پاسخ این افراد را در محاکم قضایی می دهم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: به جای پاسخ دادن به ادعای برخی افراد در محاکم قضایی ادعاهای آنها را پیگیری خواهم کرد.

به گزارش افکارنیوز ، امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به صحبت های اخیرش درباره استقلال و واکنش یکی از مسئولان پیشین این باشگاه عنوان کرد: زمانی که اخلاق در برخی افراد سقوط می کند آنها خودشان را از فکر کردن محروم می کنند و به جای اینکه قبل از هر عمل و سخنی فکر کنند به توهمات خودشان بازمی گردند. این دسته افراد دچار پریشانی افکار هستند و باید تلاش کنند خود را درمان کنند چرا که در غیر اینصورت این سقوط اخلاقی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: این دسته افراد دوست دارند در سایه دیگران زندگی کنند و تصمیماتشان نیز در سایه همان افراد گرفته شود. آنها اخلاق را قربانی منیت ها و خواسته های نفسانی خود می کنند. توصیه ام این است که سعی نکنیم با هجوگرایی و اتهام بستن به دیگران خودمان را ارضا کنیم.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به دیگران توهین کند و وقتی ارزیابی درستی داشته باشیم متوجه می شویم که در جامعه قانون وجود دارد که حرف اول و آخر را آن می زند. اگر هم شخص یا گروهی قصد دارند علیه فردی موضوعی را مطرح کنند و یا شکایتی داشته باشند باید از طریق مراجع قانونی استیفای حق کنند.

وی گفت: در یکی از گفت وگوهای اخیر خود مواردی را مطرح کردم که تازگی نداشت. از جمله بحث پیشنهادی که زمانی به من شد تا به یک داور ازبکستانی ۵۰ میلیون تومان رشوه بدهیم که این بحث مربوط به ۵ سال پیش است. زمانی هم که گفتم سومی استقلال از هر قهرمانی پاک تر بود موضوعی است که به چند سال قبل بازمی گردد. مشخص است که نکات جدیدی را مطرح نکردم اما همین موضوع سبب شد آب در لانه مورچه ریخته شود.

واعظ آشتیانی در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان باشگاه استقلال گفت: در مورد بحثی که او پیرامون پرونده قضایی کرده آنقدر تجربه دارم که پاسخ رسانه ای ندهم چرا که حق شکایت را از خود سلب می کنم. من این موضوع را در اولین فرصت در محاکم قضایی مطرح کرده و پیگیر آن خواهم بود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اضافه کرد: به این افراد توصیه می کنم اگر در دوران نوجوانی هم سنگی به سر کسی زده ام و به خاطر شکستگی سر او محکوم شده ام و یا اینکه در هر نقطه از ایران پرونده محکومیت دارم آن را همراه با خود به دادگاه بیاورند چرا که درباره این مسائل هم باید در محکمه قضایی پاسخگو باشم.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: امیدوارم این بحث من برای آن دسته از افرادی که می خواهند با توهمات خودشان جلوی زبان و گفتار فردی را بگیرند، فصل الخطاب باشد. من نه گفتارم متوقف می شود و نه انتقاد را کنار می گذارم. همواره نکات مثبت و منفی را بیان خواهم کرد. هیچگاه حرف بیهوده نمی زنم و سعی می کنم حرف هایم بر مبنای واقعیت باشد حال چه عده ای خوششان یا بدشان بیاید.

وی درباره بحث قرارداد با کاپیتان یک تیم شهرستانی در اواخر دوران مدیریتش و اینکه آن بازیکن مصدوم بوده و در زمان مدیریت بعدی قراردادش فسخ شده اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که از زمان من تست پزشکی در باشگاه استقلال باب شد. در همان زمان یک بازیکن برزیلی را آوردند که در تست پزشکی مشخص شد از هر دو پا مشکل دارد. آقایان یادشان رفته این گونه مسائل در زمان خودشان مرسوم بوده است. مگر سه فصل پیش نبود که یک بازیکن خارجی را در حالی که ۶ ماه بود بازی نکرده بود و ۲۰ کیلو اضافه وزن داشت به استقلال آوردند؟ این موضوع را پرویز مظلومی هم گفته است. اگر آن بازیکن شهرستانی قراردادش فسخ شد بدون پرداخت پولی بود اما آقایان بگویند ماجرای آن بازیکن خارجی با ۲۰ کیلو اضافه وزن چه بود و هزینه فسخ قراردادش از کجا پرداخت شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه به تسنیم گفت: دکتر نوروزی می تواند گواهی دهد که در دوران مدیریت من همه بازیکنان برای جذب شدن باید در تست پزشکی شرکت می کردند و به همین دلیل اگر بازیکنی جذب می شد حتما باید تست پزشکی می داد. امیدوارم این افراد در مورد این مسائل اینچنین حرف هایی نزنند چرا که پاسخ هایی دارم که باعث می شود سنگ روی سنگ بند نشود و بهتر است از یکسری مسائل رمز گشایی نکنم.

واعظ آشتیانی درباره اینکه گفته می شود برای سفر حج به دنبال حلالیت طلبیدن از امیر قلعه نویی بوده یادآور شد: این نشانه روحیات اخلاقی هر مسلمان است. طبیعی است در زمان سفر حج از هر فردی حال چه خوب باشد و چه بد حلالیت بخواهیم. اگر من این کار نمی کردم چه می شد؟ نباید مغلطه کنیم و برای یک حلالیت خواستن در سفر حج موضع حق به جانب بگیریم. من این کار را به لحاظ شرعی و اعتقادی انجام دادم و بهتر است دوستان مطالعات مذهبی خود را افزایش دهند.

وی درباره اینکه گفته می شود معاون حقوقی وقت باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد قلعه نویی با او دیدار کرده گفت: به هیچ عنوان معاون حقوقی نداشتیم و حتی این بحث که فتحی با قلعه نویی دیدار داشته را من اکنون می شنوم و خبری از آن ندارم. باشگاه استقلال در زمان من معاونت نداشت بلکه دارای کمیته بود و فتحی هم یکی از افراد کمیته انضباطی باشگاه ما بود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد اینکه او برای تمدید قرارداد قلعه نویی اصرار داشته به تسنیم گفت: به همین دلیل است که می گویم بهتر است این افراد صحبت نکنند تا من مجبور نشوم رمز گشایی کنم. در آن زمان استقلال ۱۲ امتیاز از ذوب آهن جلو بود اما هم تیم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نگرفت و هم در نهایت با ۳ امتیاز از ذوب آهن عقب افتاد. در آن مقطع برای روحیه دادن به قلعه نویی این بحث را مطرح کردم. همانطور که در مورد صمد مرفاوی نیز ۳،۴ هفته مانده به پایان فصل از تمدید قراردادش صحبت کردم اما او به دلیل واکنش برخی ها در بازی با پیکان از تمدید قراردادش انصراف داد.

واعظ آشتیانی افزود: اقدام من ابتکاری برای بالا بردن روحیه سرمربی تیم بود. همه دیدند ما در لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی کسب کردیم اما چه کسی بود که از سرمربی و کادرفنی حمایت می کرد؟ چند بار هم در رسانه ها گفتم این کار تنها برای حفظ روحیه بوده است. حال اگر کسی نتوانسته از این فرصت استفاده کند بحث جداگانه ای است. خود قلعه نویی می دانست که ما در پایان فصل تغییرات خواهیم داشت.

وی درباره اینکه گفته است استقلال در سال ۸۷ برای پنجمی یا ششمی بسته شده اما این قلعه نویی بود که قول قهرمانی استقلال را داد، تاکید کرد: کدام مربی است که نگوید تیمش قصد قهرمانی دارد؟ همیشه مربیان تیم های بزرگ از تلاش تیمشان برای قهرمان صحبت می کنند اما من آن موضوع را بی دلیل نگفتم. حتی در پایان فصل گفتم خدا را شکر که دوم شدیم و به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. وقتی از آنها پرسیدند که تیم باید چندم می شد خودشان باید می گفتند که باید چهارم و پنجم می شدیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پایان گفت: تاسف من این است که عده ای حافظه تاریخی خود را به فراموشی می سپارند اما به هر صورت گفته ها و اتفاق ها مشخص است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات