مشاور فنی علی دوستی مهر پیش از بازی با نیجریه گفت: همین که در این اوضاع اسفبار فوتبال پایه ایران کادرفنی تیم ملی فوتبال نوجوانان توانسته تیم را به جام جهانی آورده و از مرحله گروهی هم بالا بیاورد، معجزه کرده و اکنون هم در چهره بازیکنانشان می بینم که ترسی از نیجریه وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، مشاور فنی علی دوستی مهر پیش از بازی با نیجریه گفت: همین که در این اوضاع اسفبار فوتبال پایه ایران کادرفنی تیم ملی فوتبال نوجوانان توانسته تیم را به جام جهانی آورده و از مرحله گروهی هم بالا بیاورد، معجزه کرده و اکنون هم در چهره بازیکنانشان می بینم که ترسی از نیجریه وجود ندارد.

مهدی مهدوی کیا درباره بازی فردا (سه شنبه) تیم ملی نوجوانان ایران مقابل نیجریه اظهار کرد: بازی های نیجریه را دیده ام. این تیم خط حمله بسیار خوبی دارد اما در دفاع هم با مشکلاتی مواجه است. ما باید با استفاده از این ضعف به نیجریه ضربه بزنیم. هیچ وحشتی از نیجریه نیست و بازیکنان ایران در گذشته هم نشان دادند از تیم بزرگی چون آرژانتین نترسیده اند. امیدوارم روز مسابقه روز خوب بازیکنان نوجوانان ایران باشد.

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید بازیکنان در دادن پاس های آخر کمتر از خودگذشتگی کرده و تا حد تعلل می کنند و شاید همین ضعف تیم ما باشد، اظهار کرد: اینها بازیکنان نوجوان هستند و هنوز تجربه بالایی ندارند. من هم تا حدی این موضوع را حس کرده ام. البته باید بپذیریم استرس ناشی از مسابقات و همین که احساس می کنند یک مسابقه شان بازی مرگ و زندگی است، در عملکردشان تاثیر می گذارد. تیم ما در زدن ضربات آخر با مشکلاتی مواجه بود. ایران چهار، پنج موقعیت گلزنی مسلم را در بازی با کانادا و حتی آرژانتین و اتریش از دست داد. همه تیم ها به دنبال صعود هستند. بازیکنان دیگر متوجه شده اند برای عبور از نیجریه باید قدر فرصت هارا بیشتر بدانند و با هم متحدتر باشند.

مهدوی کیا در واکنش به اینکه نیجریه بازیکنان شوتزن زیادی دارد و فکر می کنید می توانید این تاکتیک آنها را مهار کنید، گفت: بله من بازی نیجریه مقابل مکزیک را دیده ام. فکر می کنم سه، یا چهار گل این تیم روی شوت از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید. نیجریه را کاملا آنالیز کرده ایم. در فوتبال پایه اما چیزی قابل پیش بینی نیست. همین که تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران در این وضعیت اسف بار تیم های پایه کشورمان توانسته به جام جهانی راه یابد و تا این مرحله هم صعود کند، از نظر من کادرفنی معجزه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نیجریه را شکست بدهیم که کاری بس بزرگتر انجام می شود. شاهد هستم که علی دوستی مهر به همراه سایر مربیان این تیم سه سال است با این تیم کار می کنند. آنها اردوهای مختلفی برگزار کرده اند و امیدوارم به حق شان برسند.

مهدوی کیا که مثل یک مربی در تمرینات به دوستی مهر کمک می کند، در پاسخ به اینکه با تجربه ای که در این ایام به دست آوردید، آیا کار مربیگری سخت است، گفت: واقعا مربیگری سخت است. وقتی شرایط را می بینم، تازه متوجه می شوم کادرفنی تیم ملی نوجوانان و بویژه علی دوستی مهر تاکنون چه زجری کشیده است. کار با این رده سختی های زیادی دارد. بازیکنان بزرگسال تقریبا همه چیز را یاد گرفته اند و حداقل یکسری مسائل اولیه را می دانند اما بسیاری از موارد را باید به بازیکنان پایه ابتدا آموزش داد و بعد با آنها تمرین کرد. ممکن است در جاهای حساس اشتباهاتشان زیاد باشد و در مجموع کار بسیار سخت است.

وی در پاسخ به اینکه آیا کارتان را در مربیگری تان در کار از تیم های پایه شروع می کنید، گفت: برای من حضور در کنار این تیم تجربه فوق العاده ای بود که امیدوارم در آینده کاری ام از آن استفاده کنم. از اینکه چنین تجربه ای به دست آوردم راضی هستم.

سفیر فوتبال پایه ای اف سی در پاسخ به اینکه آیا ماموریتی از طرف ای اف سی در جام جهانی نوجوانان به شما داده شده، به ایسنا گفت: من بیشتر بازی های جام جهانی را دیده ام. چندین مسابقه از جمله سوئد و مکزیک را هم از نزدیک دیده ام. البته بعضی از بازی ها به گونه ای بود که شرایط دیدن آنها از نزدیک وجود نداشت. حالا هرچه مراحل بالاتر برود، برنامه آنها سبک تر شده و می توانیم بازی ها را بیشتر از نزدیک ببینیم. من به فوتبال پایه علاقه مندم و بسیار دوست دارم بدانم در فوتبال پایه دنیا چه اتفاقی می افتد و همه اینها به تجربیاتم می افزاید.

مهدوی کیا با بیان اینکه تیم دوستی مهر قبل از بازی با نیجریه روحیه خوبی دارد، گفت: این تیم از نظر روحی و روانی آماده است و در چهره های آنها می بینم که ترسی از نیجریه ندارند. با آنها صحبت کردیم که استرسی نداشته باشند. بازی، بازی بسیار مهمی است. اگر صددرصد توانمان را بگذاریم و با قدرت ظاهر شویم، شکست دادن نیجریه غیرممکن نیست.

مشاور فنی علی دوستی مهر در پایان با بیان اینکه اگراز نیجریه عبور کنیم راه همواری برای صعود تا فینال خواهیم داشت، گفت: برنامه ریزی و جدول مسابقات به گونه ای است که اگر ما نیجریه را ببریم، مسیر صعودمان تا فینال آسان خواهد بود. امیدوارم چنین اتفاق مهمی برای ما بیفتد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات