یک شانزدهم نهایی جام حذفی

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی خود در جام حذفی باشگاه های کشور برابر تیم دسته اولی پدیده مشهد در حالی در وقت های اضافی به برتری پرگل دست پیدا کرد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد که در ۹۰ دقیقه برابر این تیم نه چندان مطرح به تساوی دست پیدا کرده بود اما در وقت های اضافه برابر این تیم ۹ نفره به یک برد پرگل دست یافت.

به گزارش افکارنیوز ، آخرین بازی روز نخست مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور را تیم های پرسپولیس و پدیده مشهد برگزار کردند. در این دیدار که از ساعت ۱۶: ۴۵ امروز چهارشنبه در ورزشگاه تقریبا خالی آزادی تهران برگزار شد تیم پرسپولیس با حساب ۵ بر یک از سد رقیب سخت کوش خود گذشت و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

گل های پرسپولیس را مدافع حریف (۴۸) ، رضا نورمحمدی (۹۳) ، یونس شاکری (۱۱۱) ، میلاد غریی (۱۱۴) و هادی نوروزی (۱۱۸) به ثمر رساندند و تک گل تیم پدیده نیز در دقیقه ۸۶ توسط بهمن طهماسبی زده شد.

پرسپولیس که علی دایی را به خاطر محرومیت به همراه نداشت و کریم باقری در کنار زمین هدایت این تیم را بر عهده داشت تقریبا با ترکیب اصلی خود به مصاف حریف رفت و تغییرات جزیی نظیر حضور حقیقی در چارچوب دروازه را در دستور کار داشت. در آنسوی میدان نیز اکبر میثاقیان بازیکنانی را در ترکیب داشت که عمدتا سابقه حضور در لیگ برتر را داشتند. روشنگر، شکوری، شکوه مقام، بادامکی، پورخسروانی، نظرزاده، منصوری و… بازیکنان تیم پدیده در این بازی بودند.

در نیمه نخست این دیدار دو تیم بیشتر درحال محک زدن یکدیگر بودند و فرصت خاصی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند اما در نیمه دوم، یاران علی دایی کار را هجومی آغاز کردند و تنها دو دقیقه زمان لازم بود تا محمد نوری روی ارسال یک کرنر از سوی قاسم دهنوی با یک ضربه سر دقیق توپ را به گوشه دروازه پدیده شاندیز بفرستد و حساب کار را یک بر صفر کند.

در ادامه پرسپولیسی ها بازهم می توانستند به گل برسند و ابتدا هادی نوروزی بود که در دقیقه ۵۱ با یک فرار خوب در عمق دفاع پدیده شاندیز با دروازه بان پدیده شاندیز تک به تک شد اما ضربه خود را با بی دقتی به پای مجتبی روشنگر کوبید تا تنها یک کرنر نصیب سرخپوشان شود و دیگر فرصت خوب پرسپولیسی ها را سیدصالحی در دقیقه ۵۷ از دست داد. این بازیکن نیز در شرایطی تک به تک با دروازه پدیده شاندیز روبه رو شد که ضربه اش را به کناره دروازه این تیم کوبید.

در اواخر بازی و درحالی که روند این دیدار به آرامی پیش می رفت، بهمن طهماسبی روی غفلت مدافعان پرسپولیس و حرفه ای گری خودش موفق شد گل تساوی را در دقیقه ۸۵ برای پدیده شاندیز به ثمر برساند. در این صحنه، ابتدا بازیکن پدیده شاندیز با خطا پشت محوطه جریمه پرسپولیس متوقف شد که بازیکن پدیده شاندیز بلافاصله توپ را روی زمین گذاشت و با پاسی در عمق، طهماسبی را در شرایط تک به تک قرار داد. این درحالی بود که مدافعان پرسپولیس همچنان ایستاده و با حیرت این صحنه را دنبال می کردند و طهماسبی با یک بغل پای ساده توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

در ادامه تلاش دو تیم بی نتیجه ماند تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

با شروع وقت اضافی اول این دیدار پرسپولیس که یک یار بیشتر از حریف داشت تهاجمی تر ظاهر شد و خیلی زود هم به گل رسید. روی یک ضربه کرنر از جناح راست، رضا نورمحمدی مدافع پیش تاخته قرمزها از خروج اشتباه روشنگر استفاده لازم را برد و با یک ضربه سر دروازه پدیده را گشود تا در دقیقه ۹۳ پرسپولیس ۲ بر یک از حریف پیش بیافتد. در دقیقه ۱۰۳ دیدار میلاد غریبی می توانست گل سوم را برای سرخپوشان به ثمر برساند که واکنش عالی روشنگر این فرصت را از وی گرفت.

در نیمه دوم وقت های اضافی هم برتری با تیم پرسپولیس بود و تیم پدیده با یک بازیکن کمتر توان زیادی برای فشار روی دروازه حریف نداشت. در دقیقه ۱۱۱ این دیدار یونس شاکری گل سوم پرسپولس را به ثمر رساند. این بازیکن از پشت محوطه جریمه با ضربه ای دقیق و زیبا برای سومین بار دروازه تیم پدیده را گشود.

این پایان کار دو تیم نبود و میلاد غریبی با انگیزه در دقیقه ۱۱۴ گل چهارم قرمزها را در مصاف تک به تک با روشنگر به ثمر رساند. یک دقیقه بعد نیز امجد شکوه مقام کارت زرد دوم را دریافت کرد تا پدیده در دقایق پایانی با ۹ بازیکن به کار خود ادامه دهد. در دقیقه ۱۱۸ هادی نوروزی از کمند آفسایدگیری مدافعان حریف گذشت و گل پنجم را وارد دروازه حریف کرد.
پرسپولیس در مرحله یک هشتم جام حذفی باید به مصاف تیم الوند همدان برود. دیداری که میزبان آن با قرعه کشی تعیین خواهد شد.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا حقیقی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، میثم حسینی، حمید علی عسگر، رضا حقیقی، پیام صادقیان (از دقیقه ۷۲ میلاد غریبی) ، محمد نوری، قاسم دهنوی (از دقیقه ۶۰ امید عالیشاه) ، سید مهدی سید صالحی (از دقیقه ۶۴ یونس شاکری) و هادی نوروزی

سرمربی: علی دایی

ترکیب پدیده مشهد:

مجتبی روشنگر، وحید عسگری، مجید نور محمدی (از دقیقه ۶۴ محمد منصوری) ، هادی شکوری، معین عباسیان، مسعود نظرزاده، امجد شکوه مقام، رضا خرسند نیا، بهمن طهماسبی، محمد حسین مهرآزما (از دقیقه ۶۵ عباس پورخسروانی) و حسین بادامکی

سرمربی: اکبر میثاقیان

به گزارش مشرق، در دیگر دیدارهای امروز مرحله یک شانزدهم رقابت های جام حذفی فوتبال ایران الوند همدان موفق شد در ضربات پنالتی ۷ - ۶ استقلال خوزستان را شکست دهد. نفت مسجد سلیمان هم در ضربات پنالتی ۴ - ۳ از سد سایپا عبور کرد و در جمع ۱۶ تیم پایانی این جام قرار گرفت.

دیدار تیم های سایپا و نفت مسجد سلیمان در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسیده بود و الوند همدان و استقلال خوزستان ۱ -۱ شده بودند.

نفت مسجد سلیمان در دور یک هشتم نهایی با برنده دیدار ماشین سازی و تراکتورسازی تبریز بازی کند. الوند همدان هم با پرسپولیس روبه رو خواهد شد، دیداری که میزبان آن با قرعه کشی مشخص می شود. پیش از این تیمهای فولادنوین اهواز، داماش گیلان و گسترش فولاد تبریز به دلیل انصراف حریفان خود به جمع ۱۶ تیم رسیده بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات