پلی آف انتخابی جام جهانی - اروپا

با صود تیم های پرتغال، فرانسه، یونان و کرواسی چهره ۴ تیم دیگر از تیم های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مشخص شد.

به گزارش افکارنیوز ، در ادامه دیدارهای پلی آف مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره اروپا، شب گذشته (سه شنبه) ۴ دیدار برگزار شد که در آنها ۴ تیم پرتغال، فرانسه، یونان و کرواسی جواز حضور در مرحله نهایی رقابت ها را به دست آوردند.

در استکهلم، تیم ملی سوئد که امیدوار بود شکست یک بر صفر بازی رفت در خانه پرتغال را جبران کند، با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست داد تا زلاتان ابراهیموویچ و یارانش فرصت صعود به جام جهانی را از دست دهند.

در این بازی کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال هت تریک کرد تا شب رویایی صعود کشورش به جام جهانی را خاطره انگیزتر کند. ستاره رئال مادرید گل های خود را در دقایق ۵۰،۷۷ و ۷۹ به ثمر رساند تا ۲ گلی که زلاتان ابراهیموویچ در دقایق ۶۸ و ۷۲ به ثمر رساند عملا بی فایده باشد. به این ترتیب پرتغال در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز و راهی جام جهانی شد.

در دیگر بازی حساس شب گذشته، تیم ملی فرانسه که شکست ۲ بر صفر در بازی رفت در خانه اوکراین کارش برای صعود را بسیار سخت کرده بود از پس از این ماموریت دشوار بر آمد چرا که توانست نماینده اروپای شرقی را با نتیجه ۳ بر صفر در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس شکست دهد و در مجموع ۲ دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شده و جواز سفر به برزیل را کسب کند.

در این دیدار مامودو ساخو در دقیقه ۲۲، کریم بنزما در دقیقه ۳۴ و اولگ گوسف، مدافع حریف در دقیقه ۷۲ که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد گلزنی کردند. ضمن اینکه اوکراین از دقیقه ۴۷ با اخراج ایوگن خاچریدی که در ۲ دقیقه ۲ کارت زرد گرفت و اخراج شد، ۱۰ نفره به کارش ادامه داد.

شب گذشته همچنین تیم ملی رومانی که در بازی رفت در خانه یونان ۳ بر یک باخته بود، نتوانست در خانه خود این شکست سنگین را جبران کند و با قبول تساوی یک - یک از جمع مسافران برزیل جا ماند. کنستانتینوس میتروغلو، زننده ۲ گل از ۳ گل یونان در بازی رفت در بازی دیشب نیز تنها گل یونان را در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند تا عملا صعود برای رومانیایی ها غیرممکن شده و اشتباه هم تیمی اش واسیلوس توروسیدس که دروازه خودی را در دقیقه ۵۴ باز کرد نیز هیچ تاثیری بر صعود یونان نگذارد. به این ترتیب یونان در مجموع ۲ دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به جمع تیم های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۴ پیوست.

تیم ملی کرواسی هم در خانه اش با نتیجه ۲ بر صفر ایلسند را شکست داد تا با توجه به تساوی بدون گل ۲ تیم در بازی رفت، راهی جام جهانی شود. در این بازی کروات ها از دقیقه از دقیقه ۳۸ آن با اخراج مهاجم سرشناس خود، ماریو ماندزوکیچ که گل اول تیم را هم در دقیقه ۲۷ زد، ۱۰ نفره به کارشان ادامه دادند اما این موضوع برای آنها مشکل ساز نشد و با گلی که داریو سرنا در دقیقه ۴۷ به ثمر رساند، به جام جهانی صعود کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات