سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از طرف تیم ملی ایران به تیم ملی لبنان و به مردم این کشور تسلیت عرض می کنم و برای بازماندگان این واقعه دردناک آرزوی صبر دارم.

  کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی ۴ بر یک در نشست مطبوعاتی بعد از بازی گفت: به خاطر حادثه انفجار در بیروت جشنی پس از پیروزی مقابل لبنان نگرفتیم. تیم ایران در شرایط سختی این مسابقه را انجام داد چون روز غمگینی برای تمام دنیا بود. از طرف تیم ملی ایران به تیم ملی لبنان و به مردم این کشور تسلیت عرض می کنم و برای بازماندگان این واقعه دردناک آرزوی صبر دارم.

وی افزود: ما از حادثه امروز بسیار متاثر هستیم. متاسفانه اتفاقی بود که رخ داد و متاسفانه تصمیم گرفته شد این مسابقه برگزار شود. ما پس از بردی که مقابل لبنان به دست آوردیم هیچ جشنی برای این پیروزی نگرفتیم. استادیوم محل برگزاری مسابقه وضعیت امنی داشت و توانستیم بازی خودمان را انجام دهیم.

کی روش در ادامه گفت: برای انجام یک بازی تنها تامین امنیت اهمیت ندارد بلکه احساسات و احترام به یکدیگر نیز مهم است. ما برای احترام به احساسات دیگران قصد انجام بازی را نداشتیم. می خواهم بار دیگر به خاطر تراژدی امروز تسلیت بگویم.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: ما بازی را بردیم اما حرفی برای گفتن ندارم و یک بار دیگر به خاطر کسانی که تصمیم گرفتند هر طور شده این بازی را برگزار کنند ابراز تاسف می کنم.

وی درباره حضور ایران در رقابت های جام جهانی نیز گفت: ما تا جام جهانی راه درازی پیش رو داریم. قصد دارم مسیر فعلی را ادامه دهم. اما می خواهم بار دیگر به تصمیمی که امروز گرفته شد اشاره کنم. آنها تصمیم اشتباهی گرفتند و من واقعا متاسفم.

سرمربی تیم ملی درباره حضور چند بازیکن جدید در تیم ملی ایران نیز گفت: من از آنها استفاده کردم تا بتوانم نظر من را جلب کنند.

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان ایران به خاطر وضعیت ایجاد شده ترسیده بودند، گفت: همه ما حرفه ای هستیم و شاید هر کدام از ما چند سالی را در ارتش سپری کرده باشیم اما به هر حال ما فوتبالیست هستیم و به خاطر احترام به احساسات دیگران قصد حضور در میدان را نداشتیم اما با تصمیمی که گرفتند ما را مجبور به حضور در این میدان کردند.

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید زمانی که اتفاق مشابهی هنگام بازی رئال مادرید افتاد شما سرمربی این تیم را بر عهده داشتید، گفت: بله من هدایت رئال را بر عهده داشتم و آن زمان که آن اتفاقات افتاد من آنجا بودم.

کی روش در پاسخ به سوالی که عملکرد لبنان را در این مسابقه چگونه دیدید گفت: این تیم مستحق احترام است و باید به آنها احترام گذاشت اما اینکه در این مسابقه روز خوب شان بود یا روز بدشان باید بگویم بهتر است از خودشان سوال کنید.

سرمربی تیم ملی بار دیگر با اشاره به اتفاقات امروز بیروت گفت: به خاطر قربانیان این حادثه و خانواده آن ها دوست ندارم در این جا درباره فوتبال صحبت کنم. به هر حال شک ندارم که تیم ما بهتر از حریف بود و صاحب توپ و میدان بودیم. در قیاس با بازی قبلی که در بیروت داشتیم قطعا عملکرد بهتری به نمایش گذاشتیم. در آن مسابقه ۷ بازیکن اصلی ما نبودند اما الان با آمادگی بهتر بازی خوبی انجام دادیم.

کی روش در پایان این نشست خطاب به خبرنگاران لبنانی گفت: فکر می کنم شما از من خسته شدید بنابراین این جمله، آخرین جمله من در نشست خبری خواهد بود که می خواهم تک تک شما را به چالش بکشم و آن این است که بروید علت اتفاق امروز را پیدا کنید. بروید پیدا کنید که چرا با وجود این انفجار، تصمیم گرفتند این مسابقه را برگزار کنند. بروید پیدا کنید مسئولیت این تصمیم متوجه چه کسانی است!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات