پس از گفت وگوی دیروز با مرتضی کریمی و بیان ادعاهایی درباره بهمن دهقان، امروز نماینده تام الاختیار علی دایی به غیر از پاسخ گویی به اتهامات کمک داور سابق فوتبال، جزییات بیشتری از فساد در فوتبال ارائه کرد.

به گزارش افکارنیوز ، بهمن دهقان درباره تازه ترین اظهارات مرتضی کریمی گفت: اول باید بگویم که فراموشکار نشده ام اما گویا کریمی به سبب مشغله های بسیار از ایام هفته هم بی خبر است. برنامه ۹۰ دوشنبه شب پخش شده که فردای آن به دلیل تعطیلی روز چهارشنبه (عید قربان) روز تعطیلی رسانه ها بود و این روند تقریبا" تا آخر هفته ادامه داشت. روز جمعه هم بازی پرسپولیس بود و صلاح نبود پاسخگوی اتهامات باشم تا حاشیه ای ایجاد نشود. ضمن آن که برنامه ۹۰ را ندیده بودم و باید با مشاهده فیلم، تک تک صحبت ها را جواب می دادم. به این دلیل با تاخیر پاسخ دادم.

او ادامه داد: آیا شما نگفتید با راه آهن قرارداد ۴۰ میلیونی داشته ام و مرا اخراج کرده اند. نگفتید اگر ممکن است بگویید بدون حضور، گزارش های داوری را به شما بدهم و هر بازی هم ۵۰۰ هزار تومان به من بدهید؟ ابتدای حضور دایی در پرسپولیس، خیلی ها تماس گرفتند که یکی از آنها هم شما بودید. من هم گفتم دایی اسامی تیم فنی اش را به سردار داده و درباره کادر اجرایی هم باشگاه نظر می دهد. آیا غیر از این گفتم؟ کدام عقل سلیم می پذیرفت شما را با ظلمی که به پرسپولیس و هوادارانش روا داشته بودید و اخیرا هم درست یا غلط مصاحبه هایی از شما در رسانه ها درباره آن بازی منتشر شده بتوان به پرسپولیس آورد؟ شما فقط بگویید پیشنهاد گزارش داوری برای هر بازی ۵۰۰ هزار تومان را دادید یا خیر؟

دهقان درباره اظهارات کریمی در خصوص زندگی شخصی اش گفت: هیچگاه نگهبان نبوده ام اما دست همه نگهبان ها را می بوسم. احکام کاری من مشخص است. البته اکنون احساس می کنم در فوتبال می توان نگهبان هم استخدام کرد تا به حراست از شرافت این ورزش در همه ابعاد بپردازد تا مبادا کسانی پیدا شوند که با رفتارهای خود شرافت یک جامعه پاک مانند داوری را لکه دار کنند. باید نگهبانانی پیدا شوند که سیب گندیده را از جعبه بردارند تا دیگر سیب های سالم را معیوب نسازند. ساکن بالا شهر هم نیستم و در مرکز شهر زندگی می کنم اما افتخار می کنم که در مهرآباد جنوبی بوده ام. کسب و کار من مشخص است. بیش از چندین سال است در صنف پارچه فعالیت دارم و از فوتبال اگر ریالی در هر قالبی درآمد داشته باشم حرام من و خانواده ام باشد و صد برابرش را به شما می دهم. افتخار می کنم سالها کنار دایی بوده ام، بدون آن که به دنبال ریالی درآمده بوده باشم.

وی تصریح کرد: نمی دانم چرا یک عده اصرار دارند مسیر کار از طریق اصلی منحرف شود و هربار پای مسائل دیگری را به میان می کشند. یک پولی واریز شده که مبدا و مقصد آن معلوم است. چه چیزی را می خواهید کتمان کنید؟

دهقان یادآور شد: اینکه مرتضی کریمی پرسیده چرا پای او به میان آمده سئوالی است که اتفاقا همه می پرسند. چرا همه جا نام شما و ردپایتان دیده می شود؟ به قول خودتان دوستان من که نمی دانم منظورت کدام دوستان است می خواسته اند دو بازیکن نفت آبادان موثر نباشند. چرا این مسائل را به تو گفته اند؟ گفته ای چرا برد مقابل یک تیم شهرستانی برای ما اهمیت داشته؟ ! همه بازی ها برای ما اهمیت دارد. علی دایی در بازی های دوستانه هم نمی تواند باخت را ببیند. گفته ای من برای برد تیم به تو اصرار داشته ام؟ ! اولا تکذیب می کنم ثانیا اگر کسی درباره یک بازی به تو اصرار کرده باشد قطعا قرار نبوده تو درباره سیستم تیم و چینش نفرات و مباحث تاکتیکی به او کمک کنی. لابد بحث داوری بوده. منظورت همین است؟ چرا باید سراغ تو بیایم یا بیایند؟ مگر چه پیشینه ای درباره این مسائل و احیانا خرید داور داری؟ فکر نمی کنی این حرفهایت با نقل قولی که از دبیرستاد تخلفات حرفه ای کرده ای مغایرت دارد؟ من بالاخره نفهمیدم آدم توانا و با نفوذی هستم یا ناتوان؟

او ادامه داد: اینکه با چه سابقه ای مدیرعامل شاهین بوشهر شدم را باید از آقای افراشته رییس هیات مدیره وقت شاهین و معاون اجرایی مجلس بپرسی. مدیرعامل هم نبودم. سرپرستی موقت را قبول کردم تا برنامه بنویسم و نوشتم. هنوز هم افتخار می کنم در خدمت چهارمین تیم پرطرفدار فوتبال کشور عزیزم بوده ام و اتفاقا اینکه در تیم بدون دارایی اما با پشتوانه مردمی حضور یافتم یعنی در فوتبال دنبال مادیات نیستم. چرا باید یک برد روی قرارداد فصل بعد علی دایی تاثیر می گذاشت؟ دایی که برای جدایی از راه آهن اصرار داشت و بدون تیم هم نمی ماند. خوب است آدم حرفی بزند که یک درصد قابل قبول باشد. فراموش نکنید بعد از بازی با سپاهان که دایی پرچم مبارزه با ناپاکی ها را برداشت خیلی ها آمدند و این اطلاعاتی که حالا مطرح شده را به ما دادند و همه آنها اگر چه مربوط به قبل است اما برای ما تازگی داشت و بر تعجب مان می افزود.

نماینده تام الاختیار دایی اظهار کرد: می دانی چرا درخواست عفو دادیم؟ با تمام احترامی که برای جامعه شریف و زحمتکش داوری قائلم اما چون یک شب یک کمک داور یک جایی چنان اطلاعاتی از جامعه داوری و برخی داوران ارائه داده بود که شنونده ها دست بر سر برده بودند تا مطمئن شوند شاخی نروییده است! درخواست عفو دادیم تا آن فرد بیاید و اطلاعاتش را بیان کند. مثلا از اینکه برای صعود یک تیم لیگ یکی چه مبلغی باید هزینه کرد، برای داور خارجی در فرمانیه چه باید کرد، داوری که اوضاع مالی خوبی دارد نقطه ضعفش در چه مواردی است و چگونه می توان او را تطمیع کرد یا مثلا اگر فردی ۱۸۰ میلیون تومان درآمد نامشروع داشت و ترسیده باشد آنها را به بانک واریز کند و مثلا برادرش آنها را بالا کشید چه باید کرد و «باد آورده ای را که باد برده» را چگونه می توان برگرداند؟ می دانی این اطلاعات چقدر می تواند برای سالم سازی فضای فوتبال مفید باشد. اصلا می شود گفت آن فرد جعبه سیاه فوتبال ماست که مملو از اطلاعات است. می دانی کجای کار عجیب است. اینکه همه این حرفها را یک نفر مقابل ۵ شاهد بیان کرده و شهود طبق قانون حاضرند در محضر دادگاه سوگند یاد کنند و بعد همان فرد حرف از تعهد اخلاقی به جامعه داوری بزند. اینکه هادی مهدوی کیا در برنامه ۹۰ از پادویی فلان کمک داور در منزل فلان دلال حرف بزند را نمی دانیم چگونه می شود کنار اخلاقیات قرار داد. این مسائل گاهی اوقات نیازمند عفو عمومی است وگرنه برای همه این ناپاکی ها باید فکری اساسی اندیشید. وقتی سرپرست سابق یکی از تیم ها می گوید اطلاعات و مستندات بسیاری درباره ناپاکی ها دارد از ترس آبرویش روزه سکوت گرفته چه می توان گفت غیر از درخواست عفو؟ اما حالا البته دروغ گفتن نه کنتور دارد نه دماغت دراز می شود و نه به قول خداداد عزیزی زگیل درمی آوری. برخی ها دوست دارند چند صباحی عروسک خیمه شب بازی باشند و بند آنها در دست دیگران باشد. بعد هم که طنابشان پاره شد جای دیگری طناب می بندند و «بند بازی» می کنند.

او افزود: شما به خاطر خانواده ات از داوری نرفتید. شما از جامعه شریف و زحمتکش داوری طرد شدید چون این آش شور نمکی داشت که حتی به دهان آنها که نمک خورده و با نمکدان روپایی زده بودند هم شور می آمد. پرچم انصاف بالا رفته بود و کسی که مدام در آفساید بود باید می رفت. تا چند بار مگر می شد سپید را سیاه و سیاه را سپید جلوه داد و سعی کرد با عذرخواهی سر و ته قضیه را هم آورد؟ قصه را آنگونه که خودت دوست داری روایت نکن. اینکه آدم با آرزوهایش زندگی کند خوب نیست. درباره آدم ها مثل زمان حضورت در عرصه کمک داوری قضاوت نکن. آنجا که کارنامه ات ماشاءالله پر از «صدآفرین» است. اینجا دیگر دست بردار و حقیقت را بگو ولو اینکه به ضررت باشد. خودت هم می دانی علی دایی ومن همان روز هم گفتیم مبادا در این روند رسیدگی خانواده قهرمانی آسیب ببینند اما هدف مبارزه با ناپاکی هاست و حالا که سر نخ ماجرا به دست آمده، دست و پا زدن ها برای خاموشی صدای حقیقت خواه بی ثمر است. این پرونده باید تا آخر برود. تو هم در این باتلاق بیش از این دست و پا نزن که همه، آنچه را باید می فهمیدند فهمیده اند.

وی گفت: اینکه گفته ای من تماس گرفته ام تا تو مصاحبه کنی درست است. حسین قدوسی به من زنگ زد و گفت قصد مصاحبه با کریمی را دارم اما جواب نمی دهد. من هم به تو زنگ زدم که تلفنش را جواب بدهی. فرافکنی نکن و اصل ماجرا را لوث نکن. اینکه ثانیه به ثانیه واریز وجه را به یاد داری نشان از چیست؟ من را همه می شناسند. درباره من می توانی از آقایان تاج و نبی و رویانیان و فرکی واحمد سجادی و کریم باقری ومنصوریان و وحید هاشمیان و طالبلو و روانخواه و خلیلی و انصاری فرد و مهدی رحمتی و محمد نوری و غلامرضا رضائی و برجلو و… بپرسی. درباره تو از چه کسی بپرسیم؟ تنها لطف تو به دایی این بود که فهمید درباره آدم ها نباید از روی احساس تصمیم گرفت زیرا هستند کسانی که برای منافع خود شب را روز و روز را شب جلوه می دهند. فهمید آدم هایی هستند که وقتی مرکبشان از پل گذشت همه دیروزهایشان را فراموش می کنند. امروز اینگونه حقایق را وارونه جلوه می دهید و البته از شما بعید نیست. کسی که در برنامه ۹۰ به صراحت حرف از ۱۶میلیون در قالب یورو می زد و با یک احضار به سازمان لیگ همه چیز را تکذیب کرد و به عذرخواهی پرداخت حالا هم می تواند هر حرفی را مطرح کند و چه بسا فردا هم از حرفش برگردد.

او افزود: من موافق رسانه ای شدن ماجراهای بعد از بازی با سپاهان نبودم و معتقد بودم باید مخفیانه کار را پیگیری می کردند تا متهم به یکباره لباس شاکی بر تن نکند و آجر روی آجر نگذارد و دیوار کج حاشا را تا ثریا بالا نبرد. حرف های من کاملا شفاف است. پولی از یک کارت، کارت به کارت شده. هدف انگیزه و تمام داستان آن باید مشخص شود. اگر کسی ریگی به کفش دارد معلوم می شود و تا آخر هم باید رفت. طبیعی است که برخی بخواهند مقابل این سیل بایستند اما کوتوله ها را آب خواهد برد. کما اینکه الان هم می دانند آب از سر آنها گذشته و چه یک وجب و چه صد وجب برایشان توفیری ندارد.

دهقان در پایان با اشاره به صحبت های مرتضی کریمی گفت که حق شکایت را برای خودش محفوظ می داند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات