گفتگوی جنجالی با حسن روشن؛

پیشکسوت فوتبال استقلال گفت: «کدام بازیکن دو هفته مانده به نیم فصل اول دست به خداحافظی همیشگی از دنیای فوتبال می زند. »

به گزارش افکارنیوز ، حسن روشن مرد صریح اللهجه ای است. او معمولا بدون در نظر گرفتن شرایط موجود حرفش را رک و پوست کننده می زند و به عواقبش هم نمی اندیشد.

مهاجم سال های دور استقلال شاید از معدود افرادی بود که حدود یک سال پیش وقتی فرهاد مجیدی می خواست به میادین برگردد شدیدترین واکنش را به این تصمیم او نشان داد. روشن در آن روزها با بیان اینکه عده ای می خواهند مجیدی را خراب کنند سعی در منصرف کردن این بازیکن داشت اما گوش شنوایی در شماره ۷ آبی ها وجود نداشت.

حالا قریب به ۱۱ ماه از آن روز می گذرد. فرهاد مجیدی در فاصله دو هفته به پایان نیم فصل اول لیگ دوباره از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و کسی هم دلیلی برای آن ندارد. عده ای این خداحافظی را از روی فشار می خوانند و برخی هم پدیده دوپینگ را عاملی مهم برای وداع تلخ مجیدی عنوان می کنند.

حسن روشن در گفتگویی اگرچه تاکید می کند که نمی تواند کسی را متهم کند اما رخداد هر اتفاقی را در فوتبال ایران طبیعی می داند. او می گوید شاید مجیدی دوپینگی باشد و در عین حال علی فتح الله زاده را هم مهمترین عامل وداع تلخ مجیدی عنوان می کند. گفتگو با حسن روشن را در زیر بخوانید:

* یادمان هست آن روزی که فرهاد مجیدی بعد از خداحافظی اولش قصد بازگشت به استقلال را داشت شما تاکید کردید عده ای با بازگرداندن این بازیکن به دنبال خراب کردن او هستند. چند ماه گذشت و مجیدی ناگهان از میادین خداحافظی کرد. هنوز روی حرف تان هستید؟
- صد در صد. این مسئله کاملا واضح بود و من آن را از خودم نگفتم. به نظرم تصمیم اول مجیدی برای خداحافظی از میادین جاودانه اش می کرد اما تصمیم روز سه شنبه این بازیکن شخصیت او را تحت تاثیر خودش قرار داد. اینکه فرهاد مجیدی ۶ ماه پیش برای چه برگشت را نمی دانم اما می دانم او به خاطر پول برنگشت. متاسفانه این بازیکن هرچقدر بار اول زمان خوبی را برای خداحافظی انتخاب کرد، این بار در بدترین موقع این تصمیم را گرفت.

* چرا؟
- واضح است. کدام بازیکن دو هفته مانده به نیم فصل اول دست به خداحافظی همیشگی از دنیای فوتبال می زند. سابقه چنین سبک خداحافظی را در کجا می بینید؟ استقلال امروز از نظر بازیکنان با کیفیت با مشکل مواجه است و شرایط خوبی هم ندارد. او حداقل می توانست از قبل در مورد این تصمیم خود با دیگران صحبت کند تا جایگزینی برایش پیدا کنند. متاسفانه نه من و نه شخصی دیگری از علت تصمیم مجیدی آگاه نیستیم و این قضاوت در مورد آن را سخت می کند.

* فتح الله زاده گفته مجیدی را دوباره برمی گرداند. نظرتان چیست؟
- ان شاا… که این اتفاق نمی افتد و او دیگر بر نمی گردد.

* چند روز قبل از خداحافظی مجیدی شایعاتی در مورد دوپینگی بودن این بازیکن مطرح شد که البته مدیران استقلال آن را تکذیب کردند. چقدر مسئله دوپینگ در خداحافظی این بازیکن می تواند جدی باشد؟
- من به خاطر اینکه خودم یک فوتبالیست بوده ام کسی را متهم به دوپینگ نمی کنم. اما در فوتبال ما نمی شود در مورد هیچ چیزی ۱۰۰ درصد حرف زد و احتمال وقوع هر چیزی در آن وجود دارد. مجیدی شاید دوپینگی هم باشد اما من کسی را محکوم نمی کنم.

* مجیدی نمی توانست دو هفته دیگر صبر کند و با پایان نیم فصل اول لیگ برتر تصمیم به خداحافظی بگیرد؟
- این مسئله شائبه برانگیز است. احتمالا مجیدی بیش از حد تصور تحت فشار بوده که اینقدر برای رفتن عجله داشته. متاسفانه ما در فوتبال به حدی از هم آتو و گاف داریم که نمی توانیم در مورد خیلی چیزها صحبت کنیم.

* اگر بگوییم که مسئله دوپینگ مجیدی کاملا منتفی است، چه فشارهایی را عامل این خداحافظی بد موقع می دانید؟
- من مقصر اصلی را مدیرعامل باشگاه می دانم. او پیش از آغاز فصل وعده می دهد، چک می دهد و در نهایت هم به هیچ یک عمل نمی کند. به نظرم خود فتح ا… زاده مهم ترین عامل بروز این مشکلات است. او مقصر و مسبب اصلی خداحافظی مجیدی است. مدیرعامل استقلال همان روزی که مجیدی خداحافظی کرده بود و با استقلال مشکلات بسیاری داشت با هزار ترفند این بازیکن را برگرداند و حالا اینچنین بر سر او آورده است. مجیدی خیلی قشنگ تر و بهتر از این می توانست خداحافظی کند.

* نکته جالب در مورد خداحافظی مجیدی تصمیم پنهان او بود. خیلی از رسانه ها چند روز قبل از تصمیم این بازیکن از احتمال خداحافظی اش خبر دادند اما مدیران و مسئولان استقلال دائما آن را تکذیب کردند.
- متاسفانه نوع مدیریت استقلال فضایی را درست کرده تا هرکسی ساز خودش را بزند. مدیر روابط عمومی یک حرفی می زند. سرپرست یک حرفی و آقای مدیرعامل هم یک حرف دیگر. این ها همه به این خاطر است که فتح الله زاده می خواهد همه گوش به فرمانش باشند و در این باشگاه تنها یکصدای باشد.

* کمی هم در مورد استقلال صحبت کنید. شرایط این تیم را چطور می بینید؟
- من بازی های استقلال را ندیده و نخواهم دید. من اصلا این تیم را استقلال نمی دانم. تیمی که بازیکنانش فقط برای پول به آن می آیند استقلال نیست. کدام بازیکن این تیم از آکادمی این باشگاه به استقلال آورده شده. من بازی های این تیم را دنبال نمی کنم چون اعصابم خرد می شود. آقایان برای یک فصل ۲۰ میلیارد می گیرند و عین آب خوردن با آن بازیکن می خرند بدون اینکه کمترین توجهی به آکادمی شان داشته باشند. استقلال اول بشود یا آخر برایم مهم نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات