سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال ایران برای پرداخت هزینه و سرمربی مشکلی نخواهد داشت و آنچه که ضرورت اولیه بوده پرداخت شده است.

به گزارش افکارنیوز ، سیدرضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حاشیه افتتاحیه تیراندازی مسابقات قهرمانی آسیا در جمع خبرنگاران گفت: فدراسیون تیراندازی یکی از فدراسیون هایی است که از نظر زیرساخت و ظرفیتی حائز اهمیت است. امیدواریم این مسابقه بتواند نقطه آغازی برای اتحاد ملل آسیایی باشد که بخشی از دیپلماسی فرهنگی همین مسابقه است.

وی درباره ارزیابی ایران از حضور در این مسابقات عنوان کرد: فدراسیون تیراندازی حرف جدی دارد عملکرد آنها خوب است امیدواریم بدرخشند. قضاوت بماند برای پایان مسابقات.

صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که ورزشکاران این رشته مشکل تیر و مهمات دارند، اظهار داشت: ما به صورت جدی از این رشته حمایت می کنیم تا کنون هم در حد بضاعت به آنها کمک کردیم. اعضای هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی چهره هایی هستند که می توانند منابع را جذب کنند بنابراین خیلی نیاز به وزارت ندارند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آذربایجان رشته چوگان را به عنوان ورزش ملی خود تلقی می کند، تصریح کرد: در این خصوص کمیسیون تشکیل دادیم که مکاتبه با وزارت خارجه و میراث فرهنگی برگزار شده، جلسه بعدی ما یکشنبه خواهد بود تلاش می کنیم چنین اتفاقاتی نیافتد و آذربایجان از این تصمیم منصرف شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تبانی در فوتبال گفت: بزرگ کردن این مسئله در حوزه رسانه ای را نمی پسندم. جامعه فوتبال سالم است و همه جا مشکلات از جمله فوتبال و ورزش وجود دارد اما نباید تشدید کنیم. فساد در فوتبال و در ورزش برای ما قابل قبول نیست و با آن برخورد می کنیم. بزرگنمایی با آن هم قابل قبول نیست چرا که یک جامعه بزرگ هوادار این رشته هستند بنابراین تخریب آن درست نیست.

صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که برخی ورزشکاران از بی توجهی وزارت گلایه دارند، خاطرنشان کرد: هیچکدام از فدراسیون ها برای ما برتری ندارند و مورد حمایت وزارت هستند. ظرفیت ها متفاوت اما توزیع باید به صورت متوازن باشد.

وی همچنین درباره معرفی اش به مجلس یادآور شد: آن چیزی که می تواند بر مبنای دموکراسی نقش پیدا کند این است که مجلس حرف نهایی را می زند، تابع رأی نهایی مردم و مجلس هستیم. من آمده ام بمانم اما تصمیم برای حضور در ورزش به مجلس بستگی دارد.

وی درباره استعفای خطیب گفت: این سؤال را از سجادی بپرسید اما انتخابات طبق جدول اعلام شده برگزار می شود.

صالحی امیری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا بودجه جدیدی به فدراسیون فوتبال داده شده است، عنوان کرد: واریز بودجه بر اساس برنامه است، مبنا عملکرد و مسابقات آسیایی و جهانی است. در فوتبال آنچه که ضرورت تیم ملی بود انجام شد. تیم ملی برای پرداخت هزینه و سرمربی مشکلی نخواهد داشت.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان درباره گلایه خبرنگاران از عدم حضور در مجامع انتخاباتی گفت: این تذکر را منعکس می کنم.

صالحی امیری درباره مسائل پیش آمده مبنی بر حذف نام خلیج فارس پاسخی نداد و اشاره کرد که به نماز می رود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات