دایی در جمع اسطوره های جهان

سایت رسمی باشگاه رئال مادرید با انتشار فهرستی نام برنده ترین بازیکنان تاریخ فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در این فهرست که به بهانه عملکرد قابل توجه ایکر کاسیاس در تیم ملی اسپانیا منتشر شده، به ۱۰ بازیکن ملی تاریخ فوتبال که بیشترین تعداد پیروزی را در بازی های ملی به دست آورده اند اشاره شده که علی دایی با ۸۹ پیروزی در ۱۴۹ بازی ملی خود در رتبه سوم قرار گرفته است. نام ایکر کاسیاس در صدر این فهرست به چشم می خورد و لیلیان تورام، مدافع سابق تیم ملی فرانسه هم پشت سر او ایستاده است.

دایی در جمع اسطوره های جهانجالب اینکه در این لیست، بازیکنانی مانند روبرتو کارلوس و کافو با آن همه افتخارات و حضور در فینال های جام جهانی پایین تر از علی دایی قرار گرفته اند. مهاجم اسطوره ای فوتبال ایران در فهرست برنده ترین بازیکنان جهان در رده سوم و بالاتر از کارلوس و کافو قرار گرفت.

در حالی که همیشه عادت داشتیم نام علی دایی را به دلیل تعداد گل های زده اش در جهان بشنویم اما این بار دلیل قرار گرفتن علی دایی در میان بازیکنان برتر تاریخ دنیا نه بازی های ملی اوست و نه تعداد گل های ملی او.

سایت رسمی باشگاه رئال مادرید نام برنده ترین بازیکنان تاریخ جهان را در فهرستی قرار داده که هیچ ربطی به تعداد گل های زده در تیم ملی ندارد.

در این فهرست که بهانه انتشار آن ایکر کاسیاس کاپیتان تیم ملی اسپانیا است ۱۰ بازیکن ملی تاریخ دنیا که بیشترین تعداد پیروزی را بازی های ملی به دست آورده اند، قرار گرفته اند که علی دایی با ۸۹ پیروزی در ۱۴۹ بازی ملی خود در رتبه سوم قرار گرفته است.

بالاتر از علی دایی لیلیان تورام و ایکر کاسیاس هستند. جالب اینکه در این لیست بازیکنانی مانند روبرتو کارلوس و کافو با آن همه افتخارات و حضور در فینال های جام جهانی پایین تر از علی دایی قرار گرفته اند. آقای رکورد فوتبال ایران بعد از دوران بازی هم همچنان رکوردهای تازه ای از او کشف می شود.

***

۱. ایکر کاسیاس - (اسپانیا) بازی: ۱۲۹ برد: ۹۴ مساوی: ۲۲ باخت: ۱۳

۲. لیلیان تورام - (فرانسه) بازی: ۱۴۲ برد: ۹۴ مساوی: ۳۳ باخت: ۱۵

۳. علی دایی- (ایران) بازی: ۱۴۹ برد: ۸۹ مساوی: ۳۲ باخت: ۲۸

۴. احمد حسن - (مصر) بازی: ۱۷۵ برد: ۸۹ مساوی: ۴۹ باخت: ۳۷

۵. محمد ادعایه - (عربستان) بازی: ۱۷۸ برد: ۸۹ مساوی: ۴۰ باخت: ۴۹

۶. کافو - (برزیل) بازی: ۱۴۲ برد: ۸۸ مساوی: ۳۵ باخت: ۱۹

۷. کلودیو سوارز - (مکزیک) بازی: ۱۷۸ برد: ۸۷ مساوی: ۴۲ باخت: ۴۹

۸. لوتار ماتیوس - (آلمان) بازی: ۱۵۰ برد: ۸۵ مساوی: ۳۴ باخت: ۳۱

۹. روبرتو کارلوس - (برزیل) بازی: ۱۲۵ برد: ۸۳ مساوی: ۲۵ باخت: ۱۷

۱۰. حسام حسن - (مصر) بازی: ۱۶۹ برد: ۸۲ مساوی: ۴۸ باخت: ۳۹
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات