زینی زاده شتاب زده نباشد و استعفا نکند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: افرادی که فقط دنبال ظاهرسازی هستند بحث های داوران را می کنند و باطن شان چیز دیگری است.

به گزارش افکارنیوز ، حسین فرکی در واکنش به رای کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت و جریمه پریرا بازیکن تیمش اظهار داشت: ما تابع رای کمیته انضباطی هستیم و این رایی بوده که این کمیته صادر کرده اما منصفانه نبود. به هر حال اشتباهی بوده که از سوی بازیکن ما رخ داد و هم باشگاه و هم بازیکن بابت این حرکت عذرخواهی کرده است.

وی اضافه کرد: انتظارمان از کمیته انضباطی این بود که این موارد را هم لحاظ و پریرا را طور دیگری تنبیه می کرد. فقط جریمه نقدی برای او کافی بود و نیازی به محرومیت او نبود. اگر به گذشته و حرکاتی که قبل از این بازیکنان انجام داده اند نگاه کنیم، رایی که برای پریرا صادر شد، بی انصافی بود. حرکت پریرا در برابر حرکاتی که باعث شکسته شدن صندلی ورزشگاه شد و سرانجام با میانجیگری پلیس جنجال ها به پایان رسید، یک حرکت عادی بود.

سرمربی تیم فولاد در دفاع از بازیکن تیمش، گفت: در لیگ برزیل از این نوع شادی گل ها زیاد می شود و به هیچ وجه هم حرکت زشتی نیست. برداشت پریرا هم همانی بوده که در برزیل وجود دارد و نمی دانست که هواداران خوب تبریزی قرار است از حرکت او ناراحت شوند. او یک بازیکن خوش اخلاق است که در این ۲ سالی که با ما بوده برای اولین بار در همین بازی کارت گرفت. با توجه به سابقه خوب او مشخص است که عمدی در کارش نبوده و نباید او را محروم می کردند.

فرکی در خصوص اینکه زینی زاده اعلام کرده اگر پریرا از فوتبال ایران اخراج نشود امروز از سمتش استعفا خواهد داد، خاطرنشان کرد: من خدمت آقای زینی زاده ارادت دارم و ایشان هم به من لطف دارند، اما کمی شتاب زده اقدام کرده اند. انشاالله که استعفا نکنند. احتمالا او زیر فشار بوده که این حرف ها را زده و بالاخره باید به نوعی پاسخگو باشد. صحبتم این است که راهی که می رویم راه درستی نیست و باید با حوصله و صبوری فوتبال را دنبال کنیم. فوتبال فقط نتیجه گرفتن نیست و باید آرامش را در کار لحاظ کنیم تا همه از فوتبال لذت ببرند.

وی افزود: برای من قابل قبول نیست که یک بازی آنقدر جنجال و حاشیه به دنبال داشته باشد. تراکتورسازی تیم خوبی دارد و زینی زاده هم باید با حوصله تر کار کند تا تیم خوب تراکتورسازی به نتایج خوبش ادامه دهد. طرفداران فوتبال جوان هستند و احساساتی و همه باید کمک کنیم آنها بیشتر از فوتبال لذت ببرند.

سرمربی فولاد در خصوص اظهارات اخیر زینی زاده نیز مبنی بر اینکه داوری هماهنگ شده بود تا تراکتورسازی مقابل فولاد نتیجه نگیرد، گفت: ما نه قبل از بازی با تراکتورسازی بحث حاشیه ای داشتیم و نه بعد از آن کاری کردیم. آقای زینی زاده شخصیت قابل احترام و متدینی دارد، اما داور اشتباهی داشته و مطمئنا به خاطر دیانتش هیچ موقع به عمد اشتباه نمی کند که به شخصیتش توهین شود. داوران همه سعی می کنند قضاوت خوبی داشته باشند و ما همه باید به همدیگر کمک کنیم.

فرکی در ادامه به تسنیم گفت: مگر داور در بازی ما با تراکتورسازی چه اشتباهی داشت؟ تراکتوری ها فقط بحث شان صحنه پنالتی است و داور در بقیه صحنه ها خوب قضاوت کرد. در صحنه پنالتی هم ناظر داوری پنالتی را تایید کرده است. دقیقا در همان نقطه ای که داور در این بازی برای ما پنالتی گرفت، ۳ فصل پیش و در بازی نفت و تراکتورسازی که من آن موقع سرمربی نفت بودم، کرار جاسم خودش را زمین انداخت و داور که آقای مظفری زاده بود پنالتی گرفت. آن موقع با وجود این اشتباه هیچ اعتراضی نکردیم و حتی آن بازی را هم ۳ بر یک باختیم. حالا امروز در همان نقطه یک پنالتی برای ما گرفته شده که تمارضی هم در کار نبود، اما آقایان آنقدر حاشیه درست می کنند. این حرف ها درست نیست که برای ۲ امتیاز ایجاد شده است. افرادی که فقط دنبال ظاهرسازی هستند این بحث ها را می کنند و باطن شان چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: داوران کار خودشان را به خوبی انجام می دهند و اگر کسی خطایی کرده و هنوز هم خطایش مشخص نشده، نباید بقیه را هم به چشم خطاکار نگاه کنیم. بهتر است خودمان را از لحاظ فوتبالی قوی کنیم و مطمئنا با این وضعیت به جایی نخواهیم رسید. در این چند سال از اشتباهات داوری زیاد متضرر شدم اما صدایم در نیامده است. صحنه مشکوک آنچنانی هم ندیدم که بخواهم دینم را بابتش بدهم، ضرر کردم اما اینگونه اعتراض نکردم.

سرمربی فولاد با طرح این سوال که اگر داوران دیگر داوری نکنند، چه اتفاقی می افتد، اظهار داشت: اگر داوران نباشند، فوتبال تعطیل می شود. فوتبال هم تعطیل شود فوتبالی ها می خواهند چه کاری انجام دهند؟ از کجا می خواهند پول در بیاورند؟ داوران به خاطر چندرغاز به ناموس شان اهانت می شود و بچه آنها جرات مدرسه رفتن ندارند. مثلا اسم مان مسلمان است و این کارها چیست که انجام می دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات