مامی احتمالات قهرمانی نیم فصل لیگ برتر فوتبال

دیدارهای روز یکشنبه هفته پانزدهم لیگ برتر معادله قهرمانی نیم فصل لیگ برتر را تا اندازه زیادی روشن کرد.

به گزارش افکارنیوز ، پیش از برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر ۶ تیم پرسپولیس، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال دارای بخت قهرمانی در نیم فصل بودند اما ۲ تیم نفت و سپاهان با تساوی ۲ بر۲ مقابل هم از این معادله کنار رفتند. فولاد خوزستان هم بعد از تساوی مقابل گسترش فولاد باید چشم انتظار اتفاقات بماند تا شرایط به سود این تیم تغییر کند. تراکتورسازی نیز همچنان امیدوار است؛ حداقل تا روز چهارشنبه و بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان.

۱- فولاد خوزستان (۲۷ امتیاز) : تنها در صورتی که پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان تن به شکست دهد، بازی استقلال و تراکتورسازی به سود تیم تبریزی تمام نشود و استقلال با توجه به تفاضل گلی که دارد در ۲ بازی پیش رو ۴ امتیاز کسب نکند، فولاد قهرمان نیم فصل خواهد شد.

۲- پرسپولیس (۲۶ امتیاز) : در صورت برتری مقابل استقلال خوزستان - این تیم ۲۹ امتیازی می شود. در این شرایط فولاد و تراکتورسازی دیگر بختی برای قهرمانی نیم فصل نخواهند داشت و تنها استقلال در صورت برتری در هر ۲ دیدار باقی مانده شانس قهرمانی خواهد بود اما شرط آن دست یافتن به تفاضل گلی بیشتر از پرسپولیس است. در حال حاضر تفاضل گل پرسپولیس (۷+) و استقلال (۵+) است.

در صورت تساوی مقابل استقلال خوزستان - این تیم ۲۷ امتیازی می شود. در این شرایط به دلیل تفاضل گل بهتر سرخپوشان، فولاد شانسی برای قهرمانی ندارد اما تراکتورسازی و استقلال بخت قهرمانی خواهند داشت و در این وضعیت دیدار جمعه تراکتورسازی و استقلال حکم فینال تعیین قهرمان نیم فصل را پیدا می کند. تراکتورسازی اگر در آن بازی برنده شود قهرمانی نیم فصلش قطعی می شود اما استقلال در صورت پیروزی مقابل تراکتورسازی باید ملوان را هم شکست دهد تا قهرمان شود.

در صورت شکست مقابل استقلال خوزستان - پرسپولیس بختی برای قهرمانی نیم فصل نخواهد داشت.

۳- تراکتورسازی تبریز (۲۵ امتیاز) : در صورت برتری مقابل استقلال: تنها با شکست یا تساوی پرسپولیس، این تیم قهرمان نیم فصل می شود.

در صورت تساوی یا شکست مقابل استقلال: بختی برای قهرمانی نخواهد داشت.

۴- استقلال (۲۰ امتیاز) : در صورت برتری استقلال در ۲ دیدار باقی مانده: اگر این تیم از ۲ دیدار باقی مانده ۶ امتیاز بگیرد در صورت تساوی یا شکست پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان قهرمان نیم فصل می شود. استقلال تنها تیمی است که در صورت برتری پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هم شانس قهرمانی خواهد داشت. در حال حاضر تفاضل پرسپولیس (۷+) و استقلال (۵+) است و با فرض برتری یک بر صفر پرسپولیس در دیدار با استقلال خوزستان، شاگردان قلعه نویی در ۲ بازی باقی مانده حداقل باید با نتایج مشابه ۲ بر صفر یا تفاضل گلی بیش از ۲ گل در هر ۲ دیدار مقابل تراکتورسازی و ملوان برنده شوند تا قهرمانی نیم فصل را کسب کنند.

در صورت تساوی استقلال مقابل تراکتورسازی یا ملوان: در این صورت سرنوشت قهرمانی استقلال در گرو برتری در یکی از این ۲ دیدار به همراه شکست خوردن پرسپولیس و یا رسیدن این تیم به تفاضل گلی بهتر از پرسپولیس (در صورت تساوی این تیم با استقلال خوزستان) و فولاد در امتیاز ۲۷ است.

در صورت شکست در یکی از ۲ دیدار پیش رو: استقلال قهرمان نیم فصل نخواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات