پرسپولیس، مهاجم خراب کن نیست؛

شعیب علی پناه: پرسپولیس در آخرین مسابقه نیم فصل اول خود مقابل استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسید و این نتیجه باعث شد سرخپوشان تهرانی وضعیت خوبی که در جدول داشتند را از دست بدهند.

به گزارش افکارنیوز ، البته پرسپولیس تا همین جا هم خوب نتیجه گرفته و بالاتر از انتظارات ظاهر شده است.
حالا بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس امیدوارند که بتوانند در مسابقات این فصل حداقل یک جام بگیرند و پس از چند سال، سرانجام یک جام به هوادارانشان تقدیم کنند. محمدرضا خلعتبری مهاجم پرسپولیس که چند ماه دیرتر از سایر بازیکنان به این تیم ملحق شد، مثل سایر شاگردان دایی امیدوار است که تیمش بتواند سال موفقی را پشت سر بگذارد.

آخرین بازی نیم فصل پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.

مسابقه سختی مقابل استقلال خوزستان داشتیم. تیمهای کوچک همیشه جلوی استقلال و پرسپولیس خوب کار می کنند. واقعاً قهرمان شدن با استقلال و پرسپولیس خیلی سخت تر از این است که با تیمهای شهرستانی قهرمان بشوید.

با تیمهایی مثل سپاهان و تراکتورسازی راحت تر می شود به قهرمانی رسید. تیمهای کوچک جلوی این تیمها آن قدر خودشان را به آب و آتش نمی زنند، اما جلوی استقلال و پرسپولیس که می آیند، طوری بازی می کنند که خودشان را نشان بدهند. از طرفی پخش مستقیم است و دیده می شوند، از طرفی این حس همیشه در فوتبال ایران وجود دارد که جلوی استقلال و پرسپولیس باید بهتر از همیشه بازی کرد.

با این حال توقع نمی رفت که پرسپولیس در چنین شرایطی نتواند استقلال خوزستان را شکست دهد.

مگر استقلال خوزستان چه مشکلی دارد که نتواند از ما امتیاز بگیرد؟ آنها تیم خوبی هستند. البته ما باید برنده می شدیم. پرسپولیس موقعیتهای بیشتری داشت که از آنها استفاده نکرد.

لازم به گفتن نیست که هدف ما در این مسابقه برد بود، چون در صورت برد، قهرمان نیم فصل می شدیم و اما و اگرهای قهرمانی مان کمتر بود، اما فوتبال همین است. ما هم مثل هواداران از این موضوع ناراحتیم که چرا حریف را نبرده ایم. هر کاری کردیم توپهایمان گل نمی شدند.

در نیمه دوم این مسابقه تعویض شدی که به نظر می رسید این موضوع باعث ناراحتی ات شده است.
اتفاقا اصلاً ناراحت نشدم. من به فکر موفقیت تیمم هستم و به خاطر تعویض شدن، ناراحت نمی شوم. سرمربی تیم به این نتیجه رسید که برای برد، باید سیستم تیم را عوض کند. من هیچ مشکلی با این ماجرا نداشتم.

البته تو در اعتراض به مربیان، سابقه زیادی داری، اما به نظر می رسد شخصیت علی دایی هم طوری است که کسی به او اعتراض نمی کند.

من نه به دایی اعتراض می کنم نه به مربیان قبلی ام اعتراض کرده ام. همیشه به مربیانم احترام گذاشته ام.
قبول داری از زمانی که به پرسپولیس پیوسته ای، افت کردی؟

در نیم فصل دوم شرایط متفاوت خواهد شد. تا الان آن قدر که خودم می خواستم مؤثر نبوده ام، اما در نیم فصل دوم با بازیکنان هماهنگ تر می شوم و بعید می دانم مشکلی داشته باشم. امیدوارم در نیم فصل دوم بتوانم نقشی زیادی در موفقیتهای پرسپولیس داشته باشم.

پرسپولیس آمار بدی در مورد خراب کردن مهاجمان درجه اول دارد. پارسال قاضی و انصاری فرد خیلی ضعیف کار می کردند، در حالی که در بقیه تیمها بازیکنان خوبی بوده اند و عملکرد خوبی داشته اند. امسال هم نوبت به تو رسیده که عملکرد ضعیفی داشته باشی.

مشکل از تیم پرسپولیس نیست. یعنی خود تیم، بازیکنان را خراب نمی کند. شرایط طوری است که هر کسی از تیمهای دیگر به پرسپولیس می آید، فشار روانی زیادی را تحمل می کند.

یادتان هست وقتی من در حال مذاکره با پرسپولیس بودم چه حرفهایی مطرح می شد و چه توقع بالایی از من وجود داشت؟ همه فکر می کردند من می خواهم معجزه کنم. این موضوع روی من و امثال من فشار وارد می کند و باعث می شود نتوانم آنچه را در توانم هست، بروز دهم. بقیه مهاجمان هم حتماً چنین مشکلی داشته اند.

پرسپولیس می تواند در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شود؟

من حرف آقای دایی را تکرار می کنم که گفت، هدف ما قهرمانی در پایان فصل است، نه قهرمانی نیم فصل. واقعاً همین طور است. ما می خواهیم آخر فصل قهرمان شویم نه اینکه وسط فصل قهرمان شویم و بعد افت کنیم. باید دنبال این باشیم که در نیم فصل دوم نتایج بهتری بگیریم و بدون دردسر قهرمان شویم. شانس قهرمانی هم داریم. الان که نصف مسابقات تمام شده، می شود فهمید کدام تیمها مایه قهرمان شدن را دارند. به نظرم پرسپولیس جزو مدعیان اصلی است.

قهرمانی در جام حذفی هم دور از دسترس نیست.

قهرمانی لیگ دلچسب تر از قهرمانی جام حذفی است، اما در جام حذفی هم دنبال این هستیم که قهرمان شویم. اتفاقاً پرسپولیس به خاطر هوادارانش نسبت به سایر تیمها شانس بیشتری برای موفقیت در جام حذفی دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات