اگرچه ممکن است برخی ادعا کنند که مورینیو در رئال مادرید عملکرد بهتری نسبت به کارلو آنچلوتی داشته اما آمارها نشان می دهند سرمربی ایتالیایی حال حاضر کهکشانی ها شروع بهتری در سانتیاگو برنابئو داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، برخی از هواداران رئال مادرید معتقدند عملکرد چند فصل گذشته تیم شان از آنچه در این فصل دیده اند، بهتر بوده است و اینکه شاید بهتر بود فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه تلاش بیشتری برای حفظ آقای خاص در سانتیاگوبرنابئو به خرج می داد اما زمانی که نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم، می بینیم که عملکرد تیم تحت هدایت کارلتو در مقایسه با نتایج رئال مادرید در آخرین فصل حضور مورینیو در پایتخت اسپانیا بهتر جلوه می کند.

در سومین فصل حضور مورینیو در سانتیاگو برنابئو که در پایان آن کهکشانی ها جام قهرمانی را به بارسلونا تقدیم کردند، رئال مادرید در انتهای هفته سیزدهم، با بارسلونا صدرنشین ۱۱ امتیاز و با اتلتیکومادرید رده دومی ۸ امتیاز فاصله داشت. نکته جالب این که هم بارسلونا و هم اتلتیکو در آن مقطع از فصل گذشته همان تعداد امتیازی را کسب کرده بودند که تا پایان هفته سیزدهم فصل جاری کسب کرده اند، یعنی به ترتیب ۳۷ امتیاز و ۳۴ امتیاز.

علاوه بر این سفیدپوشان مادرید، فصل گذشته با مورینیو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست برابر بورسیا دورتموند به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کردند که این سبب شد در مرحله یک هشتم نهایی به حریف سرسختی مانند منچستریونایتد برخورد کنند و راه سختی برای صعود به یک چهارم نهایی داشته باشند. در این فصل اما رئال مادرید تا صعودی مقتدرانه از گروه B که با حضور تیم هایی مانند یوونتوس و گالاتاسرای به یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان تبدیل شده است، فاصله چندانی ندارند.

شاگردان کارلتو از ۴ بازی اروپایی خود ۳ پیروزی پیاپی و یک تساوی کسب کرده اند و یک تساوی دیگر هم کافی است که آنها به عنوان صدرنشین صعودشان را به یک مرحله هشتم نهایی رقابت ها قطعی کنند. این بدان معنا است که احتمال روبرو شدن کهکشانی ها با یک حریف مدعی در اولین مرحله حذفی رقابت ها کمتر است.

با وجود انتقادات فراوانی که متوجه کارلو آنچلوتی شده و این واقعیت که تیم او به زحمت توانسته انتظارات هواداران را برآورده کند، رئال مادرید در این فصل از رقابت های لالیگا ۵ امتیاز بیشتر از همین مقطع از فصل گذشته کسب کرده است (۳۱ به ۲۶) و با صدر جدول ۶ امتیاز فاصله دارد نه ۱۱ امتیاز که این اختلاف نمی تواند به معنای خارج شدن کهکشانی از کورس قهرمانی باشد.

در مجموع با در نظر گرفتن تمامی آمارها شکی نیست که حداقل تا این مقطع از فصل کارلو آنچلوتی شروع بهتر نسبت به مورینیو داشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات