پس از چند ماه اختلاف نظر و قهر وزنه برداران و مسئولان فدراسیون اکنون زمان اتحاد و همدلی فرا رسیده تا پیش از این شاهد از دست رفتن فرصت ها نباشیم.

به گزارش افکارنیوز ، مدتی بود که وزنه برداری ایران با فرار از حواشی و البته نمونه های سیاه و آزاردهنده دوپینگ، بدون مشکل به کارش ادامه می داد. پس از آن سال های تیره و تار کمتر کسی تصور می کرد بار دیگر وزنه برداری به روزهای اوج خود بازگردد اما این اتفاق رخ داد تا بار دیگر پولادمردان ایران در صحنه بین المللی افتخارآفرینی کند. هرچند در این بین کدورت ایجاد شده بین مربی و شاگرد بار دیگر وزنه برداری را اسیر حاشیه ها کرد اما شکی نبود که این مشکلی خانوادگی را می شد در همان ابتدای کار حل و فصل کرد.

اینکه مقصر که بوده و اکنون حق با چه کسی است چندان در شرایط کنونی مهم نیست و مهم اقتدار ایران و ایرانی است. در شرایط کنونی تیم ایران نفرات بسیار خوبی در اختیار دارد و با اضافه شدن المپیکی ها می تواند یک تیم تاریخی شکل بگیرد. هرچند اگر حواشی و حاشیه سازان اجازه دهند می توان اتحاد را در وزنه برداری ایجاد کرد.

قرار گرفتن باقری در مدار کناره گیری محمد بنا بیش از همه وزنه برداری را دچار مشکل خواهد کرد و این ورزش ایران است که بار دیگر متضرر می شود. می توان باقری و المپیکی ها را آشتی داد تا این پازل قدرتمند با کنار هم قرار گرفتن در سال آینده جدا از بیمه کردن مدال های بازی های آسیایی خیال مردم را از بابت کسب سهمیه ابتدایی المپیک ۲۰۱۶ و درخشش در مسابقات جهانی راحت کند.

شرایط وزنه برداری و کشتی ایران به گونه ای است که در سال ۹۳ باید در کمتر از ۷ روز در دو پیکار جهانی و آسیایی حاضر شوند و در صورتی که قرار بر سرمایه سوزی باشد مدال های ایران از دست خواهد رفت و در این بین مردم بیش از سایرین دچار ضرر خواهند شد.

چشم پوشی از مشکلات گذشته و حرف و حدیث ها و بازگرداندن کوروش باقری همگام با المپین ها می تواند نویدبخش روزهای خوشی باشد. اینکه در گذشته باقری و المپیکی ها چه نکرده اند امروز پرداختن به آنها دردی از وزنه برداری دوا نمی کند و لازم است تا هر دو طرف این ماجرا با سعه صدر تنها به دنبال افتخار ملی باشند.

یکی دو شب پیش بود که یکی از شبکه های ضد انقلاب با دستمایه قرار دادن بحث اختلافات وزنه برادران ایرانی این موضوع را سوژه خود کرده بود. حال وقت آن است که مسئولان فدراسیون و وزنه برداران کشورمان چشمان خود را بیشتر از قبل بازکرده و هرچه زودتر آب رفته را به جوی بازگردانند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات