در روزهایی که تیم های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۴، یک به یک از پیراهن هایشان در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا رونمایی می کنند، فدراسیون فوتبال ایران هم قرارداد جدیدی را با اسپانسرش به امضاء رسانده تا از قافله عقب نماند.

به گزارش افکارنیوز ، روزشمار آغاز جام جهانی عدد ۲۰۸ را نشان می دهد و در این فاصله، تیم هایی که تاکنون به جام جهانی راه یافته اند برنامه های خود را برای حضور هر چه آبرومندتر پیش می برند.

یکی از نکات مهمی که در چنین رویدادهای مهم ورزشی همواره مورد توجه تیم های صعود کرده قرار می گیرد، " لباس" تیم هاست؛ لباسی که قرار است نقش" پرچم" کشورها را ایفا کند و این پیراهن ها نمادی باشد از هر کشور اما این بار هم غیرقابل انتظار نیست که مثل اکثر اوقات لباس تیم ملی ایران در جام جهانی نتواند" بزرگی" ایران را نمایندگی کند.

با این حال اتفاقی که در چند روز گذشته برای تیم ملی افتاده مطمئنا در فوتبال دنیا یک مورد شگفت انگیز است. جدا از کیفیت لباس های اسپانسر تیم ملی که در چند ماه اخیر همیشه مورد بحث بوده و حتی کارلوس کی روش هم با اعتراض به جنس این لباس ها مدعی شده بود که این پیراهن ها در تولیدی های منیریه ی تهران تولید می شوند، سفر رییس فدراسیون فوتبال ایران به آلمان برای امضای قرارداد با این شرکت نه چندان مطرح از آن دست اتفاقاتی است که مطمئنا تنها در فوتبال ایران رخ می دهد.

اگر واقعا فدراسیون فوتبال به این اعتقاد رسیده که شرکت آل اشپورت می تواند اسپانسر خوبی برای تیم ملی ایران در جام جهانی باشد- که این جای بحث فراوانی دارد- بهتر است این سوال از علی کفاشیان پرسیده شود که آیا شایسته ی رییس فدراسیون فوتبال ایران است که برای امضای قرارداد به آلمان سفر کند و در دفتر این شرکت با نماینده آل اشپورت قرار داد امضا کند؟ بهتر نبود کفاشیان با احترام گذاشتن به عرف رایج فوتبال دنیا، رنج سفر را بر دوش رییس این شرکت می گذاشت تا قراردادی در شأن فوتبال ایران در دفتر رییس فدراسیون بسته می شد؟ آیا صرف تهیه البسه و دادن چند هدیه به هواداران تیم ملی بدون اینکه پولی در قبال تبلیغ این شرکت به فدراسیون فوتبال داده شود، کافی است؟

به هر حال در شرایطی که تیم های مختلف راه یافته به جام جهانی این روزها لباس های خود را با برگزاری مراسم Kit Launch رونمایی می کنند، سفر کفاشیان به آلمان و حضور در ساختمانی که به نظر می رسد متعلق به این شرکت است قطعا دون شأن تیمی است که توانسته به جام جهانی صعود کند.

حتما هواداران فوتبال ایران به یاد دارند که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ اسپانسر آن زمان تیم ملی چگونه با برگزاری مراسمی در حد عرف فوتبال روز دنیا از پیراهن تیم ملی رونمایی کرد.

حضور در جام جهانی ظرفیت بزرگی برای فوتبال ایران به وجود آورده اما با توجه به اتفاقاتی از این دست به نظر می رسد فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته از این ظرفیت عظیم برای کسب در آمد و بالا بردن وجهه خود در سطح بین الملل استفاده کند.

روزهای باقی مانده تا جام جهانی به سرعت در حال گذر است. اگر فدراسیون فوتبال نتواند از شرایطی که به سود فوتبال ایران به خاطر حضور در جام جهانی به دست آمده، استفاده کند بعد از پایان رقابت ها تنها چیزی که برای فوتبال ایران باقی می ماند" یک خاطره بد" است؛ خاطراتی که انگار قرار نیست هیچ وقت برای ورزش ایران درس عبرت شود.

رونمایی از پیراهن تیم ملی آلمان
رونمایی از پیراهن تیم آرژانتین
عکس یادگاری با پیراهنی که معلوم نیست لباس چه تیمی است
رونمایی از پیراهن تیم ملی اسپانیا
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات