شرایط تیمها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان؛

دلارام عظیمی: در حالیکه هنوز دو بازی دیگر از رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان باقی مانده، اما و اگرها در مورد صعود تیمها به مرحله بعدی این رقابتها آغاز شده است.

به گزارش افکارنیوز ، درحال حاضر تنها بایرن مونیخ و منچسترسیتی صعود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده اند. پاری سن ژرمن و رئال مادرید هم درآستانه صعود قرار دارند و بقیه تیمها نیازمند امتیاز های بیشتر برای تضمین صعود هستند.

در گروه دوم این رقابتها یوونتوس باید در دو بازی بعدی خود ۴ امتیاز کسب کند. شکست گالاتاسرای در کوپنهاگن بهترین خبر ممکن برای کونته بود که درصورت کسب یک پیروزی خانگی برابر کوپنهاگن و تساوی برابر گالاتاسرای در استانبول می تواند جشن صعود بگیرد؛ البته این احتمالها درصورتی منجر به صعود یووه می شود که رئال در برنابئو در بازی بعدی خود دچار لغزش نشود، برای اینکه درآن صورت یووه نیازمند دو پیروزی خواهد بود. رئال تنها یک امتیاز برای صعود نیاز دارد. حتی درصورت دو شکست این تیم هم یک احتمال دیگر برای صعود این تیم وجود دارد، اگر رئال بعد از گالاتاسرای و کوپنهاگن درمکان سوم قرار گیرد که البته این سناریو تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آنتونیو کونته حتی نمی خواهد چنین چیزی را با چهارم شدن یووه تصور کند. در گروه نخست دو تساوی حاصل شده در بازی های سه شنبه، یونایتد را در صدر جدول نگه داشته اند، ولی این تیم تنها ۳ امتیاز برتری نسبت به شاختار تیم سوم گروه دارد. شیاطین سرخ در بازی بعدی خود به لورکوزن می روند و سپس در برابر اوکراینی ها بازی های مرحله گروهی را به پایان می برند. به احتمال فراوان تکلیف این گروه تا روز آخر نامشخص خواهد بود. برای اینکه درحال حاضر حتی رئال سوسیه داد یک امتیازی هم در این گروه شانس صعود دارد.

در گروه سوم، پی اس جی تنها به یک امتیاز برای صعود به جمع شانزده تیم برتر قاره نیاز دارد. اگرچه تیم فرانسوی در بلژیک مقابل اندرلشت دچار لغزش شد؛ البته زلاتان و هم تیمی هایش حتی درصورت شکست در دو بازی بعدی خود هم به شرط عدم دریافت بیش از سه گل مقابل بنفیکا می توانند امیدوار باشند. المپیاکوس با ۳ امتیاز برتری نسبت به تیم پرتغالی در مکان دوم ایستاده ولی کنترل این گروه در دستان پی اس جی است. آنها در دور بعدی میهمان یونانی ها هستند و سپس به لیسبون می روند.

در گروه چهارم همه چیز تقریباً مشخص است. بایرن به لطف نهمین پیروزی پیاپی در لیگ قهرمانان، امتیاز کامل دراختیار دارد. سیتی هم به مرحله یک هشتم رسیده و شش امتیاز برتری نسبت به زسکا مسکو دارد. برای کسب عنوان نخست این تیم باید در آلیانتس آرنا پیروز شود. زسکا و ویکتوریا پلزن هم برای کسب عنوان سومی و لیگ اروپا رقابت دارند.

تابلوی کامل نتایج:
گروه: A
شاختار دونتسک صفر - بایرلورکوزن صفر
رئال سوسیداد صفر - منچستریونایتد صفر
گروه: B
یوونتوس ۲ - رئال مادرید ۲
گل ها: آرتورو ویدال (۴۱، پنالتی) ، فرناندو یورنته (۶۵) برای یوونتوس و کریس رونالدو (۵۲) ، گرت بیل (۶۰) برای رئال
کپنهاگن یک - گالاتاسرای ترکیه صفر
گل: پیر بنگتسون (۶)
گروه: C
پاری سن ژرمن یک - اندرلشت یک
گل ها: زلاتان ایبراهیموویچ (۷۰) برای سن ژرمن و دمی دی زیو (۶۸) برای اندرلشت
المپیاکوس یک - بنفیکا صفر
گل: کنستانتینوس مانولاس (۱۳)
گروه: D
منچسترسیتی۵ - زسکامسکو۲
گل ها: سرخیو آگوئرو (۳ پنالتی، ۲۱) و آلوارو نگردو (۳۰،۵۱،۹۰) برای من سیتی و سیدو دومبیا (۴۵،۷۱ پنالتی) برای زسکا
ویکتوریا پلژن صفر - بایرن مونیخ یک
گل: ماریو ماندزوکیچ (۶۵)
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات