با دهمین قهرمانی فصل و ششمین قهرمانی پی در پی در جایزه بزرگ هند، سباستین فتل راننده تیم رد بول یک قهرمانی دیگر در اتوموبیلرانی کسب کرد.

به گزارش افکارنیوز ، قهرمانی سباستین فتل در جایزه بزرگ هند، چهارمین قهرمانی پی در پی این راننده آلمانی محسوب می شود. او اکنون سلطه آلمانی ها در این رشته ورزشی که روز گاری با میشل شوماخر مطرح بود را ادامه می دهد. همانطور که فتل رقیبان خودش را از آینده عقب ماشین خود نگاه می کند و پشت سر می گذارد، با بقیه ورزشکارانی که توانسته اند در ورزش خود نمونه شوند و آن را به سلطه خود درآورند آشنا می شویم.

۱- فیل تیلور (دارت)

فیل تیلور ورزشکار انگلیسی از اوایل دهه ۹۰ توانسته ورزش دارت را به سلطه خود درآورد. او اولین عنوان قهرمانی جهان خود را در سال ۱۹۹۰ به دست آورد و از آن زمان تاکنون به ۱۵ قهرمانی دیگر دست یافته است که به یک نابغه در این رشته ورزشی تبدیل شود. تیلور در حال حاضر توانسته به بهترین ورزشکار رشته خود تبدیل شود. او در طول ۲۰ سال اخیر به قهرمان بلامنازع این رشته تبدیل شده است.

سر وادل یکی از رقیبان تیلور درباره فیل تیلور می گوید: برای شکست دادن او نباید با تمام تمرکز خود بازی کرد، بلکه باید با تمام وجود بازی کرد.

۲- تایگر وودز (گلف)

تایگر وودز بهترین ورزشکار تاریخ گلف جهان و یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ جهان است. او حتی زمانی هم که در رده اماتور بازی می کرد، بهترین بود و همیشه به قهرمانی می رسید. او در سال ۱۹۹۶ به اولین ورزشکاری تبدیل شد که توانست به سه قهرمانی پیاپی در قهرمانی آماتورهای آمریکا دست یابد. او در سال ۱۹۹۷ در اولین سالی که در رده ورزشکاران حرفه ای بازی می کرد توانست به قهرمانی برسد و به اولین قهرمانی از چهارده قهرمانی بزرگ خود دست یافت.

تایگر وودز از آگوست ۱۹۹۹ تا سپتامبر ۲۰۰۴ توانست ۲۶۴ هفته به عنوان بهترین گلف باز جهان شناخته شود. او سپس از ژوئن ۲۰۰۵ تا اکتبر ۲۰۱۰ توانست ۲۸۷ هفته به عنوان گلف باز شماره یک جهان شناخته شود. مسائل حاشیه ای باعث شد تا روند پیروزی های او در سال ۲۰۰۹ متوقف شود. اما او مجددا به عنوان بهترین ورزشکار این رشته بازگشت خوبی به میدان داشت.

۳- استفان هندری (اسنوکر)

شاید لقب سلطان اسنوکر بتواند موفقیت های این ورزشکار اسکاتلندی را که هفت قهرمانی جهان را کسب کرده است به خوبی نشان دهد. او جوانترین ورزشکار تاریخ این رشته است که در ۲۱ سالگی به قهرمانی جهان رسیده است. هفت قهرمانی او در جهان یک رکورد محسوب می شود که هیچ کس نتوانسته به آن نزدیک شود. او در سال ۲۰۱۲ از این رشته خداحافظی کرد و اکنون مفسر این رشته ورزشی محسوب می شود.

۴- والنتینو روسی (موتو جی پی)

والنتینو روسی پس از اینکه در سال های ۲۰۰۱،۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ توانست به عنوان قهرمانی جهان دست یابد، رقیبانش او را متهم کردند که دلیل موفقیت او نوع موتورسیکلت او است. با وجود اینکه شرکت (هوندا) یکی از بهترین شرکت ها در این رشته است، دکتر (لقب والنتینو روسی) در سال ۲۰۰۴ به یاماها پیوست که پیش از این نتوانسته بود به قهرمانی برسد. او در سال ۲۰۰۵ توانست به قهرمانی جهان برسد تا نشان دهد موفقیت های او به موتور های شرکت هوندا برنمی گردد بلکه علت موفقیت خود اوست. او از سال ۱۹۹۷ توانسته است به ۹ قهرمانی جهان برسد که یک رکورد است و هیچ رقیبی به او نزدیک نشده است.

۵- یوسین بولت (دو و میدانی)

خیلی ساده، او سریع ترین مرد جهان است. یوسین بولت در طول ۵ سال گذشته در مواد ۱۰۰ و ۲۰۰ متر توانسته است بهترین دو و میدانی کار جهان باشد و نامش را به عنوان رکورد دار در این مواد ثبت کند. او علاوه بر شکست رکورد جهان، توانسته در دو المپیک ۲۰۰۸ لندن و ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا برسد و بعید به نظر می رسد کسی بتواند مانع رسیدن او به سومین طلای پی در پی در المپیک شود. حتی ممکن است این ورزشکار جامائیکایی علاوه بر کسب طلا رکورد خودش را نیز بهبود ببخشد و قدرت بی نظیر خود را به رخ بکشد. تنها نقطه منفی کارنامه او مسابقات قهرمانی جهان دائه گو بود که به دلیل شروع بد در ۱۰۰ متر کارش با خطا به پایان رسید.

۶- پیت سمپراس (تنیس)

این تنیسور آمریکایی در سال ۱۹۹۰ وارد دنیای تنیس شد و در ۱۲ سال بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ توانست به ۱۴ قهرمانی در گرند اسلم های این رشته دست یابد تا خود را به عنوان یکی از برترین تنیس باز تاریخ جهان مطرح کند. هفت قهرمانی از ۱۴ قهرمانی این تنیسور آمریکایی در ویمبلدون به دست آمده است. ویژگی این تنیسور آمریکایی این است که در بازی های حساس همیشه موفق بوده است. از ۳۴ بازی که او با آندره آغاسی رقابت کرد توانست در ۲۰ بازی به برتری برسد. او از ۱۶ بازی که با پت رفتر انجام داد نیز به ۱۲ پیروزی رسیده است.

۷- میگوئل ایندوریان (دوچرخه سواری)

این دوچرخه سوار اسپانیایی یکی دیگر از ورزشکاران صاحب نام در رشته ورزشی خود است. یک قهرمانی بلامنازع در دوچرخه سواری جاده. او در سال ۱۹۹۱ تا سال ۱۹۹۵ توانست به ۵ قهرمانی در توردوفرانس دست یابد. دو بار فاتح جیردود ایتالیا شده است و یکی از هفت دوچرخه سوار تاریخ است که در یک فصل توانسته دو بار به قهرمانی در جیردود برسد. او ۶۰ روز در توردوفرانس لباس طلایی را بر تن داشته است. اگر چه لانس آرمتسرانگ هفت قهرمانی در توردوفرانس داشته است اما اعتراف او به دوپینگ باعث شده است که قهرمانی های این دوچرخه سوار آمریکایی از او پس گرفته شود.

۸- لیونل مسی (فوتبال)

درست است که او در یک تیم بازی می کند اما لیونل مسی سمبل یا به عبارتی عصاره فوتبال است. او توانسته است ۲۲۳ گل در ۲۵۲ بازی به ثمر برساند. شکستن رکورد گلزنی گرد مولر در یک سال و کسب ۴ توپ طلای فوتبال جهان از جمله افتخارات بزرگ این ستاره آرژانتینی است. مسی در یک تیم بازی می کند که ورزش گروهی است اما نباید فراموش کنیم که او یک فوتبالیست منحصر به فرد است.

۹- فلوید می وتر (بوکس)

در اصطلاح بوکس او سلطان رینگ است. او از سال ۱۹۹۶ به عنوان ورزشکار حرفه ای شناخته شد. او هر ۴۵ بازی خود را با ۴۵ پیروزی به پایان رساند. او تنها در یک وزن به قهرمانی نرسیده است بلکه در چندین وزن رقابت کرد و توانست با شکست رقیبان خود با قاطعیت به پیروزی برسد.

۱۰- مایکل فلپس (شنا)

این شناگر امریکایی سمبل ورزش شنا محسوب می شود که توانسته به ۱۸ قهرمانی در المپیک دست یابد. ۲۲ مدال در المپیک که ۱۸ تای آن طلا است رکورد باور نکردنی این شناگر آمریکایی است که در نهایت با افتخار از ورزش شنا خداحافظی کرد.

۱۱- میشل شوماخر (فرمول یک)

این ورزشکار آلمانی که همیشه خنده به روی لب داشت، تا قبل از اینکه سباستین فتل به قهرمانی برسد، برترین ورزشکار رشته خود بود. او با هفت قهرمانی جهان در این عرصه رکورد دار است و از همه ورزشکاران این رشته در تاریخ بیشتر به قهرمانی رسیده است. وقتی دوران میشل شوماخر به پایان رسید خیلی ها معتقد بودند هیچکس نمی تواند به رکوردهای او نزدیک شود. اکنون باید دید آیا هموطن او می تواند رکورد های او را بشکند یا خیر.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات