میشل پلاتینی می گوید ۳۲ تیم برای جام جهانی کافی نیست و رقابت های ۲۰۱۸ باید با حضور ۴۰ تیم برگزار شود.

به گزارش افکارنیوز ، رییس یوفا ایده های جالبی برای جام جهانی ۲۰۱۸ در نظر دارد. او که نایب رییس فیفا نیز هست، می گوید بهتر است تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی افزایش یابد.

میشل پلاتینی به مجله انگلیسی" تایمز" گفت: برای همه خوب است که تعداد تیم های جام جهانی افزایش یابد. عقیده دارم باید دو تیم دیگر از آسیا، دو تیم از آفریقا، دو تیم از آمریکا و یک تیم از اروپا و قاره اقیانوسیه به جام جهانی اضافه شود تا تعداد تیم های این تورنمنت از ۳۲ تیم به ۴۰ تیم برسد. با سپ بلاتر موافق هستم که باید تعداد تیم های آسیایی و آفریقایی افزایش پیدا کند اما به جای کم کردن سهمیه قاره اروپا بهتر است تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی را افزایش داد.

پلاتینی در ادامه گفت: فوتبال در حال تغییر است. اکنون ۲۰۹ عضو داریم پس چرا باید تعداد تیم های جام جهانی را کاهش دهیم. حضور ۴۰ تیم در جام جهانی زیاد نیست. حضور ۴۰ تیم باعث می شود بازی های جام جهانی در مرحله گروهی سه روز بیشتر ادامه داشته باشد. در عوض این اتفاق باعث می شود خیلی از مردم خوشحال شوند.

رییس یوفا درباره مساله نژادپرستی که این روزها نگرانی های زیادی ایجاد کرده است گفت: صحبت های بلاتر را قبول ندارم زیرا یوفا از همه برای جلوگیری از نژادپرستی متحدتر است. در یوفا تلاش زیادی برای جلوگیری از این مساله کرده ایم. به نظر یوفا تیم ها نباید به خاطر توهین های هواداران شان مجازات شوند که هواداران تیم ها باید مجازات شوند.

در بازی منچسترسیتی و زسکا در لیگ قهرمانان اروپا هواداران منچسترسیتی علیه یحیی توره شعارهای نژادپرستانه سر دادند که باعث شد این بازی چند بار متوقف شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات