هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «باید خودمان را به اوج برسانیم تا در جام جهانی افتخارآفرین باشیم. نباید در جام جهانی زنگ تفریح باشیم. »

به گزارش افکارنیوز ،   محمدرضا خلعتبری در دیدار مقابل داماش روی نیمکت نشست و در دقیقه ۹۰ وارد زمین شد، اما هیچ اعتراضی نکرد. او منتظر فرصت است تا در بازی های بعدی بتواند گل بزند. اما هنوز موتور گلزنی اش روشن نشده و هواداران همچنان منتظر گلزنی های خلعتبری هستند بخاطر هیاهویی که برای سرخپوش شدن او مطرح شد انتظارات بالا است ولی انگار او فرصت بیشتری می خواهد. با او گفتگویی داشتیم که می خوانید:

* موافقی از بازی تیم ملی شروع کنیم.

- خیلی هم خوبه. بفرمایید.

* بعد از برد مقابل تایلند از شرایط ابراز ناراحتی کرده بودی؟

- به نظر من بازی بدی نبود و با شرایطی که داشتیم توانستیم ببریم. بعد از بازی با کره جنوبی نه اردویی داشتیم و نه بازی تدارکاتی به همین دلیل ناهماهنگ بودیم.

* پس دلیل ناهماهنگی، نداشتن بازی تدارکاتی بود؟

- بله، فقط ۱۰ روز دور هم جمع شدیم در صورتیکه تیم ملی به بازی تدارکاتی احتیاج دارد تا هماهنگ شود. مسئولین باید امکانات و شرایط را فراهم کنند تا تیم ملی آماده شود. ولی تا الان این اتفاق نیفتاده و به نظرم در همین مدت کوتاه هم بد کار نکردیم.

* فکر می کنی با این حرف ها مسئولین اقدامی کنند؟

- وظیفه ما بازیکنان نیست با فدراسیون صحبت کنیم. آنها باید خودشان به فکر باشند. بنده خدا آقای کی روش اردوی پرتغال را فراهم کرد و حتی می خواستیم بازی تدارکاتی انجام دهیم اما نشد. اگر هماهنگ بودیم و شرایط بر وفق مراد بود می توانستیم ۵ گل به تایلند بزنیم.

* بعد از این بازی انتقاداتی هم به تیم ملی شد. این انتقادات را قبول داری؟

- باید تمام شرایط را در نظر گرفت وبعد انتقاد کرد. وقتی انتقاد می کنند من هم این جواب ها را می دهم. ما ۳ ماه و نیم از همدیگر دور بودیم. وقتی انتقاد می کنند باید بگوییم اردوی بازی تدارکاتی نداشتیم. ولی خدا را شاکر بودیم و باید ببینیم تا بازی برگشت چه اتفاقاتی می افتد.

* شاید دوباره یک بازی رسمی تنها فرصت کی روش برای محک بازیکنان باشد؟

- باید این شرایط درست شود، کی روش در همین یک هفته خیلی خوب تمرینات را برگزار کرد و تاکتیک خوبی هم برای این بازی در نظر گرفت. ولی باید امکانات داشته باشد. با همین نفرات و آمادگی خیلی خوب بودیم.

* پس این اردو رضایت بخش بود؟

- بچه های ما خیلی با انگیزه کار کردند و حتی خود کی روش گفت انتخاب ۱۱ بازیکن برایم سخت است. این اردوهای تدارکاتی باید بیشتر شود نه اینکه قبل از بازی ها دور هم جمع شویم.

* فکر می کنی تیم ملی با چه تیم هایی هم گروه شود؟

- نمی دانم با کدام تیم ها هم گروه می شویم اما این را می دانم که توانایی بچه های ایران خیلی بالا است. ما باید خودمان را به اوج برسانیم تا در جام جهانی افتخارآفرین باشیم. نباید در جام جهانی زنگ تفریح باشیم و باید دست به دست هم بدهیم. باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنند تا ما هم بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم.

* ظاهرا قرار است لیگ ۲۰ فروردین تمام شود، این کار را برای تیم ها سخت نمی کند حتی ممکن است مصدومیت ها هم بیشتر شود؟

- به نظر من تمام شدن لیگ بیشتر به ضرر تیم هایی است که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کنند. چون آنها باید فشرده کار کنند و کارشان سخت می شود.

* یعنی کار پرسپولیس راحت تر است؟

- ما باید در ۲ جام بجنگیم اما تیم هایی مانند استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد خوزستان کارشان سخت تر است چون باید به فاصله ۲،۳ روز بازی برگزار کنند. اما برای موقعیت تیم ملی در جام جهانی باید این سختی ها را تحمل کنیم.

* پس معتقدی به نفع تیم ملی می شود؟

- به هر حال می توانیم در فاصله ای که تا جام جهانی باقیمانده اردوی تدارکاتی برگزار کنیم تا به آمادگی برسیم. اما قبول دارم کار تیم ها سخت می شود. امیدوارم این اقدام فایده ای داشته باشد.

* در این مدت به حضور دورگه ها هم انتقاداتی شده واقعا بهتر از آنها چه بازیکنانی هستند؟

- دژاگه در انگلیس بازی می کند پس بازیکن خوب و حرفه ای است. قو چان نژاد هم گل های ۳امتیازی و حساس زده. من می گویم باید به این فکر کرد که این بازیکنان به تیم ملی کمک کردند و در واقع دورگه بودن و ایرانی بودن فرق نمی کند. هر بازیکن خوبی می تواند به تیم ملی کمک کند و کی روش همین را می خواهد. همه باید به فکر موفقیت تیم باشیم و این بازیکنان برای ایران افتخارآفرین بودند پس نباید انتقاد کنند.

* راستی قضیه ناپدید شدن خیر دوم چیست؟

- من اصلا خبر ندارم و آقای رویانیان در جریان هستند. فعلا با پرسپولیس تمرین می کنم و نمی خواهم تمرکزم را از دست بدهم.

* بازی با داماش چطور بود؟

- ما بهتر از داماش بازی کردیم و خوب بودیم. متاسفانه توپ هایمان گل نشد وگرنه می توانیم ۳،۴ گل به داماش بزنیم. بچه ها خیلی خوب کار کردند واقعا زحمت کشیدند ۳۰ امتیاز حق پرسپولیس بود و به حق مان رسیدیم.

* خودت هم حرفه ای برخورد کردی و با نیمکت نشینی کنار آمدی؟

- چرا نباید نیمکت نشینی را بپذیرم؟

* به هر حال بازیکنان از نیمکت نشینی ناراحت می شوند نیمکت نشینی توهم دور از ذهن بود؟

- دلیلی وجود ندارد من ناراحت باشم یا اعتراض کنم؟ سرمربی اگر ۲،۳ بازی من را بیرون بگذارد هم حرفی نمی زنم چون موفقیت تیم از هر چیزی مهم تر است. هر وقت هم به زمین بیایم با تمام وجود کار می کنم.

* این نیمکت نشینی در روحیه ات تاثیر نمی گذارد؟

- اصلا اینطور نیست. این مسئله در روحیه من تاثیر نمی گذارد چون انگیزه ام خیلی بیشتر از این حرف هاست. هر وقت به زمین بروم با جان و دل کار می کنم.

* اما خیلی از بازیکنان مثل تو رفتار نمی کنند؟

- من هم وقتی جوان بودم از این ناشی گری ها می کردم. اما هر چه بود گذشت و حالا باید حرفه ای رفتار کنم.

* هواداران منتظر گلزنی تو هستند؟

- اگر جلوی داماش بازی می کردم، گل می زدم آمادگی خوبی داشتم اما عجله ای ندارم. پارسال هم در نیم فصل دوم ۱۴،۱۵ گل برای سپاهان زدم. من از خودم اطمینان دارم ولی اول نظر سرمربی مهم است. هر بازیکنی گل بزند من خوشحال می شوم.

* پرسپولیس می تواند در نیم فصل صدرنشین شود؟

- ما با این ۲ برد شرایط خوبی پیدا کردیم و می توانیم در ۲ هفته آینده با خیال راحت تر کار کنیم. صعود تا رده دوم یک نکته مثبت است و باید از اشتباه حریفان در بالای جدول استفاده کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات