هواداران بخواهیم با حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم ملی، روحیه بازیکنان را بالا ببرند تا امتیاز لازم را کسب کرده و فوتبالی جذاب را به نمایش بگذاریم.

به گزارش افکارنیوز ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است اینکه در گذشته تیم ملی ایران مغلوب تایلند نشده، دلیلی بر موفقیت تیمش در دیدار فردا سه شنبه برابر این تیم نیست. وی همچنین هدف تیمش را صعود به جام ملت های آسیا دانست و گفت: برای اینکه به این هدف دست پیدا کنیم، باید در خانه تایلند را شکست دهیم.

کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران در مرحله انتخابی رقابتهای جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: در بازی فردا برابر تایلند، بار دیگر باید به صورت متحد از هواداران بخواهیم با حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم ملی، روحیه بازیکنان را بالا ببرند تا در کنار ارائه بهترین بازی خود، امتیاز لازم را کسب کرده و فوتبالی جذاب را به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه ما هیچ وقت برابر تایلند بازنده نبودیم، دلیل بر این نیست که بازی فردا تایلند مقابل ما بازنده باشد. در درجه دوم نمی توانم تیم ملی ایران را از پیش برنده بدانیم، به خاطر اینکه در اکثر دیدارهای گذشته پیروز شدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین تاکید کرد: چیزی که برای ما حائز اهمیت است، این بوده که بازی با تایلند، یکی از دیدارهای مرحله مقدماتی ایران در راه صعود به جام ملت های آسیا است. ما هدف و وظیفه خود را به خوبی می دانیم و شکی نداریم که هدف اصلی مان صعود به جام ملت های آسیا است.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: اگر می خواهیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم، باید در خانه تایلند را شکست دهیم و با کسب ۳ امتیاز این مسابقه شرایط حضورمان در جام ملت های آسیا را فراهم کنیم. ما باید با تمام تمرکز مقابل تایلند بازی کنیم. برای تایلند احترام قائلیم. آنها در بازی خارج از خانه مقابل چین به پیروزی پرگل رسیدند و موفق شدند مقابل بحرین هم پیروز شوند.

کی روش در ادامه نشست خبری تاکید کرد: مطمئنم نیاز به یادآوری نیست و شما در جریان هستید که ما مقابل بحرین به سختی به پیروزی رسیدیم. این به این معناست که باید مقابل تایلند با تمام تمرکز به میدان برویم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مقابل تایلند از بازیکنان ملی پوش ایران چه می خواهد، یادآور شد: تنها چیزی که می خواهم این است که بازیکنان با ذهنیت و طرز نگاه مناسب، با این مسابقه برخورد کنند. آنها باید برای تیم بازی کنند. دوست دارم همه بازیکنان یک مطلب را در ذهن داشته باشند و آن این است که برای موفقیت تیم به میدان بروند و بازی کنند. اگر این مسئله عملی شود مقابل تایلند مشکلی نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه سرمربی تیم ملی تایلند اعلام کرده برای کسب یک امتیاز به تهران آمده است، خاطرنشان کرد: دانستن این مسئله خوب است. این نشان می دهد که تایلند برای یک امتیاز به تهران آمده و برای گرفتن همین یک امتیاز هم انگیزه دارد. گفتن این مسئله مشکلی ندارد. مهم این است که ما بازی را ببریم. همانطور که گفتم باید برای تایلند حتی با وجود اینکه برای کسب یک امتیاز آمده، احترام قائل شویم.

وی در ادامه درباره اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم ملی و مشکل هماهنگی آنها با سایر بازیکنان، تاکید کرد: هماهنگی بازیکنان در مدت زمانی کوتاه یک مسئله همیشگی است. با این حال برگزاری دو تمرین همیشه بهتر از برگزاری یک تمرین بوده است، در واقع هر چه تمرین بیشتر باشد، برای بازیکنان بهتر است. به همین خاطر است که اصحاب رسانه توقع دارند سرمربیان فوتبال شعبده بازی کنند. بعضی اوقات ما می توانیم این کار را انجام دهیم و بعضی اوقات هم نمی توانیم ولی من به بازیکنانم اعتقاد و اعتماد زیادی دارم.

کی روش ادامه داد: من بازیکنانی در اختیار دارم که تعادل و تداوم تیمی را ضمانت می کنند. ۹۵ درصد این بازیکنان در دو سال گذشته با من کار کرده اند و به نظرم مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. ما نیروهای لازم را در تیم ملی اختیار داریم.

وی در خصوص اینکه آیا حضور بازیکنان جدید باعث نمی شود کارش را از نو در تمرینات شروع کند، تصریح کرد: این همان مسئله ای است که ما در ذهن داریم. ما باید کارمان را به درستی انجام بدهیم ولی اضافه شدن بازیکنان جدید به معنای این نیست که ما از ابتدا کار می کنیم. تمام بازیکنان تیم ملی ضمانت شده اند و می آیند به ما کمک کنند که به هدفمان برسیم و راهی پیدا کنیم که تیم ملی قوی تر باشد. ما با این روحیه رو به جلو حرکت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ۱۱۹ روز بازی نکردن روی کیفیت تیم ملی تاثیر نمی گذارد، عنوان کرد: من همیشه این کلمه را می گویم که ناراحت و عصبی شدن درست نیست. یک سری کارها است که اگر امروز انجام نشوند، می توان فردا انجام داد مثلاً اگر غذا نخوریم یا کتابی ننویسیم فردا می توانیم آنها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اما اگر امروز شما مقاله را ارایه ندهید، فردا با رئیس خود مشکل پیدا خواهید کرد چرا که همه روزنامه ها اخبار روز را منتشر می کنند ولی شما این کار را انجام ندادید، پس کلمه ناراحتی چندان درست نیست. این حق من است که دغدغه هایم را مطرح کنم. وقتی آبی از پلی رد می شود دیگر راه برگشتی ندارد.

کی روش همچنین گفت: وقتی این همه فرصت برگزاری بازی دوستانه را از دست داده ایم، راه برگشتی نداریم. در فوتبال نمی توانیم با کلماتی مثل انشاءالله یا فردا جبران می کنیم، به دنبال رفع کمبودها باشیم. فرصت از دست رفته دیگر رفته، پس این وظیفه من است به عنوان سرمربی مسایل روز را مطرح کنم و توجه همگان را به این مسایل جلب می کنم.

وی با اشاره به یکی از نشست های خبری خود با اهالی رسانه ها عنوان کرد: در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی یکی از خبرنگاران پرسید که شما از آن دست مربی نیستید که بعد از دو سال هیچ مطلبی نگویید ولی بعد از باخت همه چیز را مقصر جلوه دهید؟ ، گفت: این سوال همکارتان نشان می دهد که من باید همه چیز را در زمان درست مطرح کنم و اگر حرف می زنم به خاطر این است که مسئولان و مردم متوجه شرایط و اتفاقات پیرامون تیم ملی باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه توجهات حاضرین در نشست خبری را به بازی با تایلند معطوف کرد و اظهار داشت: به بازی با تایلند برگردیم مطلب درست این است که از هواداران بخواهیم در استادیوم حضور داشته باشند و ما را تنها نگذارند. من از رسانه ها خواسته ام تا از هواداران تیم ملی بخواهند که در ورزشگاه حاضر شوند و نشان بدهند که آنها خواستار آماده سازی خوب تیم ملی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که شما ۴ بازیکن تازه وارد مثل داوری و بیت آشور را به تیم ملی دعوت کرده اید، چگونه می خواهید از انتخاب های خود دفاع کنید؟ ، گفت: همان طور که از قبل در این باره پاسخ داده ام الان هم همان کار را انجام می دهم پاسخ ما به شما داخل زمین است، اینجا از طریق رسانه هم می توانند ضعیف باشند و هم قوی ولی دیدگاه من فرق دارد.

کی روش ادامه داد: دیدگاه من به تیم ملی مثل خانه با درهای بسته نیست، تیم ملی مثل خانه بدون در و پنجره است که درون خانه باید نفراتی باشند که به تیم ملی کمک کنند. انتخاب هایی که پیش رو داریم، در حال حاضر اینها هستند اما باید روی بازی با تایلند تمرکز کنیم ولی چشمانم و دیدگاهم به آینده نیز توجه دارند.

وی تاکید کرد: باید انتخاب های درستی برای جام جهانی داشته باشیم و نمی توانیم با یک گروه ثابت به جام جهانی برویم چرا که به یک باره ممکن است نیمی از بازیکنان اعلام بازنشستگی کنند، پس یک بار برای همیشه وضعیت خود را با منتقدان مشخص می کنم و با تمام انتقادها با روی خوش برخورد می کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این باره گفت: به نظرم تمام انتقادها مثبت و مثمرثمر هستند، این یک مساله ای است که می تواند به من کمک کند و هزینه ای هم ندارد اما اگر مثبت نباشند به آنها گوش نمی دهم. برخی از این صحبت ها غیرمحترمانه است. تا زمانی که به تیم من و بازیکنانم بی احترامی شود، من آن را نمی پذیرم. صحبت های توهین آمیز نشان می دهد که با من اعلام جنگ کرده اند.

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و تایلند در دور رفت از مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا ساعت ۱۹ فردا سه شنبه ۲۳ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات