سرمربی استقلال در حالی از توصیه کردن کارلوس کی روش به رئیس فدراسیون فوتبال برای تیم ملی پرده برداشت که یکی از منتقدان برنامه های وی بوده و حتی در یکی از جنجالی ترین اظهار نظرهایش برخی خبرنگاران را به خاطر حمایت از کی روش" اجنبی پرست" معرفی کرد. حالا او هم با اعلام حمایت از کی روش به صف خبرنگارانی پیوست که حامی این اجنبی بودند!

به گزارش افکارنیوز ، از روزی که کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد، کارشناسان و مربیان زیادی علیه او اظهار نظر کردند. شاید بزرگترین منتقد کی روش در دو سال گذشته را باید امیر قلعه نویی دانست. قلعه نویی که هرگاه برنامه های تیم ملی را در تضاد با منافع تیمش می دید لب به انتقاد از کی روش می گشود.

قلعه نویی که بیشترین انتقاداتش از کی روش به دوره حضورش در استقلال مربوط می شود، هر از گاهی تیتر رسانه ها را با زیر سئوال بردن عملکرد کی روش به خود اختصاص می داد. او در این راه، حتی خبرنگاران را هم مورد حملات خود قرار می داد و در صحبت هایی تاریخی آنها را به خاطر حمایت از کی روش، " اجنبی پرست" معرفی کرد.

این انتقادات حتی تا صعود تیم ملی به جام جهانی هم ادامه داشت و سرمربی استقلال در گفتگویی عجیب، پیروزی ایران مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی برزیل را" شانسی" خواند. البته سرمربی استقلال چند هفته پیش مجبور شد تا از این صحبت خود عقب نشینی کند.

هنوز تب این انتقادات و حملات گاه و بی گاه قلعه نویی فروکش نکرده بود که سرمربی استقلال این بار با ۱۸۰ درجه چرخش، به حمایت از کی روش پرداخت. قلعه نویی روز جمعه در برنامه ورزش و مردم پا را از حمایت از" مربی اجنبی" فراتر گذاشت و حتی اعلام کرد که خودش پیش از آنکه مربی پیشین منچستریونایتد سرمربی تیم ملی ایران شود، او را از میان سه گزینه به علی کفاشیان توصیه کرده است! این در حالی است که امیر قلعه نویی هنگامی که سرمربی تراکتورسازی بود، بعد از بازی تیم ملی ایران مقابل اندونزی توپ انتخاب سرمربی تیم ملی را به زمین فدراسیون فوتبال انداخته و گفته بود: " مسئولان فوتبال ما علاقمند به حضور مربیان خارجی در فوتبال هستند" !

بد نیست در روزهایی که قلعه نویی با صعود تیم ملی به جام جهانی و حمایت وزارت ورزش و جوانان از کی روش به حامی سرمربی تیم ملی تبدیل شده است، به گوشه ای از انتقادات وی در دو سال گذشته نگاه کوتاهی بیاندازیم:

* قلعه نویی زمان سرمربیگری تراکتورسازی تبریز و بعد از انتشار اسامی بازیکنان تیم ملی: اینکه ۴۵ نفر برای بازی با بحرین دعوت می شود تا ۲۳ نفر در لیست نهایی قرار گیرد خود یک مسئله است. در مرحله ای که تیم وارد مسابقات شده و فرصت کوتاهی داریم این تصمیم درستی نیست. سئوال دوم من هم این است که نفرات بر چه اساس و معیاری انتخاب می شوند؟ اگر الان یک مربی داخلی سرمربی ملی تیم بود معلوم نبود رسانه ها چه انتقادها که نمی کردند ولی متاسفانه چشم آبی ها حتما هر تصمیمی بگیرند درست است.

* بعد از پیروزی تیم ملی مقابل اندونزی: متاسفانه بعضی از آقایان پیروزی مقابل مالدیو و اندونزی را یک افتخار برای خود می دانند اما باید اجازه دهیم ببینیم آیا تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن، کره جنوبی و دیگر قدرت های آسیا حرفی برای گفتن خواهد داشت یا خیر؟ تیم ملی هنوز محک جدی نخورده است.

* زمان سرمربیگری تراکتورسازی و قبل از دیدار این تیم با استقلال: در خصوص تیم ملی هم نمی خواهم زیاد صحبت کنم چرا که مسئولان فوتبال ما علاقمند به حضور مربیان خارجی در فوتبال هستند.

* پس از شکست استقلال برابر سپاهان و حذف از جام حذفی: کی روش هر کار خواست انجام داد و فدراسیون هم پذیرفت. ما یک خواسته داشتیم نپذیرفتند. مربی ایرانی را له می کنند اما به مربی خارجی همه اش بله بله می گویند. به خاطر بازی با مالدیو لیگ را تعطیل می کنیم و برای بازی با کویت اینگونه به بازیکنان فشار می آوریم.

* قبل از دیدار با صبای قم در لیگ دوازدهم: اول فصل تاکید می کردیم که اردوهای تیم ملی نه به نفع تیم ملی است، نه به نفع باشگاه ها اما کسی گوش نکرد. حالا سه تیم آسیایی باید تاوان پس بدهند و فشار بیشتری را تحمل کنند.

* در انتقاد از عملکرد تیم ملی مقابل ازبکستان و قطر: اگر من جای کارلوس کی روش بودم و تیم ملی اینطور بازی می کرد اعدامم می کردند.

* در پاسخ به این سوال که آیا تبعات اختلافات باشگاه ها با تیم ملی مانع از حضور ما در جام جهانی نمی شود: قلم به دستان به دنبال سناریو نوشتن هستند، من نمی دانم لیگ چه ربطی به جام جهانی دارد. در لیگی که بیشتر اوقات تعطیل است چه کسی این کار را انجام داده است؟

* پیش از دیدار استقلال با بوریرام تایلند با انتقاد از خبرنگاران و سرمربی تیم ملی: ما قلم به دستان مخلصی داریم که پشت کارلوس کی روش ایستاده اند.

* در زیر سئوال بردن از اقدام کی روش بعد از کنار گذاشتن مهدی رحمتی از تیم ملی: بعد از صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ما در راه جام جهانی فقط ۲ گل خورده داریم، با این کار ما داریم نقاط قوت را از بین می بریم و نقاط ضعف را برطرف نمی کنیم. خیلی ها می آیند و می روند، امیدوارم کی روش زودتر دست به کار شود. بازی با عمان تدارکاتی و از باختش ناراحت نیستم ولی نباید سرمایه سوزی کنیم. باخت در بازی های دوستانه اشکالی ندارد اما برای بازی های رسمی باید آبدیده شویم.

* درباره اینکه کی روش هم از باشگاه ها درخواست دارد بازیکنان ملی پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند و در جام حذفی و لیگ قهرمانان بدون ملی پوشان به میدان روند: اگر کی روش سرمربی یکی از تیم های باشگاهی بود این حرف را می زد؟ اگر یک مربی ایرانی این حرف ها را می زد، قلم به دستان اجنبی پرست دو هزار مقاله درباره اش می زدند. هر چیزی اصولی دارد. چطور برای هر چیزی اروپایی ها را مد نظر قرار می دهید ولی در اینجا برنامه های ما اروپایی دیده نمی شود؟

کی روش که این حرف را می زند بداند اگر باشگاه های رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه (استانداردلیژ و فولام) بازیکنانی ملی پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار دادند، ما هم بازیکنان خود را می دهیم. دوستانی که از ما انتقاد می کنند مرام و معرفت داشته باشند. تیم ملی هر چند در ۳ بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی از لحاظ فنی خوب نبود ولی با برنامه لیگ و فلسفه لیگ به جام جهانی صعود کرد!

* اتفاقات عجیب بعد از دیدار با لبنان
امیر قلعه نویی در تازه ترین اظهار نظر خود عنوان کرد تنها مربی بوده که بعد از شکست تیم ملی برابر لبنان به حمایت از کی روش پرداخته است. او در حالی این اظهار نظر را مطرح کرده که درست یک روز بعد از باخت تیم ملی برابر لبنان وکیل وی پرده از پیشنهاد علی کفاشیان برای بازگشت قلعه نویی به تیم ملی پرداخت. خوب یادمان هست که وی عنوان کرده بود کفاشیان چند ماه پیش به قلعه نویی پیشنهاد داده هدایت تیم ملی را بپذیرد اما این خبر فردای باخت به لبنان در اختیار رسانه ها قرار گرفت و البته خیلی زود توسط خود قلعه نویی تکذیب و تاکید شد که وکیل او سرخود این کار را کرده است!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات