داوران اشتباه می کنند از تماشاگر چه انتظاری هست؟

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با تاکید بر اینکه فرد حاضر شده در دیدار تیمش روانشناس بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین با تاکید بر اینکه فرد حاضر شده در دیدار تیمش روانشناس بوده است، گفت: این فرد بدون هماهنگی با من به سالن آمده بود که اجازه نزدیک شدن وی به تیم را هم ندادم.

محمدرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد دو هفته اول لیگ توضیح داد: هر چند بازی با گرگان را بردیم اما مقابل مهرام بهتر از دیدار اول کار کردیم و اگر با همان کیفیت مقابل گرگان هم به میدان رفته بودیم اختلاف امتیاز باور نکردنی می شد. البته مقابل مهرام هم بازیکنان ما بی تجربه و بازیکنان حریف بسیار با تجربه بودند و بعد از اینکه ۷ امتیاز از آنها پیش افتادیم با یک تغییر دفاع بازی را نزدیک کرده و تجربه بازیکنان در نهایت به داد این تیم رسید.

اسلامی با تعریف از سابقه و تجربه مهرام در کنار مصطفی هاشمی که در هر تیمی همیشه در کورس قهرمانی مانده است در مورد انرژی درمانگری که در دیدار مقابل مهرام برای کمک به تیمش حاضر شده بود تاکید کرد: من در زمان بازی متوجه حضور این فرد شدم چون صبح روز مسابقه در تهران به دانشگاه رفته بودم و تلفن هم در دسترس نبود که هماهنگی صورت بگیرد. میان دو نیمه فردی با عنوان دکتر روانشناس وارد شد که اجازه حضورش کنار نیمکت تیم را نداده و حتی بازیکنان را به رختکن فرستادم، از طرفی برخورد شدیدی هم با سرپرست تیم داشتم که بدون هماهنگی این فرد را به سالن آورده است.

همه چیز را خودم به بازیکنان القا می کنم

وی با تاکید بر اینکه فرد مذکور انرژی درمانگر نبود، ادامه داد: کسی که کار روانشناسی انجام می دهد باید در طول هفته سر تمرینات تیم آمده و بازیکنان را بشناسد. در نهایت هم کار من با خدا است نه انرژی درمانگر و هر مورد دیگری. تمام مسائل مربوط را هم خودم به بازیکنان القا می کنم که همان فوت کوزه گری است و باعث می شود بازیکنانم به این شکل بازی کنند گاهی سن بازیکنان من با حریفان به اندازه سالهای بازی حریف است.

اسلامی به موضوع روانشناس بازگشته و می گوید: بازیکنان من در هفته ۴۰ ساعت به صدای من گوش می دهند و قطعا صحبتهای من هم در زمان بازی بهتر در ذهن آنها می رود. اتفاقا روانشناس مزبور هم وقتی برخورد بدی دید با حالت قهر از سالن بیرون رفت اما من هیچوقت اجازه نزدیک شدن کسی بدون هماهنگی کنار تیم را نمی دهم که تمرکز بازیکنان را از بین ببرد.

بازیها را با جنگندگی خودمان می بریم

سرمربی هفت الماس افزود: بازیکنان ما چه یک بازی را با ۴۰ امتیاز ببریم یا با ۴۰ امتیاز ببازیم از بازی بسکتبال لذت می برند. تیم هم از البدر سال قبل بهتر است چون بازیکنان نوجوان، جوان شده اند و بازیکنان بومی هم تلاش زیادی می کنند. بازیها را هم با جنگندگی بازیکنان می بریم و اعتقادی به هیچ حاشیه دیگری ندارم.

بازی فقط یک بار متوقف شد

در حالی که شنیده می شد در جریان دیدار مهرام و هفت الماس دو بار بازی متوقف شده که یک بار با تذکر حل شده و بار دیگر ۳ تا ۴ دقیقه توقف بازی طول کشیده، اسلامی توضیح داد: بازی تنها یک بار متوقف شد. جریان هم این بود که پای سجاد مشایخی بازیکن مهرام در یک جا به جایی پیچید، در این زمان مهرامی ها در حال حمله بودند و با توجه به ناراحتی پای مشایخی بازیکنان ما ایستاده و یکی از انها اعلام کرد که داور بازی را نگه دارد اما حمله ادامه پیدا کرد تا زمانی که توپ به دست بازیکنان ما افتاد و زمانی که شروع به ضد حمله کردند، داور به یکباره به خاطر پای مشایخی سوت زد در حالی که می توانست از همان زمان حمله مهرام بازی را نگه دارد نه در ضدحمله تیم ما. همین موضوع هم اعتراض شدید تماشاگران را در پی داشت.

وی اضافه کرد: تماشاگران ما شعارهای عجیب و غریبی هم نمی دادند اما به هر حال بازی متوقف شد. اصل ماجرا از داور بازی بعید بود، وقتی داوری که قانون را می داند در اعمال قانون دچار اشتباه فاحش می شود از تماشاگری که قانون را هم نمی داند چه انتظاری هست؟

داوری همگون نبود

سرمربی هفت الماس تاکید کرد: داوری هفته دوم در مجموع همگون نبود و یکی از آنها تسلط نسبی داشت، دیگری متوسط بود و نفر دیگر همکاری نمی کرد. البته نتیجه بازی به هیچ وجه تقصیر داور نبود و حتی برخی اشتباهات به ضرر حریف می شد. امیدوارم حالا که تیم ما با بازیکنان بی نام و نشان به این شکل بازی می کند داوران یکدستی هم در نظر گرفته شود که در عین جوانی با توجه به سوادی که دارند کمی جسارت نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها ساز مخالف وجود دارد اما در قزوین همه یکدست هستند در مورد تعدا تماشاگران تشریح کرد: در هفته اول نزدیک به ۲۰۰۰ نفر به سالن آمدند که تعدادی از آنها مربوط به کارکنان مهرام در قزوین بودند. اما از هفته های آینده مطمئنا گنجایش ۳۵۰۰ نفری سالن جوابگوی هواداران ما نخواهد بود. تماشاگرانی که با توجه به سابقه بسکتبال در این شهر بسکتبال را هم می فهمند.

اسلامی همچنین از تیم مهرام که بسیار حرفه ای برخورد کرده و از قبل بازی به تیم حریف در صحبتها شخصیت داده و در جریان بازی بسیار حرفه ای بازی کردند، تشکر کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات