دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: هیچ کدام از مربیان فدراسیون در جریان دوپینگ ابراهیم رحیمیان قرار نداشتند.

به گزارش افکارنیوز ، حسن رشید یان با اشاره به برنامه های پیش روی فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: در حال حاضر مسابقات لیگ برتر و صحرانوردی را پیش رو داریم. رقابت های مرحله پنجم لیگ در هفته جاری و مسابقات صحرانوردی کشور هم از اوایل ماه آینده در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اردوهای تیم ملی از ۱۵ آبان آغاز می شود، گفت: این اردوها برای آماده سازی و حضور پرقدرت در بازی های داخل سالن آسیا که قرار است در کره جنوبی برگزار شود، خواهد بود؛ ضمن اینکه بلافاصله پس از این مسابقات در اواخر اسفندماه سال جاری مسابقات جهانی داخل سالن لهستان را پیش رو خواهیم داشت. البته هنوز تعداد شرکت کنندگان ایران در این مسابقات مشخص نشده است.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در خصوص دوپینگ ابراهیم رحیمیان تصریح کرد: متاسفانه خیلی از ورزشکاران از روی ناآگاهی از داروهای مکمل استفاده می کنند که گاهی اوقات این مکمل های تقویتی آلوده هستند، حتی برخی از این مکمل ها از داروخانه ها خریداری می شوند که ورزشکاران به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت کافی از آنها دچار این مشکل می شوند.

وی ادامه داد: رحیمیان در این مورد اشتباهی فردی انجام داده و هیچ کدام از مربیان فدراسیون در جریان این موضوع نبودند. این اتفاقی است که رخ داده و عوامل آن باید تنبیهات تعیین شده را بپذیرند.

رشیدیان گفت: نمی خواهیم زیاد به این موضوع بپردازیم تا رحیمیان که از نظر روحی و روانی در حال حاضر شرایط خوبی ندارد، آسیب ببیند. صبر می کنیم تا محرومیت او به اتمام رسیده و در صورتی که تمایل به ادامه فعالیت در ورزش را داشت حمایتش خواهیم کرد. اعتقاد دارم که این ورزشکاران نباید از نظر روحی تخریب شوند چرا که خیلی از آنها پس از سپری کردن مدت زمان دوپینگ شان به میادین بازگشته و افتخارآفرینی نیز کرده اند.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با فدراسیون پزشکی ورزشی داریم، تاکید کرد: طبق روال ماموران نادوی ایران در اکثر مسابقات حضور پیدا می کنند و همواره از ورزشکاران تست دوپینگ می گیرند. ورزشکاران دوومیدانی تحت مراقبت ویژه ای قرار دارند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند، ضمن اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی در این مورد بسیار فعال است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات