دروازه بان تیم فوتبال نفت گفت: در نفت کاری با من کردند که حتی با دشمنشان هم این کارها را نمی کردند.

به گزارش افکارنیوز ، سوشا مکانی در خصوص بازی روز گذشته نفت مقابل ذوب آهن در جام حذفی و حضورش پس از مدتی در درون دروازه نفت عنوان کرد: من در دیدار گذشته نفت مقابل پارسه در جام حذفی درون دروازه قرار گرفتم و حالا یک ماه و نیم پس از آن بازی کردم که به نظرم عملکرد خوبی هم داشتم.

* گلی که از ذوب آهن دریافت کردیم کمتر در فوتبال حرفه ای رخ می دهد

وی در توضیح گلی که این تیم دریافت کرده، خاطرنشان کرد: ما بد زمانی گل را دریافت کردیم و به نظرم عدم تمرکز بازیکنان باعث شد که چنین گلی را دریافت کنیم. بازیکن حریف توپ ارسالی از کرنر رادر محوطه ۶ قدم با سینه استپ کرد. این مسئله در فوتبال حرفه ای بد است. بازیکن روی ارسال کرنر با سر توپ را به گل تبدیل می کند و اما اینکه بازیکنی بخواهد استپ کند و پس از آن با تمرکز صد در صد گل بزند کمتر اتفاق می افتد. همچنین بازیکن حریف هم مرا بغل کرده بود که نتوانستم در آن صحنه خروج کنم. حالا نمی دانم مربی آنها این موضوع را به بازیکنان گفته بود یا خیر. به هر حال او دستش را کامل باز کرد و اجازه خروج به من نداد.

* صددرصد گل ذوب آهن خطا بود

دروازه بان نفت در مورد اینکه معتقد است گلی که ذوب آهن به ثمر رسانده خطا بوده، گفت: صددرصد معتقدم که در آن صحنه روی من خطا شد زیرا بازیکن به من اجازه خروج نداد.

وی در مورد اینکه آیا از عملکردش راضی است تصریح کرد: شخصا هیچ وقت در مورد خودم نظر نمی دهم اما فکر هم نمی کنم کوتاهی کرده باشم. تلاش می کنم هر زمانی که به میدان بروم بهترین عملکرد خودم را داشته باشم. ذوب آهن موقعیت های زیادی روی دروازه ما خلق کرد که من نمی گویم خیلی خوب عمل کردم اما وظیفه ام را به خوبی انجام دادم. ما بد زمانی گل دریافت کردیم که پس از آن حریف با ۵ بازیکن دفاع کرد که اینکار را برای ما سخت کرد.

* شک نکنید از نفت جدا می شوم

مکانی در مورد اینکه آیا قصد دارد از نفت جدا شود، با توجه به اینکه خبرهایی منتشر شده که قرار است او در این تیم بماند، تاکید کرد: شک نکنید من از نفت جدا خواهم شد حتی اگر در نیم فصل دوم بازی هم می کنم دیگر درنفت نمی مانم. این تصمیم صددرصدی من است. من با یکی از مسئولین تیم در تماس هستم. او کارهای من را در تیم انجام می دهم و قرار است ظرف چند روز آینده این جدایی انجام شود و مشکل خاصی نیست.

وی ادامه داد: من چیزهایی در باشگاه دیده ام که در شان و شخصیتم نیست که در تیم بمانم هم به نفع من و هم تمام افراد دیگر است که از تیم جدا شوم. اتفاقاتی افتاد که تمرکز خود را از دست دادم.

* خیلی ها آرزویشان رفتن من است

مکانی در مورد اینکه آیا این دلخوری ها از سرمربی نفت است، گفت: از هیچ فردی دلخور نیستم من جزو خانواده نفت هستم و تمام تلاشم را برای این تیم انجام دادم تا نفت موفق باشد اما یکسری افراد در باشگاه برای به آرامش رسیدن من هیچ کاری انجام ندادند. ۷۰ -۸۰ درصد باشگاه دوست دارند من از تیم بروم. به مصاحبه ها توجه نکنید همه آرزویشان این است که من از باشگاه بروم. من هم با چنین اقدامی می خواهم آرزوی قلبی افراد را عملی کنم. تیم ملی را از من گرفتند. نمی دانم این خوش خدمتی به چه کسی بوده است. برای چه این رفتار را با من کردند. من همه کار کردم تا تیم موفق باشد. در سالی که قراردادم تمام شده بود دست باشگاه را خالی نگذاشتم. از پول های بسیار کلان گذاشتم. ۵۰۰ -۶۰۰ میلیون بیشتر به من پرداخت می کردند اما از آن گذشتم و با پول بسیار کمتری در نفت ماندم.

* نیمکت نشین سربلند بودم

وی تاکید کرد: تا زمانی هم که بازی می کردم تیم در رده سوم جدول قرار داشت. خدا کند همه نیمکت نشین ها همین گونه باشند. همیشه سربلند بوده ام. در انتهای جدول قرار نداشتیم که نیمکت نشین باشم. خیلی ها دوست دارند من از تیم بروم. همیشه سکوت کردم و حرفی نزدم آنهم به دلیل اینکه تیم به حاشیه نرود. اما هم اکنون که بازی ها تمام شده می خواهم حرف های دلم را بزنم. دوست نداشتم تیم به خاطر صحبت های من به حاشیه برود اما هم اکنون حرف هایم را مطرح می کنم.

* از ۵۰۰-۶۰۰ میلیون گذشتم

دروازه بان نفت تصریح کرد: من بازیکن این تیم بودم وبا باشگاه قرارداد داشتم اما به خاطر یک سؤال که از سرمربی کردم سنگینی ترین جریمه ها را برای من در نظر گرفتند. کمیته انضباطی باشگاه به گونه ای با من برخورد کرد که با دشمنش این گونه برخورد نمی کند اما باز هم من کار خودم را انجام دادم. اتفاقاتی افتاد که هر جای ایران باشم و یا اگر بخواهم فوتبال را کنار بگذارم دیگر در نفت نمی مانم اما اگر یک نفر در پایان فصل بگوید که به این تیم بازگرد این موضوع را قبول می کنم. من فقط به خاطر یک نفر قرارداد امضا کردم آنهم سفید امضا. بیشتر بازیکنان برای دوزار خیلی راحت تیم شان را می پیچانند اما من از ۵۰۰-۶۰۰ میلیون گذشتم چون به باشگاه تعهد داشتم. سه سال از رده پنجم پایین تر نیامدم. من فقط یک بار به سرمربی گفتم چرا در بازی با مس مرا نیمکت نشین کرده و پس از آن همه بسیج شدند تا من از باشگاه بروم. این موضوع واقعا خنده دار است. یک گردان بسیج می شوند علیه من تا من تیم ملی را از دست بدهم و از نفت بروم.

* می خواهند از گل محمدی سوء استفاده کنند

وی تاکید کرد: من مشکلی با سرمربی تیم نداشتم و این موضوع را می توانید از گل محمدی هم بپرسید. اتفاقا در ابتدای فصل رابطه برادرانه خوبی داشتیم اما برخی ها می خواهند از آن سوءاستفاده کنند. اتفاقاتی که بین من و سرمربی به وجود آمد فقط یک بهانه بود تا آن بهانه را بزرگ کنند. نمی خواهم از نبود یک نفر سوءاستفاده کنند به خاطر اینکه روابط درون باشگاه خراب نشود از تیم می روم. اگر بروم روابط حسنه و گل و بلبل می شود. همیشه می گویند مکانی باعث اتفاقات و مشکلات است و دیواری کوتاه تر از من پیدا نمی شود. در تیم دیگری هم باشم می گویند مشکل اوست اما نمی دانم چرا همان سرمربی که فصل گذشته با او به عقیده برخی ها مشکل و کتک کاری پیدا کردم اولین کسی هستم که در لیست او قرار می گیرم. چرا ابراهیم زاده من را جزو نفرات اول خود قرار می دهد. حتما من خوب نیستم که چنین اتفاقاتی رخ می دهد. همه این مسائل را به آن بالایی واگذار می کنم.

* از لحاظ فنی مشکلی نداشتم

دروازه بان نفت یادآور شد: در نفت اتفاقاتی برای من افتاد که اگر هر بازیکن دیگری بود شک نکنید زودتر تصمیم به رفتن می گرفت. آرامش خود را از دست دادم. من سال گذشته پس از ۱۲ سال نیمکت نشینی ۴ بازی به میدان رفتم و بدون گل خورده به تیم ملی هم دعوت شدم. امسال هم تا زمانی که بازی می کردم تیم مان در رده سوم قرار داشت و این موضوع نشان می دهد از لحاظ فنی مشکلی ندارم. حالا یک سری افراد کوته فکر ذهنیتی ساخته اند که مکانی حاشیه به وجود می آورد. نمی دانم یکسری افراد چه اهدافی را دنبال می کنند که تیم بدون حاشیه نفت را به نفع خودشان پیش ببرند حالا نمی دانم این مسئله کل کل است یا چیز دیگر. می دانم با رفتنم خیلی ها را خوشحال می کنم.

* تیم ملی را از من گرفتند

مکانی در مورد اینکه قنبرزاده اعلام کرده او جزو سرمایه های نفت است و نمی خواهند وی را از دست بدهند، یادآور شد: تیم ملی را از من گرفتند، آیا با سرمایه یک تیم چنین کاری می کنند؟ مگر سرمایه یک تیم را به خاطر یک پرسش آن هم به این دلیل که چرا روی نیمکت نشسته ام ۱۰۰ میلیون جریمه می کنند؟ او را ۶ هفته محروم می کنند تا از شرایط فنی دور بماند و تیم ملی را از دست بدهد؟ آیا با دشمنانشان هم چنین برخوردی می کنند؟ کجای دنیا برای یک سؤال و اینکه چرا نیمکت نشین شده ام بازیکن را ۱۰۰ میلیون جریمه می کنند. روزی که به جلسه کمیته انضباطی رفتم همان ابتدا گفتم حرف زدن من فایده ای ندارد چون می دانستم آنها می خواهند ببرند و بدوزند.

* یکی از اعضای هیئت مدیره گفت که مکانی را بکوبید و نابود کنید

مکانی یاد آور شد: یکی از اعضای هیئت مدیره گفته بود فلانی را بزنید، بکوبید و نابودش کنید تا از تیم برود آنوقت من می شوم سرمایه تیم. هیچ بی احترامی انجام ندادم. آقای قنبرزاده من اگر سکوت می کردم به خاطر شما نبود بلکه به خاطر تیمی بود که خودم را مدیون آن می دانستم. هیچ وقت به همان مدیرعاملی که می گویی بی احترامی نکردم. بدترین رفتارها را با من داشتند اما هیچ چیز نگفتم. فقط یک نفر در باشگاه بود که نه در باشگاه بلکه روی کره زمین همتا ندارد. آنهم آقای علیپور بود که به خاطر او قرارداد سفید امضا کردم. من در جلسه گفتم به خاطر پول به نفت نیامده ام و دنبال این مسائل نیستم فقط به خاطر آقای علیپور با این باشگاه قرارداد بستم و حالا به خاطر اینکه نمی خواهم روابط او با مسئولان دیگر خراب شود از تیم می روم.

* آماده بودند با آر پی جی مرا بزنند

مکانی با اشاره به حضور مهرداد اولادی در نفت تصریح کرد: کدام تیم دو بازیکن ملی پوش داشته که هر دوی آنها را نابود کرده است. شما ببینید اولادی دو سال در همه اردوهای تیم ملی حضور داشت. مگر می شود چنین اتفاقی بیفتد. این مسائل نمی تواند طبیعی باشد. در جلسه ای گفتم کی روش اسامی بازیکنان را اعلام کرده اما اسمی از ما نیاورده است. در حالی که سرمربی تیم ملی در جای دیگر چیز دیگری می گوید. من در نفت سوختم تمام موهایم در این تیم سفید شد اما یک بار هم به روی خود نیاوردم. دلم شکست و به خاطر همین از تیم می روم. یک مواردی هست که نمی خواهم بگویم. برخی ها می خواهند از حضور گل محمدی سوءاستفاده کنند. من با او مشکلی ندارم و فقط یک بهانه بود که این مسائل را به وجود آورم. شما پس از آن اتفاق یک مصاحبه از گل محمدی ندیدید که بگوید من بی احترامی کردم. همه آماده بودند که مرا بکوبند هنگامی که در جلسه کمیته انضباطی حاضر شدم مثل این بود که سه چهار آرپی جی آماده کرده بودند که مرا بزنند. می دانستم که حرف هایم فایده ای ندارد اما پس از جلسه در حالی که اعضای کمیته قانع شده بودند یکی از آنها در جلسه گفته بود مکانی را بکوبید تا از نفت برود.

* مطمئن باشید من از این جدایی ضرر نمی کنم

وی در پایان تصریح کرد: مطمئن باشید من با جدایی از نفت ضرر نمی کنم. آنقدر به تانایی خود ایمان دارم که می توانم در هر تیمی بازی کنم و بهترین شرایط را برای خود به وجود آورم. زمانی که در پاس بودم و این تیم در رده دوازدهم قرار داشت افشین قطبی من را به تیم ملی دعوت کرد پس توانایی بهترین عملکرد را دارم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات