والیبال جام بزرگ قهرمانان- ژاپن

شاگردان ولاسکو که تاکنون در تورنمنت های مختلف موفق به شکست روسیه، ژاپن و ایتالیا شده اند این بار روی پیروزی مقابل برزیل در گام نخست و بعد آمریکا تمرکز کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، فدراسیون جهانی والیبال تا سال ۱۹۹۳ هر سال یک تورنمنت مهم و یک جام بزرگ برگزار می کرد به جز سال بعد از المپیک. بازی های المپیک، جام جهانی و مسابقات قهرمانی جهان، تورنمkت های مهم و بین المللی FIVB بودند.

سران وقت فدراسیون جهانی در سال ۱۹۹۲ به فکر افتادند که چرخه ۴ ساله مسابقات بین المللی و اهدای جام را با اضافه کردن یک تورنمنت مهم به تقویم خود در سال بعد از المپیک، کامل کنند. به این ترتیب بود که مسابقاتی به نام جام بزرگ قهرمانان (Grand Champions Cup) یا همان چیزی که در ایران به نام جام بین قاره ای معروف است به وجود آمد.

قهرمان آمریکای شمالی و مرکزی، قهرمان آمریکای جنوبی، قهرمان اروپا، قهرمان آفریقا، قهرمان آسیا و کشور میزبان، ۶ تیم برگزار کننده GCC هستند. ژاپنی ها با توجه به امکانات مناسب برگزاری و پوشش خوب تلویزیونی و مهم تر از آن با واریز یک کمک نقدی چشمگیر به حساب فدراسیون جهانی والیبال، میزبانی مادام العمر این مسابقات را به نام خودشان ثبت کردند.

تیم ملی والیبال ایران در امسال دومین حضور خود را در این مسابقات تجربه می کند. ملی پوشان ایران در سال ۲۰۰۹ نیز در حالی که فینال جام ملت های آسیا را به طرز عجیبی به ژاپن واگذار کردند با توجه به میزبانی چشم بادامی ها در مسابقات جام بزرگ قهرمانان به این رقابت ها راه پیدا کردند. آن سال شاگردان حسین معدنی با کسب تنها یک پیروزی مقابل مصر، به مقام پنجم رسیدند.

در مسابقات سال ۲۰۱۳ اما نماینده قاره آفریقا به خاطر نتایج ضعیف در المپیک ۲۰۱۲ لندن محروم است. البته بعید به نظر می رسد که شرایط سیاسی مصر بی ارتباط به این تصمیم فدراسیون جهانی باشد در نتیجه یک تیم پرطرفدار با مشورت ژاپنی ها جایگزین مصر شد که این تیم هم ایتالیا بود. برزیل، روسیه و آمریکا هم دیگر تیم های شرکت کننده در مسابقات هستند.

شاگردان ولاسکو تاکنون در تورنمنت های مختلف موفق به شکست دادن تیم های روسیه، ژاپن و ایتالیا شده اند. در میان بزرگان والیبال جهان، برزیل و آمریکا در دیدار با ایران همیشه پیروز بوده اند ولی این بار اعتماد به نفس و تجربه حاصل از لیگ جهانی، جام جهانی و ۲ قهرمانی متوالی در آسیا تمام بازیکنان تیم ملی والیبال را صاحب انگیزه کرده تا روی پیروزی بر برزیل و آمریکا تمرکز کنند. داشتن یک تیم با چنین بازیکنانی برای هر کشوری یک نقطه قوت محسوب می شود.

تیم ملی کشورمان در دیدار نخست فردا (سه شنبه) مقابل برزیل قرار خواهد گرفت که بازی بسیار سختی برای ما محسوب می شود خصوصا این که به دلیل عدم همکاری کشور میزبان یعنی ژاپن، ملی پوشان ایران دیرتر از سایر تیم ها راهی این کشور شده و فرصت ریکاوری چندانی نداشته است.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، علیرضا مباشری، مجتبی میرزا جانپور، رحمان داودی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف و ناصر رحیمی پناه، ۱۴بازیکن ایران به همراه کادر فنی شامل امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، خولیو ولاسکو (سرمربی) ، احمد مساجدی، ناصر شهنازی (مربی) ، سیامک افروزی (پزشک) و نوید مشجری (آنالیزور) هستند.

براساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات جام بزرگ قهرمانان، برنامه این رقابت ها به وقت تهران به شرح زیر است:

سه شنبه  ۲۸ آبان– کیوتو
ساعت ۶: ۴۰: ایتالیا – روسیه
ساعت ۱۰: ۴۰: ایران – برزیل
ساعت ۱۳: ۴۰: ژاپن – ایالات متحده

چهارشنبه  ۲۹ آبان – کیوتو
ساعت ۶: ۴۰: ایران - ایتالیا
ساعت ۱۰: ۴۰: برزیل – ایالات متحده
ساعت ۱۳: ۴۰: ژاپن – روسیه

جمعه  اول آذر – توکیو
ساعت ۶: ۴۰: ایتالیا – ایالات متحده
ساعت ۱۰: ۴۰: ایران - روسیه
ساعت ۱۳: ۴۰: ژاپن – برزیل

شنبه دوم آذر – توکیو
ساعت ۶: ۴۰: ایران – ایالات متحده
ساعت ۱۰: ۴۰: روسیه - برزیل
ساعت ۱۳: ۴۰: ژاپن – ایتالیا

یکشنبه سوم آذر – توکیو
ساعت ۶: ۴۰: برزیل – ایتالیا
ساعت ۹: ۴۰: روسیه – ایالات متحده
ساعت ۱۲: ۴۰: ژاپن - ایران

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات