ورزش ایران در این هفت روز رو با حاشیه های مجمع فدراسیون فوتبال، خداحافظی فرهاد مجیدی، صدرنشینی پرسپولیس و… روبرو شد اما مهمتر از همه اینها بدون وزیر ماندن ورزش بود.

به گزارش افکارنیوز ، عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به دومین گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان یعنی سیدرضا صالحی امیری و بعد از آن معرفی محمد شریعتمداری به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه شاید مهمترین اتفاق این هفت روز ورزش بود که قطعا در روزها، هفته ها و ماه های آتی ورزش ایران تاثیرگذار خواهد بود اما به غیر از اینها بودند اتفاقات، رویدادها و خبرهایی که اشک ها، لبخندها، امیدها و بعضا نگرانی هایی را موجب شدند.

مهمترین رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

اعلام آمادگی ساعی برای ریاست فدراسیون تکواندو
هادی ساعی یکشنبه گذشته برای حضور در انتخابات پیش روی فدراسیون تکواندو با تحویل دادن مدارکش ثبت نام رسمی کرد. ساعی در دوره پیشین انتخابات فدراسیون تکواندو حضور نداشت. البته نادر خدامرادی عضو پیشین تیم ملی تکواندو و از اساتید برجسته این رشته که مدال های جهانی و آسیایی در کارنامه دارد به عنوان اولین نفر و پیش از ساعتی ثبت نام کرده بود.

پرسپولیس به صدر رسید
چهاردهمین هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر از پنجشنبه گذشته آغاز شد و یکشنبه شب به پایان رسید. در چارچوب این هفته از مسابقات هشت دیدار برگزار شد که طی آن سپاهان با نتیجه ۲ بر یک مقابل ملوان شکست خورد و نفت تهران هم با همین نتیجه گسترش فولاد تبریز را شکست داد. دیدار دو تیم صبای قم و مس کرمان به تساوی ۲ بر ۲ انجامید. فجر سپاسی با دریافت تنها یک گل مغلوب سایپا شد. دیدارهای پر گل این هفته در گیلان و اهواز برگزار شد که طی داماش ۵ بر یک ذوب آهن را با شکست مواجه کرد و استقلال خوزستان هم ۴ بر یک مغلوب تراکتورسازی تبریز شد. سرخابی های پایتخت هم در این هفته صاحب پیروزی شدند. بر این اساس استقلال ۲ بر صفر فولاد را شکست داد اما پیروزی پرسپولیس به مراتب تاثیرگذارتر بود چون شاگردان علی دایی به واسطه برد یک بر صفر برابر راه آهن صدرنشین جدول رده بندی شدند. وبعد از ۱۱۰ هفته عروسی به کوچه آنها هم رسید. !

تیم وزنه برداری ایران سوم جهان شد
تیم ملی وزنه برداری یکشنبه گذشته در پایان مسابقات قهرمانی جهان با یک مدال طلا، دو مدال نقره، یک مدال برنز و مجموع ۴۴۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت. این برای دومین بار پیاپی در زمان ریاست حسین رضازاده بود که وزنه برداران عنوان سوم جهان را به خود اختصاص دادند.

استعفای باقری از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری
کوروش باقری دوشنبه گذشته و پس از کسب عنوان سومی جهان توسط تیم وزنه برداری ایران از سمت خود استعفا داد. وی پس از استعفا گفت: از اینکه بچه ها در این سال ها من را در اردوها تحمل کردند متشکرم اما دیگر نمی توانم در وزنه برداری بمانم. من دیگر سرمربی تیم ملی نیستم و رسماً کناره گیری ام را اعلام کردم. این خبر دوشنبه گذشته اعلام شد هرچند که حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری پس از انتشار آن مخالفت خود را با استعفای باقری اعلام کرد و یادآور شد که اطمینان دارم باقری تصمیم منطقی تری خواهد گرفت.

دعوا در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دوشنبه در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. در خلال این مجمع بررسی بودجه سالانه فدراسیون فوتبال بحث هایی را میان برخی اعضای مجمع ایجاد کرد که طی آن علی کفاشیان با صادق درودگر و مهدی محمدنبی با امیر عابدینی با هم به بحث پرداختند. در جریان این مجمع حتی انتقاداتی نسبت به خریداری ساختمان برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با پولی که سازمان تربیت بدنی وقت در اختیار فدراسیون قرار داده بود، مطرح شد. در جریان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که بیشتر به بررسی بودجه سالانه این فدراسیون اختصاص داشت، بارها بازرس مالی فدراسیون مورد انتقاد قرار گرفت تا جائیکه در نهایت رئیس فدراسیون اعلام کرد در صورت ایراد یا انتقاد نسبت به بودجه آن را طی پانزده روز آینده اعلام کنید. البته همه حواشی مجمع فدراسیون فوتبال از جائی آغاز شد که محمد رویانیان در اعتراض به یکی از مدیران لیگ دسته دو محل جلسه را ترک کرد.

تساوی استقلال در دیدار معوقه
دیدار تیم های استقلال تهران و مس کرمان که سه شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار که به عنوان دیدار معوقه از هفته دهم رقابت های لیگ برتر برگزار شد، مصطفی شجاعی در دقیقه ۲ برای مس گلزنی کرد اما سیاوش اکبرپور در دقیقه ۵۶ کار را به تساوی کشاند.

حذف سه تیم لیگ برتری در جام حذفی
مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی طی هفت روز گذشته با برگزاری سیزده دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد. در چارچوب این مرحله از مسابقات تیم پرسپولیس در مصاف با پدیده شاندیز به برتری ۵ بر یک دست یافت و راهی مرحله بعد شد در حالیکه سه تیم لیگ برتری دیگر از صعود بازماندند. سایپا در مصاف با نفت مسجد سلیمان متحمل شکست ۴ بر ۳ شد، سپاهان دیدار با صنعت نفت آبان را یک بر صفر واگذار کرد و صبای قم با همین نتیجه مقابل نفت امیدیه متحمل شکست شد. بدین ترتیب سایپا، سپاهان و صبا از صعود بازماندند.

خداحافظی فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی، کاپیتان تیم فوتبال استقلال عصر سه شنبه پس از دیدار این تیم برابر مس کرمان که آخرین خانگی آبی پوشان در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر محسوب می شد، برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. مجیدی پس از ۲۳ سال حضور در میادین فوتبال اقدام به خداحافظی کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات