علیپور خبر داد:

دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گفت: به ابهامات، شکایات و حرف و حدیث هایی که در مورد قلعه نویی وجود دارد رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، اتفاقات حاشیه ای دیدار سپاهان و پرسپولیس به یکباره فوتبال ایران را تکان داد و بعد از این بازی بود که علی دایی از غش کردن محسن قهرمانی و رشوه گرفتن او حرف زد. حالا پرونده این داور در هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال در جریان و او فعلا از فعالیت در فوتبال محروم است ولی خیلی ها در انتظار مشخص شدن این پرونده و رای نهایی هستند.

حجت الاسلام علیرضا علیپور دبیر هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال در خصوص آخرین اخبار از پرونده قهرمانی و همچنین برخی مسائل دیگر به سوالات تسنیم پاسخ داد.

ابتدا در خصوص پرونده محسن قهرمانی صحبت کنید. آیا به اطلاعات یا نتایج جدیدی رسیده اید؟

تقریبا چیزی که با ما مربوط می شود را انجام دادیم و نتایج کار به دبیرخانه تحویل داده شد. این پرونده از آنجا هم به حراست می رود و سپس به جایی گردش می خورد که نیاز باشد.

منظورتان نهادهای بالاتر است؟

نه، این موضوع در فدراسیون دنبال می شود و ما یکسری کارهای تحقیقاتی هم انجام دادیم که در حال تکمیل شدن است. یک مورد از این کارها به طور کامل انجام و یکسری چیزها مشخص شده و دو مورد دیگر هم در حال انجام است.

چه زمانی رای نهایی در خصوص پرونده قهرمانی اعلام می شود؟

باید در خیلی از مسائل به نتایج قطعی برسیم که قسمتی از آنها حل شده است. حداقل دو هفته دیگر هم زمان می خواهد تا در مورد این پرونده حکم بدهیم ولی نمی توان زمان قطعی اعلام کرد.

در این پرونده برای شما ثابت شده که برخی اتفاقات در گذشته رخ داده و ناپاکی هایی دیده می شود؟

وقتی در این خصوص حکم موقت صادر می شود یعنی یکسری نکات وجود دارد ولی امیدوارم در نهایت چیزی ثابت نشود. اگر چیزی هم باشد ولی ثابت نشود آن وقت سر ما و مردم کلاه می رود. ما که نسبت به خیلی از مسائل علم و غیب نداریم.

می گویند قهرمانی گفته که اگر محروم شود خیلی چیزها را افشا خواهد کرد و خیلی ها را پایین خواهد کشید؟

قرار بود دیروز با هم صحبت کنیم که برای ایشان کار پیش آمد. من تا حالا این جمله را از زبان او نشنیدم ولی اگر اطلاعاتی دارد، خوشحال می شویم ارائه کند چون به ما و این فوتبال کمک می کند.

اگر ادعای دایی ثابت نشود، آیا او محروم خواهد شد؟

اجازه بدهید مرحله به مرحله این موضوع را پیش ببریم و به اما و اگر اشاره نکنیم. مطمئن باشد در این پرونده تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی گیریم. از رسانه ها هم خواهش می کنیم صبور باشند و نگذارند کار با عجله پیش برود تا آنهایی که این موضوع را پیگیری می کنند در کارشان دچار عجله شوند.

آیا شماره خانمی که به حساب او پول واریز شده با قهرمانی ارتباط داشته است؟

اجازه بدهید این بحث ها را رسانه ای نکنیم.

مثل اینکه گفته اید دایی در بحث باشگاه راه آهن دخیل نبوده است؟

ما دایی رابه عنوان یک مربی سالم می شناسیم و در سلامت اخلاقی او شک نداریم اما برخی می خواهند توپ را به زمین دایی بیندازند تا سایر افراد که ناسالم هستند از این معرکه فرار کنند. من از افراد فوتبالی هم می خواهم که مقابل هم موضوع نگیرند تا جو آرام باشد.

درباره حضور فوتبالی ها در مجلس چه نظری دارید؟

مجلس اختیار خودش را دارد و نمی توانیم دخالت کنیم، از ما خواستند در این خصوص موضع خودمان را بگوییم، به همین دلیل ما هم اعلام کردیم که مجلس از افراد مورد دار دعوت نکند. من معتقدم نباید افرادی دعوت شوند که این پرونده از مسیر اصلی اش خارج شود.

گفته می شود قلعه نویی در مجلس گفته که دو راه اصلاح فوتبال ایران، تعطیلی برنامه نود و رفتن شما از فدراسیون فوتبال است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من مسئول اظهارنظر او نیستم و قلعه نویی مختار است هر حرفی می خواهد بزند. فقط خوشحالم حضورم در فوتبال، برخی افراد و جریانات خاص را تحت تاثیر قرار می دهد و همه مردم آنها را می شناسند. خوشحالم از اینکه در کارها و اهدافم دچار اشتباه نشدم.

شما مدتی قبل گفتید در مورد قلعه نویی حرف های زیادی دارید و به پرونده او به طور جدی رسیدگی می کنید. چرا به یکباره عقب نشینی کردید؟

من عقب نشینی نکردم و هنوز سر قولم هستم. ما بر اساس قانون عمل خواهیم کرد و اینکه چه شخصی باشد برایمان مهم نیست. ما به ابهامات، شکایات و حرف و حدیث هایی که در مورد قلعه نویی وجود دارد رسیدگی خواهیم کرد.

شنیده اید که داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون هم در مورد شما حرف زده است؟

خوشحالم آنقدر دقیق به ریشه ها می زنیم که آقایان از تاریکخانه ها بیرون می آیند. آقای مصطفوی با خودش و خدایش خلوت کند و ببیند بنای بسیاری از این مسائل در کدام فدراسیون چیده شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات