رافخایی؛

مهاجم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: «ما در بازی با سپاهان به برد نیاز داشتیم و با توجه به عملکرد خوبمان، مستحق کسب سه امتیاز این دیدار بودیم. »

جلال رافخایی پس از ۵ هفته دوری به ترکیب ملوان برگشت و در دوبازی اخیر تیمش سه گل را به ثمر رساند. آقای گل فصل قبل که تا هفته هشتم تنها دو گل به ثمر رسانده بود در این دو مسابقه جبران کرد و با ۵ گل در رده سوم جدول گلزنان قرار گرفته است. رافخایی در مورد شرایط ملوان، شکست سپاهان در اصفهان و دو گلی که به ثمر رساند صحبت می کند.

* پس از سال ها در اصفهان پیروز شدید و طلسم ناکامی در نصف جهان بالاخره شکست؟
- بازی خیلی سختی بود اما ما برنامه ریزی دقیقی داشتیم و خوشبختانه سه امتیاز حساس را در خانه سپاهان گرفتیم. تیم ما رفته رفته به خود باوری رسیده است و در بازی های بزرگ می توانیم سه امتیاز لازم را کسب کنیم.

* اما پیروزی مقابل سپاهان غیر قابل پیش بینی بود؟
- به هرحال سپاهان تیم پرمهره ای است که سال هاست در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کند و تیم کوچکی نیست. بالاخره روز خوب و بد داریم اما ما زحمت کشیدیم و مستحق پیروزی در این دیدار بودیم. البته سپاهانی ها ما را اذیت کردند و یکی از سخت ترین بازی های مان را انجام دادیم. اما از ته قلب می گویم که امیدوارم سپاهان دوباره به اوج برگرددو این فصل هم قهرمان شود!

* چرا؟
- دوست دارم تراکتور یا سپاهان قهرمان شود چون همیشه بین تیم های شهرستانی واستقلال و پرسپولیس تفاوت قائل می شوند! از برنامه ۹۰ گرفته تا وزارت ورزش و ادارات کل سراسر کشور بین بزرگ های فوتبال تبعیض قائل می شوند. به همین دلیل همیشه دوست دارم یک تیم شهرستانی قهرمان شود!

* در این بازی دو گل هم به ثمر رساندی؟
- خوشحالم که در روز عید غدیر به ملوانی ها عیدی دادم و هم تیم به سه امتیاز رسید. ناگفته نماند همه بچه های تیم زحمت کشیدند و در زمین ۹۰ دقیقه دویدیند و در پایان به این پیروزی دست پیدا کردیم.

* البته سپاهانی ها به شدت نسبت به تصمیمات داور معترض بودند و بحث تلافی اشتباهات بازی با پرسپولیس مطرح شده بود؟
- فکر نمی کنم چنین اتفاقی افتاده باشد و اگر قرار به تلافی باشد که ما هنوز ۳ بازی طلبکاریم! باید طلب ما را هم در سه بازی آینده بدهند. ما برای این برد زحمت کشیدیم و این مسئله با دو پنالتی پیش آمد.

* در این بازی توانستی بعد از ۶۰۰ دقیقه دروازه رحمان احمدی را باز کنی؟
- من اصلا به فکر این مسئله نبودم و نمی دانستم رحمان وقت زیادی بوده که گل نخورده است. همه تمرکزم را بر روی تیم گذاشته بودم و خدا هم کمک کرد و این دو موقعیت را گل کردم. برای رحمان متاسفم که این رکورد شکسته شد.

* با این دو گل شانس فاصله تو با گلزنان برتر لیگ کم شد و جزو مدعیان آقای گلی شدی؟
- من همه تلاش می کنم که برای تیم مفید باشم و وظیفه ام گلزنی است. حقیقت این است که به آقای گلی فکر نمی کنم چون تمرکزم را بر هم می زند. فقط در زمین وظیفه ای که مربیان در اختیارم قرار می دهند را انجام می دهم و تمرکزم را بر روی کارم گذاشتم تا در زمین موفق عمل کنم. اگر خدا خواست دوباره هم می توانم آقای گل شوم و دست یافتن به این مسئله چندان دور از ذهن نیست.

* ملوان با این سه امتیاز سه پله صعود کرد و با کسب چند امتیاز می تواند در جایگاهش در جدول تغیر ایجاد کند؟
- ما احتیاج به این برد داشتیم و پیروزی برابر سپاهان روحیه بخش بود و درست است که این بازی سه امتیاز داشت اما برای ما به اندازه ۶ امتیاز ارزش داشت. بازی با فجر نیز برای ما اهمیت دارد چون هم داخل انزلی است و هم آنها در جدول با ما فاصله ندارند. باید واقعیت را قبول کرد که ما پایین جدول هستیم و امتیاز و بازی های زیادی را از دست دادیم که باید آنها را جبران کنیم. باید کم کم خودمان را بالا بکشیم و رفته رفته امتیازات از دست داده را بدست آوریم.

* مشکلات مالی تان در چه حالی است؟
- مثل قبل است و تفاوت چندانی نکرده است. نمی دانم کی قار است این باشگاه سرو سامان بگیرد. درودگر در تلاش است اما به تنهایی نمی شود. وضعیت سختی داریم و فقط دل به آینده خوش کردیم وخودمان را گول می زنیم که درست می شود. واقعا خنده دار است یک نیم فصل گذشته و تنها ۱۰تا ۱۵ درصد قرار دادهایمان را گرفتیم.

* بازی با فجر را چطور می بینی؟
- فجری ها تیم جوان و دونده ای هستند که مطمئنا بازی مهم و سختی برابر این تیم در پیش داریم که امیدوارم با حمایت تماشاگران مان این سه امتیاز را هم بدست آوریم. ما و تیم حریف شرایط مشابهی داریم و برد در این دیدار باعث می شود ما دو پله در جدول صعود کنیم و همه تلاش مان را برای کسب این سه امتیاز انجام خواهیم داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات