بازیکنانی که در نیم فصل اول حسابی ناکام بوده اند به دنبال این هستند که با انتقال به تیم های دیگر احیا شوند.

به گزارش افکارنیوز ، پایان یک نیم فصل از لیگ ایران و شروع نقل و انتقالات. همه تیم ها وارد بازار می شوند، مثل همیشه. تیم های مدعی خود را تقویت می کنند برای قهرمانی و پایین جدولی ها هم بازیکن می خرند تا از خطر سقوط نجات پیدا کنند.

این وسط هستند تیم های کم توان - از نظر مالی - که برای ادامه حیات، بازیکنان مطرح خود را می فروشند تا پولی به جیب بزنند و هزینه خود را اینگونه و به این شکل تامین کنند. اما کدام بازیکنان می توانند چهره های نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر باشند؟

* غلامرضا رضایی

ابتدا می رویم سراغ بازیکنان ناراضی تیم های مدعی و ابتدا پرسپولیس. در این تیم غلامرضا رضایی از مدت ها پیش ساز جدایی کوک کرده. او در نیم فصل اول لیگ بیشتر روی نیمکت نشسته تا اینکه بازی کند. همین موضوع بهانه ای شده برای جدایی اش. سپاهان و فولاد و البته نفت تهران، گویا رضایی را می خواهند اما مقصد او هنوز مشخص نیست. فقط خودش و پرسپولیسی ها می دانند که باید از هم خداحافظی کنند. در پرسپولیس شایعه جدایی میلاد غریبی، خانزاده و یونس شاکری هم شنیده می شود اما باید دید آیا رضایتنامه آنها مثل رضایی صادر خواهد شد یا نه؟

* رضا عنایتی

رضا عنایتی را استقلال می خواهد. سورینت هم برای جذب او ابراز علاقه کرده. این وسط صبا رضایت نمی دهد. برای استقلال شرط گذاشته اند که آرش برهانی را بگیرند و عنایتی را بدهند. از سورینت هم پول رضایتنامه می خواهند یا یکی مثل منوچهری. به نظر می رسد از بین آرش افشین و رضا عنایتی، یکی استقلالی می شود که شانس اولی بیشتر از دومی است.

* فرزاد حاتمی

فرزاد حاتمی، یکی دیگر از بازیکنانی است که نیم فصل، تیم آینده اش را انتخاب می کند. حضور او در فولاد چندان راضی کننده نبود. یک نیم فصل تلخ را سپری کرد و در پایان، تسویه حساب کرد با باشگاهی که ابتدای فصل انتخابش کرده بود. فرزاد حاتمی هم می تواند از چهره های نقل و انتقالات نیم فصل باشد. حضور در سورینت، مس کرمان و حتی سایپا، گزینه های پیش روی حاتمی هستند که مهاجم سابق فولاد باید یکی از آنها را به عنوان تیم آینده انتخاب کند.

* آرش افشین و یعقوب کریمی

در سپاهان، وضعیت آرش افشین و یعقوب کریمی نامشخص است. این دو بازیکن، آنطور که انتظار می رفت ظاهر نشده اند و همین موضوع دلیلی است برای به راه افتادن شایعه جدایی شان در نیم فصل. آرش افشین را استقلال، خیلی جدی تر از سایر تیم ها می خواهد. امیر قلعه نویی، ابتدای فصل هم افشین را می خواست اما او ترجیح داد به سپاهان برود تا استقلال. پرسپولیس هم عزم خود را برای جذب افشین جزم کرده اما به احتمال فراوان، آرش را در تور استقلال خواهیم دید، آن هم به عنوان جانشین فرهاد مجیدی که همین چند روز پیش، فوتبال را بوسید و گذاشت کنار.

یعقوب کریمی اما شرایطش در سپاهان بهتر از افشین است. او در چند بازی قبل، در قامت یک بازیکن اصلی بازی کرده و ضعیف هم ظاهر نشده. او را استقلال و فولاد می خواهند اما بعید است از سپاهان جدا شود. استقلالی ها، ساموئل را پیشنهاد داده اند. برای معاوضه با افشین و کریمی اما به نظر می رسد این معاوضه، پایاپای نیست و به همین دلیل انجام نخواهد شد.

* محسن مسلمان

حضور محسن مسلمان در پرسپولیس، سر و صدای فراوانی به راه انداخته. دایی روی او برای نیم فصل دوم نظر دارد اما نکته اینکه ذوب آهن، رضایتنامه مسلمان را به همین راحتی ها صادر نمی کند. معاوضه با خانزاده و غریبی، گزینه پیشنهادی ذوب آهن است اما هیچ یک از این دو بازیکن، هنوز موافقت خود را با حضور در اصفهان اعلام نکرده اند.

* میلاد میداودی

میلاد میداودی مورد توجه یکی دو تیم لیگ برتری قرار گرفته. می گویند استقلال او را می خواهد. اویی را که در استقلال خوزستان احیا شده و تا اینجای فصل ۶ گل حیاتی به ثمر رسانده. میداودی را ذوب آهن هم می خواهد اما احتمال جدایی او از استقلال خوزستان کم است. ویسی موافقت خود را با جدایی میلاد اعلام کرده اما همه می دانیم که این موافقت، فقط در حد حرف و مصاحبه است و بس. کدام مربی حاضر می شود بهترین مهاجم و یا بهتر بگوییم بهترین بازیکنش را از دست بدهد و خم به ابرو نیاورد. ویسی قطعا با جدایی میداودی مخالفت می کند اما هر کاری کنیم این مهاجم ۸۲ ساله را باید در زمره چهره های نقل و انتقالات نیم فصل قرار دهیم.

* سینا عشوری

مدافع، هافبک یا بهتر بگوییم آچار فرانسه ذوب آهن را چند باشگاه مطرح زیر نظر دارند تا جذبش کنند. به نظر می رسد استقلال یکی از تیم ها است. در کنار سایپا و چندین و چند تیم دیگر. سینا عشوری اما بازیکن ذوب آهن است و تصمیم جدایی اش در اختیار باشگاه. او که سال ها برای ذوب، عملکردی فوق العاده داشته، بعید است که از این تیم اصفهانی جدا شود. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد یا پیشنهاد جالبی از راه برسد. مثل پیشنهاد حضور در استقلال که می تواند هر بازیکنی را راضی به جدایی کند.

* سایر جدایی طلب ها

سوشا مکانی، مصطفی شجاعی، فرشید طالبی، سجاد شهباززاده و… بازیکنانی هستند که پیشنهاد دارند اما هنوز معلوم نیست بتوانند از تیم های خود جدا شوند یا نه. البته در این بین سوشا با فولاد توافق کرده و شجاعی هم مورد توجه سپاهان قرار گرفته تا مشکل خط حمله این تیم را حل کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات