هفته پانزدهم لیگ برتر درحالی از فردا آغاز می شود که تیم های پرسپولیس، فولاد، تراکتورسازی، نفت و سپاهان در اندیشه قهرمانی در نیم فصل هستند، موفقیتی که در سایه پیروزی بر حریفان و ناکامی دیگر مدعیان بدست می آید. هفته پایانی نیم فصل اول لیگ سیزدهم در حالی برگزار می شود که شاگردان پرویز مظلومی در آستانه ثبت رکوردی عجیب در لیگ برتر هستند.

به گزارش افکارنیوز ، هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل نخست از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور درحالی از فردا با برگزاری ۵ دیدار آغاز می شود که دیدارهای این هفته تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. در این بازی ها پنج تیم در اندیشه قهرمانی نیم فصل هستند که در این بین شانس پرسپولیس و فولاد بیش از سه تیم دیگر است.

مس کرمان - داماش گیلان

آخرین بازی نیم فصل و نخستین پیروزی در لیگ؛ این آرزوی پرویز مظلومی و شاگردانش است که بتوانند در این بازی خانگی طلسم پیروز نشدن در فصل جاری را بشکنند و آخرین خط تیره جدول لیگ را به عدد یک مبدل کنند. پرویز مظلومی که از هفته نهم هدایت تیم مس کرمان را برعهده گرفت، هر چند تیمش عملکرد بهتری نسبت به زمان حضور محمود یاوری داشته اما هنوز تنها تیم بدون برد و قعرنشین لیگ است. مسی ها که هفته پیش تا مرز پیروزی مقابل استقلال پیش رفتند، با اشتباه فردی و از هدر دادن یک پنالتی، بردی ارزشمند را از دست دادند و حالا امیدوارند در کرمان با جبران آن نتیجه، نیم فصل را با پیروزی به پایان برسانند.

اما داماش هم که هفته پیش با پیروزی ۵ بر یک مقابل ذوب آهن، یک شگفتی جالب در لیگ سیزدهم رقم زد، در حالی پای به میدان کرمان می گذارد که اگر بتواند سه امتیاز این بازی را به دست آورد، فرصت این را دارد در پایان نیم فصل جزو ۸ تیم بالای جدول قرار بگیرد که این نتیجه بسیار خوبی برای شاگردان افشین ناظمی است.

ملوان بندرانزلی- فجرسپاسی شیراز

دو پیروزی متوالی که یکی از آنها بردر ۲ بر یک در اصفهان مقابل سپاهان بود و صعود به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی، ملوان را تا حدودی از وضعیت بحرانی نجات داده و این تیم را تا رده دوازدهم بالا کشیده است. آنها که هفته های تلخ فانوس بدستی را تجربه کرده اند، امروز به شرایط مطلوبی رسیده و می خواهند با سومین پیروزی متوالی کاملا از جمع قعرنشینان فاصله بگیرند، آن هم در تقابل قعرنشینان.

البته فجرسپاسی حریف ملوان، شرایط چندان مناسبی ندارد. آنها پس از شکست خانگی مقابل سایپا در هفته چهاردهم و پیروزی ملوان برابر ذوب آهن به جمع سه تیم پایانی لیگ سقوط کردند و برای اینکه نیم فصل را با نتیجه ‎ای بهتر به پایان برسانند، باید دست به کار بزرگی زده و ملوان را در خانه شکست دهند. حال باید دید در پایان این بازی کدام تیم می تواند نیم فصل را با قرار نگرفتن در جمع قعرنشینان به پایان برسانند.

ذوب آهن - راه آهن سورینت

بحث جدایی ابراهیم زاده از راه آهن و بازگشت به ذوب آهن می تواند سوژه اصلی این دیدار باشد. این دو تیم که در این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در جمع ۴ تیم پایانی جدول قرار دارند، در دیداری حساس مقابل هم صف آرایی می کنند. ذوب آهنی ها پس از شکست سنگین ۵ بر یک در هفته پیش، در این بازی خانگی تنها به پیروزی فکر می کنند، آنها که پس از پیروزی مقابل استقلال در هفته نهم تا این بازی، ۲ تساوی و ۲ شکست را متحمل شده و بیش از پیش به قعر جدول نزدیک شدند، باید در این دیدار پیروز شوند، آن هم مقابل تیم سرمربی سابق خود.

ابراهیم زاده هم در روزی که برابر ذوب آهن و سعید آذری مدیرعامل این باشگاه قرار می گیرد، به فکر این است نیم فصل نخست را با یک نتیجه خوب به پایان برساند تا حداقل امیدوار باشد، در صورت شکست فجر یک پله در جدول صعود کند. آنها اگر در این بازی مغلوب شوند، حتی ممکن است به عنوان قعرنشین نیم فصل را به پایان برسانند.

آیا این آخرین دیدارهایی است که ذوب آهن با هدایت لوکابوناچیچ و راه آهن سورینت با سرمربیگری منصور ابراهیم زاده به میدان می آید؟ . همچنین کدام تیم می تواند در این بازی حساس با مغلوب کردن حریف، به اوضاع خود سروسامان بخشد.

نفت تهران - سپاهان اصفهان

شاگردان یحیی گل محمدی یکی از موفق ترین تیم های نیم فصل نخست لیگ برتر بوده اند که تا پایان هفته چهاردهم تنها به خاطر تفاضل گل در رده چهارم قرار گرفتند. آنها در صورتی از شانس قهرمانی در نیم فصل برخوردار هستند که بتوانند در بازی بزرگ مقابل سپاهان به پیروزی برسند، سپس منتظر ناکامی پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی باشند تا نیم فصل را با رتبه ای بهتر از چهارم به پایان برسانند.

در سوی دیگر میدان اما سپاهان پس از دو شکست در لیگ برتر و حذف در رقابتهای جام حذفی شرایط خوبی ندارد، تیمی که بدون نویدکیا این روزها نتایج مطلوبی را به دست نمی آورد و در حال حاضر در رتبه پنجم ایستاده است. سپاهانی ها حداقل امیدوارند با برتری مقابل نفت، لیگ را با قرار گرفتن در رتبه چهارم به پایان برساند. البته اگر خیلی خوشبینانه به شرایط سپاهان نگاه کنیم، آنها در صورت پیروزی در این بازی می توانند حتی قهرمان نیم فصل شوند، آنهم در شرایطی که پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی در خانه مغلوب شوند.

ضمن اینکه پیروزی برابر نفت در تهران بدون توجه به صعود سپاهان در جدول رده بندی می تواند آرامش را به این تیم بازگردانده و جایگاه متزلزل زلاتکو کرانچار را در راس هرم فنی اش تقویت بخشد. حال باید دید کدام یک از این دو تیم مدعی، می توانند نیم فصل را با خوشبختی به پایان برسانند.

فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبریز

شکست مقابل استقلال تهران، باعث شد فولاد پس از ۱۴ هفته صدرنشینی جایگاه نخست را به پرسپولیس واگذار کند. آنها که از هفته دوازدهم روند نزولی را در پی گرفته اند، ابتدا در خانه به نفت باختند، سپس در تبریز مقابل تراکتورسازی متوقف شدند و در نهایت در تهران قافیه را به استقلال باختند تا با از دست دادن ۸ امتیاز سرنوشت ساز در دیدار با تیم های مدعی به رده دوم سقوط کنند.

در این شرایط شاگردان فرکی برای اینکه شانس قهرمانی در نیم فصل نخست را داشته باشند، باید مقابل گسترش فولاد ناکامی در این سه هفته را جبران کرده و امیدوار باشند همتای اهوازی شان یعنی صنعتی خوزستان هم در هفته جاری از پرسپولیس امتیاز بگیرد تا این تیم اهوازی عنوان قهرمان نیم فصل را به دست آورد.

اما گسترش فولاد هم که با هدایت رسول خطیبی یکی از شاگردان حسین فرکی، نتایج نسبتا خوبی را در فصل جاری به دست آورده و می تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. آنها که هفته پیش در خانه مغلوب نفت تهران شدند، شاید بتوانند در این هفته هم برای فولاد خوزستان دردسرساز شوند و از این تیم امتیاز بگیرند، اتفاقیپ که باعث خوشحالی تیم های تراکتور، نفت، سپاهان و حتی استقلال خواهد شد و فولاد را با جایگاهی نه چندان مطلوب به تعطیلات نیم فصل خواهد فرستاد.

برنامه کامل دیدارهای هفته پانزدهم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

یکشنبه - ۱۲/۸/۹۲
* مس کرمان - داماش گیلان، ساعت ۱۵ ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* ملوان بندرانزلی - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۵: ۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* ذوب آهن اصفهان - راه آهن سورینت، ساعت ۱۵: ۳۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* نفت تهران - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵: ۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران
* فولادخوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶: ۵۰، ورزشگاه تختی اهواز

چهارشنبه - ۱۵/۸/۹۲
* پرسپولیس - صنعتی خوزستان، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه آزادی

جمعه - ۱۷/۸/۹۲
* سایپا البرز - صبای قم، ساعت ۱۵: ۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران، ساعت ۱۵: ۴۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

جدول رده بندی لیگ برتر:

۱- پرسپولیس ۲۶ امتیاز (با کسر یک امتیاز) - تفاضل گل ۷+
۲- فولاد خوزستان ۲۶ امتیاز - تفاضل گل ۳+
۳- تراکتورسازی تبریز ۲۵ امتیاز (با کسر یک امتیاز) - تفاضل گل ۹+
۴- نفت تهران ۲۵ امتیاز - تفاضل گل ۶+
۵- سپاهان اصفهان ۲۳ امتیاز
۶- استقلال تهران ۲۰ امتیاز (با کسر یک امتیاز) - تفاضل گل ۴+
۷- سایپا البرز ۲۰ امتیاز - تفاضل گل صفر
-----------------------------------------------------------
۱۴- فجرسپاسی شیراز ۱۳ امتیاز
۱۵- راه آهن سورینت ۱۰ امتیاز
۱۶- مس کرمان ۸ امتیاز
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات