سرمربی تیم گسترش فولاد گفت: من اگر بتوانم ۵ بازیکن را به این فوتبال معرفی کنم انگار ۱۰ سال قهرمانی را تجربه کرده ام.

به گزارش افکارنیوز ، رسول خطیبی درباره عملکرد تیمش در دور رفت لیگ برتر عنوان کرد: در آغاز فصل هدف ما این بود که در جمع ۱۰ تیم برتر قرار داشته باشیم که در نهایت این اتفاق رخ داد. البته ایرادهایی داشتیم که در هفته های دهم، یازدهم و دوازدهم نمود داشت. اگر در این رقابت ها نتیجه می گرفتیم، می توانستیم حتی در بین ۶ تیم هم باشیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ای که داشتیم تیم را در نیم فصل تقویت می کنیم و با جذب چند بازیکن با قدرت بیشتری به میدان می رویم. امیدوارم بتوانیم نظر مساعد هواداران را در در برگشت جلب کنیم.

سرمربی گسترش درباره شکست تیمش در بازی دوستانه مقابل تیم زیر ۲۲ سال گفت: ابتدا باید از علی رضا منصوریان تشکر کنم که برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. من خودم در زمان ایگون کوردس، کاپیتان تیم امید بودم و می دانم مشکل این تیم این است که همیشه اردوهایش دیر شروع می شود. اما این بار اتفاق خوبی رخ داده و این تیم اردوهای خوبی را برگزار می کند. آنچه من در بازی دوستانه با تیم امید دیدم این بود که این تیم چیزی از تیم بزرگسالان کم نداشت. البته ما هم پس از تعطیلی تمرین در تاسوعا و عاشورا و در شرایطی که سه روز تمرین نداشتیم به مصاف این تیم رفتیم و بیشتر می خواستیم شرایط بدنی بازیکنان را بسنجیم. در مجموع بازی خوبی بود و فکر می کنم به هر دو تیم کمک کرد.

وی درباره شیوه مربیگری و نحوه ارتباطش با بازیکنان جوان تیم گسترش گفت: هر مربی برای خودش یک شیوه رفتاری دارد. من سه سال پیش که مربیگری را شروع کردم، فاکتورهایی را انتخاب کردم که اگر ۱۰ سال دیگر هم از من بپرسید همان ها را انجام خواهم داد. اولین بحث، شخصیت تیمی است. خدا را شکر گسترش در این فصل، به جز یک بار به حاشیه نرفت. دومین بحث رفاقت است. ما یک روز که تمرین را تعطیل می کنیم، بازیکنان دلشان برای یکدیگر تنگ می شود. من رفاقتی که الان در تیم وجود دارد را در این ۱۵ سالی که در فوتبال هستم جایی ندیده بودم. سومین بحث، جدیت در کار است. اگر پسر خودم هم در تیم باشد باج نمی دهم و کم کاری کند؛برخورد می کنم. خدا را شکر این روش در گسترش جواب داد و بازیکنان بدون مشکل به کارشان ادامه می دهند. من به تک تک آنها گفته ام قبل از اینکه مربی شان باشم، دوست شان هستم و رابطه اینچنینی بین ما وجود دارد.

سرمربی گسترش درباره اینکه چرا در مقاطعی از فصل بازیکنان تیمش را ممنوع المصاحبه کرده بود اظهار داشت: این تصمیم به دلیل برد و باخت نبود. ما مس کرمان را بردیم اما نگذاشتم بازیکنی مصاحبه کند. قرار نیست بازیکنی که موی صورتش درنیامده و ۱۵ سال سن ندارد، هر روز در رسانه ها باشد. این بازیکن باید زحمت بکشد و عرق بریزد و بعد در فرصت مناسب و زمانیکه حقش بود، مطرح شود و مصاحبه کند. این بازیکنان جوان هستند و باید مراقب شان بود.

خطیبی افزود: همیه گفته ام دوست دارم راه آدم بزرگی نظیر: پرویز دهداری را در این فوتبال بروم. من اگر بتوانم ۵ بازیکن را به این فوتبال معرفی کنم انگار ۱۰ سال قهرمانی را تجربه کرده ام. قهرمانی این نیست که بازیکن میلیاردی بگیریم و کاپ را بالای سر ببریم. من دوست دارم به فوتبال کمک کنم و استعدادهای جدید را وارد این چرخه کنم. کاری که در نیم فصل اول فکر می کنم انجام شد و شک ندارم در دور برگشت هم این راه را ادامه می دهیم.

وی درباره اینکه دلیل عدم حضور محسن فروزان در فهرست ۱۸ نفره تیمش در بازی مقابل فولاد چه بود گفت: مشکل خاصی وجود نداشت. مهدی اسلامی سال گذشته در صعود ما به لیگ برتر نقش زیادی داشت. ضمن اینکه خواستم به فروزان استراحت بدهم.

خطیبی درباره تقابل با استقلال در نخستین بازی دور برگشت لیگ برتر و اتفاقاتی که در بازی رفت دو تیم در تبریز درباره سعید آقایی رخ داد بیان کرد: برای من گذشته گذشته است. من سابقه حضور در استقلال را دارم و برای اعضای این تیم احترام قائلم. درباره گذشته هم حرفی نمی زنم و نگاهم به آینده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات