تاکید می کنم داستان درباره شخص پژمان جمشیدی است، نه یک فوتبالیست. شخصیتی را که پژمان بازی می کند خیلی از فوتبالیست ها از جمله خود من اگر در زندگی واقعی داشتم حتما بالای ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه ام بود.

به گزارش افکارنیوز ، تاکید می کنم داستان درباره شخص پژمان جمشیدی است، نه یک فوتبالیست. شخصیتی را که پژمان بازی می کند خیلی از فوتبالیست ها از جمله خود من اگر در زندگی واقعی داشتم حتما بالای ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه ام بود.

خداد عزیزی که با بازی نقش ۳۰ ثانیه ای خودش در فیلم سینمایی «خوابم می آد» ساخته رضا عطاران آن موقع سر و صدای زیادی به پا کرد و خیلی مورد توجه قرار گرفت، به بهانه پخش سریال «پژمان» گفت وگویی خواندنی با «جام جم» داشته و همراه با گلایه ضمنی از پخش این سریال، با بیان این نکته که بازیگر خوبی نیست و ترجیح می دهد نقش خودش را بازی کند؛ گفته است: همین نقش خداداد عزیزی که مردم دوستش دارند، به خاطر همین لطف و محبت مردم، به نظرم لایق جایزه اسکار است!

به نظر شما مردم ما سینما و تلویزیون را بیشتر دوست دارند یا فوتبال را؟

خودتان می گویید مردم. پس مردم هم باید پاسخ بدهند، مثلامن به شخصه فوتبال را دوست دارم، اما یک خانم حتما سینما را بیشتر از فوتبال می پسندد.

به طور کلی روابط فوتبالی ها با سینمایی ها بد نیست و رفت و آمد زیادی با هم دارند. چرا؟

روابط فوتبالی ها با همه خوب است غیر از خودشان! من هم چند دوست خوب در سینما دارم که با آنها در ارتباطم، البته خودم زیاد اهل فیلم دیدن نیستم، اما دوستانم به من لطف دارند و وقتی به تهران می روم همدیگر را می بینیم.

شما یکی دو سابقه بازیگری جلوی دوربین هم دارید. از این تجربه تان برایمان صحبت کنید.

من یک بار در زیر آسمان شهر بازی کردم، البته آن موقع هنوز فوتبال هم بازی می کردم و فکر کنم در تیم پاس بودم، یک بار هم در فیلم سینمایی رضا عطاران که اسمش بود… (یادش نمی آید)

خوابم می آد!

آها همین بود، البته رضا اسمش را چند بار عوض کرد. برای همین یادم نمانده. اما به هر حال تجربه جدیدی بود. رضا که همشهری من است از من خواست کمکش کنم و من هم «نه» نگفتم.

چقدر دستمزد گرفتید؟

هیچی بابا، البته اول بنده خدا پیشنهاد داد گفت بیا یک نقش خوب بازی کن و رسمی و عرفی قرارداد ببند. اما من نه وقتش را داشتم و دارم، نه هنرش را و نه حوصله اش را. برای همین گفتم در حد کار راه اندازی در خدمتم.

یک بار اما برای فیلم بازی کردن قرارداد بستید، درست است؟

برای فیلم بازی کردن نبود، برای ساختن فیلم زندگی ام بود که این کار را کردم، اما تهیه کننده اش پیدا نشد، احساس کردم روراستی در کار نیست و من هم کنار کشیدم. یک بار هم از یک شبکه خارجی آمدند مشهد. بردمشان شاندیز یک شیشلیکی باهم زدیم و فیلمی گرفتند که اتفاقا فیلم خوبی هم شد، اما اسمش فیلم زندگی نبود، یک جور مصاحبه تصویری مفصل بود.

به نظر شما فوتبال سوژه خوبی برای فیلمسازی است؟

قطعا همین طور است… از همین ابومسلم خودمان به عنوان یک تیم دسته اولی و شهرستانی و اتفاقاتی که در این چند ساله در آن افتاده، می شود یک تراژدی بزرگ ساخت. حالاشما بروید به رده های بالای فوتبالی تا برسید به راس ماجرا… ببینید چه سوژه هایی که گیر فیلمسازان نمی آید!

کلا با ورود فوتبالی ها به سینما موافقید؟

مشکل اصلی فوتبال ما این است که غیرفوتبالی ها راس کار هستند. وقتی ما دوست نداریم یک غریبه در کارمان دخالت کند، حتما سینمایی ها هم دوست ندارند. اما یک وقت هست موقعیت ایجاب می کند این اتفاق بیفتد وگرنه من لزومی نمی بینم بروم به جای محمدرضا گلزار نقش اصلی یک فیلم را بازی کنم!

الان در سریال پژمان موقعیت ایجاب کرده یک فوتبالیست باشد؟

دقیقا، چون داستان درباره یک فوتبالیست است، البته تاکید می کنم داستان درباره شخص پژمان جمشیدی است، نه یک فوتبالیست. شخصیتی را که پژمان بازی می کند خیلی از فوتبالیست ها از جمله خود من اگر در زندگی واقعی داشتم حتما بالای ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه ام بود.

شما که پژمان جمشیدی را می شناسید بگویید آیا این واقعا شخصیت خودش است؟

من این را نمی گویم. او دوست من است و بازی ملی در کارنامه اش هست. حضورش در این سریال هم با هوشیاری و عقل کامل خودش بوده و دوست داشته این طور نشان داده شود که توسری خور است و عقده دیده شدن دارد، اما من یکی به هیچ عنوان اجازه نمی دهم شخصیت یک فوتبالیست این طور برای مردم نمایش داده شود.

اما خیلی از هم صنف های شما از بازی پژمان تعریف می کنند…

مثل این می ماند که ما رضا عطاران را بفرستیم برای استقلال بازی کند؛ بعد تیم مقابل به این بنده خدا لایی بیندازد و ما بگوییم این فوتبال بلد نیست. من متخصص نیستم که بگویم پژمان خوب بازی کرده یا نه.

حالاشما فوتبال بازی کردن هنرمندان را دیده اید؟

بله زیاد، در جام رمضان هر سال که جام ستاره ها برگزار می شود با آنها بازی کرده ام. یک بار هم تیم فوتسال ستارگان به مشهد آمد و با همشهری های ما بازی کرد، البته من هم در تیم شان بودم اما باختیم دیگر… خاطرم هست همین سام درخشانی که در سریال پژمان بازی می کند شوت های خوبی می زد!

آن قدر که سینمایی ها عشق فوتبالند فکر کنم فوتبالی ها عشق سینما نیستند، نه؟

خب ورود به فوتبال آسان است، اما ورود به سینما نه، فوتبال یک توپ می خواهد با ۱۱ تا لباس فرم که اسمش بشود یک تیم، اما یک فوتبالیست اگر عشق سینما هم باشد مگر بلد است فیلم بسازد؟

دوست دارید کدام نقش را بازی می کردید؟

گفتم من زیاد اهل فیلم دیدن نیستم، اما واقعیتش این است که هیچ وقت نخواسته ام اصلانقش بازی کنم، چه برسد به این که بخواهم نقش کسی را بازی کنم. همین نقش خداداد عزیزی که مردم دوستش دارند، به خاطر همین لطف و محبت مردم، به نظرم لایق جایزه اسکار است!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات