بنابه اعتقاد سوئدی ها خداحافظی فرهاد مجیدی از دنیای ورزش یکی از سه اتفاق مهم فوتبالی ایران در هفته ای که گذشت بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، خداحافظی ناگهانی کاپیتان ۳۷ ساله آبی پوشان استقلال در پایان بازی با مس کرمان نه فقط هواداران پرشمار قدیمی ترین تیم باشگاهی ایران را متعجب و شگفت زده کرد، حتی باعث حیرت سوئدی های فوتبال دوست شد.

در گزارشی که یک پایگاه فوتبال در کشور سوئد منتشر کرد، از این اتفاق به عنوان یکی از سه رویداد مهم فوتبالی ایران نامبرده شد.

در این گزارش از حذف تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت های جام جهانی زیر ۱۷ ساله ها در کشور امارات و هم چیز صدرنشینی پرسپولیس پس از بیش از ۱۱۰ هفته به عنوان دو اتفاق مهم دیگر فوتبال ایران نام به میان آمده است.

*فرهاد مجیدی، اسطوره استقلال و محبوب میلیون ها ایرانی

سایت سوئدی عنوان کرد فرهاد مجیدی، اسطوره استقلال و محبوب میلیون ها جوان طرفدار تیم آبی پوش، در هفته ای که گذشت به صورت ناگهانی با تصمیمی شگفتی ساز اقدام به آویختن کفش های خود کرد.

در این گزارش ذکر شد: هر چند او با استقلال قراردادی تا پایان فصل داشت، تصمیم گرفت در بازی با مس کرمان به دوران طولانی ورزشی اش نزد آبی پوشان خاتمه دهد. برای این منظور پیراهن آبی را از تن خارج کرد و دور میدان در ورزشگاه آزادی دوید. در گوشه ای از زمین پیراهن آبی را روی چمن گذاشت و آن را به نشانه احترام بوسید. این اتفاق باعث شد تا به شدت مورد تشویق هواداران قرارگیرد.

در ادامه این گزارش عنوان شد مجیدی ۳۷ ساله با حضور در کلاس مربیگری به حضور خود در ورزش فوتبال ادامه می دهد.

*باخت از نیجریه از نگاه سوئدی ها

در این گزارش همچنانکه قبلا ذکر شد، از باخت سنگین ۴ بر یک ایران از نیجریه در رقابت های امارات ۲۰۱۳ به عنوان یکی از دو اتفاق مهم دیگر هفته فوتبال کشورمان، نام به میان رفته است.

این سایت نوشت: ایران با قبول باخت ۴ بر یک از نیجریه مجوز حضور در جمع ۸ تیم باقیمانده جام را از دست داد. این تیم البته با توجه به امکاناتش تلاش کرد بیشتر از توانش کسب افتخار کند. البته در بازی با نیجریه، حریف آفریقای بارها مرتکب اشتباهاتی شد. اما نوجوانان ایرانی از این اشتباهات استفاده نکردند.

دو گل زودهنگام حریف آفریقایی باعث شد تا به رویای تیم ایران پایان داده شود.

*صدرنشینی پرسپولیس آخرین اتفاق

آخرین اتفاق نامبرده شده توسط این سایت، صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر ایران پس از ۱۱۰ هفته انتظار بوده است.

سایت سوئدی عنوان کرد: پس از چند سال شکست و ناکامی در لیگ، پرسپولیس باردیگر خودش را در بالای جدول لیگ برتر ایران دید. علی دایی این تیم را به عنوان مربی به صدر جدول رساند تا سرخ ها صدرنشینی را بالاخره تجربه کنند، آن هم پس از ۱۱۰ هفته انتظار و دوری.

این سایت ادامه داد: پس از گذشت ۱۴ هفته از فصل جاری، پرسپولیس ۸ برد کسب کرد، ۳ تساوی بدست آورد و ۳ بار نیز بازنده شد. با ۲۷ امتیاز آنها اکنون یک امتیاز برتری نسبت به فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز دارند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات