در فاصله کمتر از ۸ ماه مانده به شروع جام جهانی ۲۰۱۴، تب و تاب بازیکنان حاضر در این مسابقات برای ارائه نمایش آبرومندانه در بزرگ ترین آوردگاه فوتبالی جهان بالا گرفته و لیگ های معتبر اروپایی به محلی برای زورآزمایی این بازیکنان تبدیل شده است.

به گزارش افکارنیوز ، در فاصله کمتر از ۸ ماه مانده به شروع جام جهانی ۲۰۱۴، تب و تاب بازیکنان حاضر در این مسابقات برای ارائه نمایش آبرومندانه در بزرگ ترین آوردگاه فوتبالی جهان بالا گرفته و لیگ های معتبر اروپایی به محلی برای زورآزمایی این بازیکنان تبدیل شده است.

اکنون تمام بازیکنانی که با تیم های ملی کشورهای مختلف مسافر برزیل شده اند سعی می کنند در تیم باشگاهی شان عملکرد مطلوبی داشته باشند و از این طریق به عنوان مهره های ثابت و تاثیرگذار در جام جهانی به میدان بروند. بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی هم از این قائده پیروی می کنند؛

ستاره هایی که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش پررنگی ایفا کردند و دوست ندارند فرصت درخشش در این مسابقات و راه یافتن به تیم های بزرگ تر را از دست بدهند.

فوتبالیست های ایرانی شاغل در لیگ های خارجی که در هفته های قبل مجالی برای خودنمایی پیدا نمی کردند، این هفته به ترکیب اصلی تیم های خود راه پیدا کردند و دست بر قضا عملکرد امیدوارکننده ای ارائه دادند.

تشویق دژاگه

اشکان دژاگه، یکی از ستاره های تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی که در نیمه های راه دچار مصدومیت شد، پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت روزهای دشواری را از سر گذراند تا یک بار دیگر به ترکیب اصلی فولام راه پیدا کند.

اشکان شنبه شب گذشته در بازی با منچستریونایتد برای اولین بار در این فصل به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت اما در برابر غول فوتبال انگلیس به توفیق قابل اشاره ای نرسید. دژاگه که در بازی ایران و تایلند هم ناآماده نشان داده بود در برابر منچستر یونایتد هم چندان آماده نشان نداد اما سایر بازیکنان فولام هم حرفی برای گفتن نداشتند و تیم انگلیسی در نهایت بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کرد. نکته جالب این دیدار اولین حضور ثابت اشکان دژاگه در ترکیب ثابت فولام در فصل جدید لیگ برتر انگلستان بود.

او که پس از رهایی از بند مصدومیت موفق نشده بود در ترکیب ثابت سفید پوشان لندن قرار بگیرد، با حضور در این مسابقه به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت. ستاره ایرانی تیم فولام در دقیقه ۳۳ به خاطر خطا روی نمانیا ویدیچ با کارت زرد داور جریمه شد و در نهایت در دقیقه ۶۱ تعویض شد.

رضا قوچان نژاد، ستاره بی چون و چرای تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی هم تقریبا وضعیت مشابهی دارد. گوچی پس از ۴ ماه در ترکیب اصلی اندرلشت قرار گرفت ویک گل هم برای این تیم به ثمر رساند اما در اواسط نیمه دوم تعویض شد. جالب اینکه گوچی به رغم گلزنی در برابر واسلند، هنگام تعویض توسط تماشاگران اندرلشت هو شد. تماشاگران بلژیکی بر این باور بودند که رضا قوچان نژاد یک گل زد اما در اغلب دقایق در جریان بازی قرار نداشت.

فوق ستاره ای به نام دانیال داوری

دروازه بان ایرانی تیم برانشوایگ پس از آنکه مقابل تایلند روی نیمکت تیم ملی نشست، با روحیه شکننده ای به آلمان بازگشت و با کیفیتی که در برابر شالکه بروز داد تا حدودی هوادارانش را نگران کرد. دانیل داوری اما به دلیل مصدومیت دروازه بان اصلی برانشوایگ این هفته در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و ستاره بی چون و چرای میدان بود.

دانیل در برابر بایرلورکوزن، یکی از تیم های مدعی این فصل بوندس لیگا ۷ مهار توپ فوق العاده داشت و در پیروزی یک بر صفر تیمش نقش اصلی را ایفا کرد. دانیل داوری پس از این بازی گفت: «باید از همه بازیکنان تیم تشکر کنم. آنها در این دیدار عملکرد خوبی از خود نشان دادند. خیلی خوشحالم که توانستیم هواداران را شاد کنیم. هر چه در توان داشتیم نشان دادیم. پیروزی بر بایرلورکوزن کار آسانی نیست.

ما در این دیدار به موفقیت بزرگی رسیدیم وتوانستیم این تیم را شکست دهیم. در این دیدار خیلی تلاش کردم. کمی احساس درد می کنم اما خوشحالم که ۳ امتیاز مسابقه را حفظ کردیم. البته شخصا خوشحالم که توانستم چند موقعیت تیم لورکوزن را در این مسابقه مهار کنم. با وجود این معتقدم وظیفه ام را انجام دادم. » ستاره ایرانی برانشوایگ سد بزرگی بود در برابر آندره شورله، مهاجم ملی پوش تیم ملی آلمان.

روزهای خوش شجاعی

در میان لژیونرهای فوتبال ایران، مسعود شجاعی وضعیت نسبتا بهتری دارد. شجاعی که اکنون با لقب خاویار ایرانی بین هواداران لاس پالماس شناخته می شود تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی در این تیم داشته و با یک گل و سه پاس گل یکی از موثرترین بازیکنان این تیم محسوب می شود.

شجاعی، این هفته در بازی لاس پالماس مقابل آلکورکون پاس تنها گل تیمش را ارسال کرد تا لاس پالماس با ۳ امتیاز این بازی تا رده سوم جدول لیگ دسته دوم اسپانیا بالا بیاید. در این بازی شجاعی، ۷۸ دقیقه برای تیمش به میدان رفت.

اوضاع برای اولین فوتبالیست ایرانی لیگ هلند هم آرام آرام روبه راه شده است. علیرضا جهانبخش که به عنوان پدیده جدید فوتبال ایران به نایمخن هلند پیوسته در این تیم روند روبه پیشرفتی را طی کرده و به نظر می رسد به ترکیب اصلی این تیم نزدیک شده است.

جهانبخش که هفته قبل برد در برابر آیندهوون در جام حذفی هلند را جشن گرفته بود، این هفته هم در لیگ هلند مقابل توئنت آنسخده به میدان رفت.

او از ابتدای نیمه دوم در ترکیب نایمخن قرار گرفت اما نتوانست گلی به ثمر برساند. به نظر می رسد مجتبی جباری تنها لژیونر ناکام فوتبال ایران است. جباری در ترکیب تیم الاهلی قطر به میدان می رود اما هر هفته باخت های سنگینی را با تیمی تجربه می کند که در قعر جدول لیگ فوتبال قطر به سر می برد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات