لیگ قهرمانان اروپا

چهارمین دوراز مرحله گروهی بازی های لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می شود که بانوی پیر در خانه مصافی سخت با کهکشانی ها دارد و قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه خود را در یکقدمی صعود به مرحله حذفی می بیند.

به گزارش افکارنیوز ، چهارمین دور از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از فردا شب (سه شنبه) در شرایطی آغاز می شود که در مهم ترین دیدار یوونتوس، مدافع عنوان قهرمانی رقابت های سری A، برای فرار از بحران اروپایی این فصل خود میزبان رئال مادرید است و برای امیدوار ماندن به صعود به مرحله حذفی رقابت ها چاره ای ندارد جز کسب پیروزی برابر حریف پرستاره اسپانیایی خود.

بانوی پیر که ۲ هفته پیش به دنبال قبول یک شکست تلخ ۴ بر ۲ مقابل فیورنتینا پا به رقابت های اروپایی گذاشت و در آنجا هم با نتیجه ۲ بر یک مغلوب رئال مادرید شد، این بار با روحیه ای مضاعف از کسب پیروزی در خانه پارما و همچنین افزایش امیدهایش برای بازگشت به صدر جدول رده بندی سری A پس از توقف رم مقابل تورینو، از کهکشانی ها پذیرایی خواهد کرد.

یوونتوس که در رقم خوردن شکستش در بازی رفت برابر رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو داور با اشتباه خود برای اخراج جورجو کیه لینی (مدافع تیم) تاثیربسزایی داشت، به ۳ امتیاز این بازی فرداشب برای صعود نیاز مبرم دارد، چرا که در حال حاضر با تنها ۲ امتیاز از ۳ بازی پس از کهکشانی های ۹ امتیازی و گالاتاسرای ۴ امتیازی در رده سوم قرار دارد و این در شرایطی است که بانوی پیر در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میهمان گالاتاسرای است.

پیروزی یوونتوس در این بازی در صورتی که در بازی دیگر این گروه کپنهاگن دانمارک بتواند نماینده ترکیه را شکست دهد، بانوی پیر را به رده دوم می رساند اما شکست در این بازی علاوه بر آنکه صعود کهکشانی ها به مرحله حذفی را قطعی می کند، صعود بیانکونری را بسیار مشکل و به اما و اگر های بازی های دور پنجم و ششم وابسته می کند.

باواریایی ها و PSG در آستانه صعود
برخلاف یوونتوس که وضعیت خود را در گروه B لیگ قهرمانان اروپا بحرانی می بیند، در گروه های C و D تیم های پاری سن ژرمن فرانسه و بایرن مونیخ آلمان وضعیت مساعدی دارند و در واقع در آستانه صعود قرار گرفته اند. در گروه C پاریسن ژرمن قهرمان فصل گذشته لوشامپیونه که با ۹ امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفته است، میزبان اندرلشت بلژیک، قعرنشین جدول گروه است و با پیروزی در این بازی اختلاف ۵ امتیازی خود با نزدیک ترین تعقیب کننده اش، چه المپیاکوس یونان باشد چه بنفیکای پرتغال، حفظ خواهد کرد و این به معنای قطعی شدن صعود شاگردان لوران بلان است.

در جدول این گروه پاری سن ژرمن با ۹ امتیاز صدرنشین است، ۲ تیم المپیاکوس و بنفیکا که دیگر بازی این گروه را در یونان برگزار می کنند، هر ۲ با ۴ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند و اندرلشت بلژیک بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در گروه D نیز جایی که بایرن مونیخ صدرنشین بلامنازع جدول رده بندی محسوب می شود، باواریایی ها میهمان ویکتوریا پلژن جمهوری چک هستند، همان تیمی که ۲ هفته پیش آن را با ۵ گل درهم کوبیدند. باواریایی ها در صورتی که در این بازی پیروز شوند حاشیه امنیت ۳ امتیازی خود در صدر جدول را حفظ خواهند کرد و با توجه با تفاضل گل قابل توجه خود (+۱۰) صعود شان به مرحله یک هشتم نهایی را تقریباً قطعی می کنند. در بازی دیگر این گروه منچسترسیتی انگلیس در خانه در شرایطی به مصاف زسکا مسکو روسیه می رود که با ۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و با پیروزی در این بازی فاصله خود با نماینده روسیه را در ۲ دور مانده به پایان مرحله گروهی به ۶ امتیاز افزایش می دهد.

در گروه A برخلاف گروه های دیگر وضعیت پیچیده تری حاکم است چرا که فاصله ۳ تیم صدر جدول نزدیک تر است. در این گروه که منچستریونایتد ۷ امتیازی در صدر آن قرار گرفته، تیم های بایرلورکوزن آلمان با ۶ و شاختار دونتسک اوکراین با ۴ امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند و رئال سوسیه داد اسپانیا نیز بدون کسب امتیاز از صعود قطع امید کرده است. در این گروه منچستریونایتد فرداشب در اسپانیا میهمان رئال سوسیه داد است و بایرلورکوزن آلمان نیز به اوکراین سفر می کند تا برابر شاختار قرار بگیرد.

بازی های دور چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب به صورت از ساعت ۲۳: ۱۵ به وقت تهران آغاز خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات