رسول تقیان در پایان رقابت های وزن ۷۷ کیلوگرم قهرمانی جهان به عنوان چهارمی بسنده کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در چهارمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در سالن سنتینانتال لهستان رسول تقیان در دسته ۷۷ کیلوگرم در حرکت دو ضرب موفق شد با مهار وزنه ۱۹۶ کیلویی عنوان چهارمی جهان را به خود اختصاص دهد.

تقیان در این وزن در حرکت دو ضرب در حرکت اول خود وزنه ۱۹۶ کیلویی را انتخاب کرد تا بعد از وزنه بردار چینی به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته حاضر شود. او اما موفق نشد وزنه ۱۹۶ کیلویی را مهار کند تا به این ترتیب کارش سخت شود.

وزنه بردار اصفهانی تیم کشورمان بار دیگر موفق به مهار وزنه ۱۹۶ کیلویی نشد. تقیان در حرکت سوم خود بار دیگر به وزنه ۱۹۶ کیلویی حمله کرد و این بار موفق شد این وزنه را بالای سر ببرد تا به این ترتیب به مقام چهارمی جهان برسد. او تنها به دلیل ۳۰ گرم وزن بیشتر نسبت به وزنه بردار کره ای دو برنز جهان را از دست داد.

در این وزن وزنه بردار چینی در حرکت دو ضرب با مهار وزنه ۲۰۴ کیلویی رکورد دنیا را در مجموع یک کیلو اضافه کرد و سه طلای این وزن را به خود اختصاص داد.

تقیان نیز با مجموع ۳۵۴ کیلوگرم پایین تر از وزنه بردارن چین، آذربایجان و کره شمالی چهارم شد.

حرکات یکضرب کار تقیان را سخت کرد


رسول در شرایطی طلای این وزن را از دست داد که در حرکت یکضرب با افت شدیدی مواجه شد و وزنه هایی باور نکردنی را از دست داد. این وزنه بردار جوان پیش از این بارها چنین وزنه هایی را به صورت تمرینی بالای سر می برد. وی در حرکت یکضرب در این وزن در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه ۱۵۸ کیلویی نشد تا تمام برنامه های کادرفنی به هم بریزد.

وی در حرکت دوم موفق شد وزنه ۱۶۰ کیلویی را بالای سر ببرد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی را مهار کند تا کارش در مجموع سخت شود. البته وزن کم کردن زیاد کمی روی کار تقیان تاثیر گذاشت.

نکته جالب جایی است که وزنه بردار چینی که رکورددار المپیک است ۵ کیلو وزنه اش را کم کرد تا با وزنه ۱۶۵ کیلویی کارش را آغاز کند.

در این وزن در حرکت یکضرب لیو از چین با ۱۷۶ کیلو اول شد و توانست یک کیلوگرم رکورد دنیا که متعلق به خودش بود را افزایش دهد. سونگ از کره شمالی با ۱۶۳ کیلو دوم شد و زماریک از لهستان با ۱۶۱ کیلو در جایگاه سوم ایستاد. وزنه بردار ازبکستانی نیز با ۱۵۸ کیلوگرم به دلیل وزن کمتر نسبت به تقیان چهارم شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات