کلمبیا و سوئیس در سید یک، هلند و ایتالیا در سید دوم؛

برای سیدبندی از رنکینگ جدید فیفا استفاده شد؛ با این استدلال که فرم فعلی تیم ها، اهمیت بیشتری از سابقه آنها دارد.

به گزارش افکارنیوز ، هشت تیم سید اول رقابت های جام جهانی برزیل که قرار است در قرعه کشی روز ۶ دسامبر در باهیا، به عنوان سرگروه معرفی شوند، اعلام شدند؛ برزیل، اسپانیا، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، سوئیس و اروگوئه؛ البته اگر این تیم بتواند در دیدار پلی آف، از سد اردن بگذرد. حضور چهار تیم آخر در سید یک، در حالی که تیم های ایتالیا و هلند، قهرمان و نایب قهرمان دو دوره گذشته، در سید دوم قرار گرفته اند، بسیار احمقانه به نظر می رسد.

ایتالیا سال گذشته در یورو ۲۰۱۲ به عنوان نایب قهرمانی رسید و هلند هم همین عنوان را در جام جهانی ۲۰۱۰ به دست آورد و اولین تیم های قاره اروپا بودند که صعودشان به جام جهانی را قطعی کردند؛ بدون شکست در دور انتخابی.

ایتالیا با چهار قهرمانی در جام جهانی، حالا ۴۰ بازی در مقدماتی جام جهانی و یورو است که شکست نخورده؛ آخرین شکست آنها در این رقابت ها به دیدار ۷ سال قبل آنها مقابل فرانسه در پاریس برمی گردد. آنها در چهار تورنمنت بزرگ اخیر، دو بار به فینال رسیدند و یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی به دست آوردند. هلند هم در ۲۶ بازی از ۲۸ دیدار در سه دوره انتخابی اخیرش (در مقدماتی یورو و جام جهانی) پیروز شده است و از این نظر، حتی از اسپانیا نیز رکورد بهتری دارد.

این را با بلژیک مقایسه کنید که در ۱۲ سال اخیر در هیچ تورنمنت بزرگی حضور نداشته و در رقابت های انتخابی سه تورنمنت بزرگ پیش از جام جهانی ۲۰۱۴، به ترتیب در رتبه های پنجم، چهارم و سوم قرار گرفتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات