رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: تروریست ها روز گذشته نشان دادند چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارند.

به گزارش افکارنیوز ، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: تروریست ها روز گذشته نشان دادند چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارند.

برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان از صعود این تیم به جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا بهانه ای شد تا با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مسائل مختلف روز فوتبال ایران دقایقی هم کلام شویم که مشروح این گفت وگو در زیر می آید:

خوشبختانه تیم ملی توانست با یک بازی خوب و مقتدرانه در بیروت راهی جام ملت های آسیا شود. در خصوص بازی با لبنان چه نظری دارید؟

با اتفاقی که در سفارت ایران افتاد جو روانی بسیار بدی برای ملی پوشان ایجاد شد. اما با این حال بازیکنان تیم ملی تلاش زیادی کردند و با وجود روحیه پایینی که داشتند در زمین مسابقه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند که این موضوع نشان می دهد تیم ملی ما باید در آینده با تیم های بزرگ تر بازی کند تا انشاءالله بتوانیم شاهد نتایج بهتری هم باشیم.

به نظر می رسد با این وضعیت از تیم ملی و نتایجی که به دست می آید صددرصد راضی هستید.

بله، همین طور است. شرایط در مجموع این رقابت ها خوب بود و ملی پوشان در این دیدارها به خوبی پیش رفتند. امیدوارم پس از این هم شاهد نتایج خوبی از تیم ملی باشیم.

در خصوص اقدام تروریست ها که در روز بازی مقابل سفارت ایران در بیروت عامل به وجود آمدن انفجار شدند چه نظری دارید؟

ابتدا شهادت رایزن فرهنگی سفارت ایران در لبنان را تسلیت می گویم، البته این کار جهت دار بود و به خاطر بازی تیم ملی می خواستند تحرکاتی انجام دهند. استکبار جهانی با این کار نشان داد که چشم دیدن پیشرفت های ایران را ندارد و این چنین می خواهد از ایران انتقام بگیرد.

اما خوشبختانه با برد قاطعانه تیم ملی آنها به هدفشان نرسیدند.

درست است، در هر صورت آنها برنامه ریزی کرده بودند در روزی که تیم ملی در لبنان بازی داشت می خواستند فضا را در کشور دوست و همسایه لبنان به ضرر ما خراب کنند که خوشبختانه این موضوع مانعی برای نتیجه گیری خوب ملی پوشان نبود. امیدوارم دقت بیشتری شود تا در آینده جلوی این اقدامات تروریست ها گرفته شود.

 گویا نامه نگاری هایی را روز گذشته با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتید تا بازی تیم ملی با لبنان به تعویق بیافتد.

جواب خاصی ندادند. کلیت پاسخ شان این بود که با فدراسیون فوتبال لبنان برای تعویق این دیدار تفاهم کنیم که اگر این اتفاق می افتاد باید زمان دیگری را در نظر می گرفتیم که همین موضوع مشکلات دیگری را ایجاد می کرد. بنابراین از لبنانی ها خواستیم در صورت تأمین امنیت این دیدار برگزار شود با این حال وظیفه ما این بود که گزارش اتفاقات را به مقامات ذیربط برسانیم.

برای بازگشت ملی پوشان چه اقداماتی را انجام خواهید داد؟

البته با حفاظت سنگینی که در بیروت به عمل آمده دیگر همه مراقب هستند و امیدوارم ملی پوشان هم که با اسکورت ارتش لبنان در حال عبور و مرور هستند صحیح و سلامت به کشور بازگردند.

به اسپانسر پوشاک تیم ملی برسیم. گویا هنوز مشکلات تیم امید با آل اشپورت پابرجاست و علی منصوریان سرمربی این تیم در آخرین اظهار نظر گفته است که ملی پوشان با این برند آلرژی دارند.

ما با آل اشپورت تفاهم کرده و قرارداد بستیم. بر همین اساس طی مسافرتی که به آلمان داشتم قرار شد این برند آلمانی سایر تیم های ملی در رده های سنی مختلف را هم پوشش دهد. در این خصوص با منصوریان هم صحبت خواهم کرد چرا که قرار است آل اشپورت تمام پوشاک تیم های ملی در سایر رده ها را تأمین کند.

تکلیف مربی خارجی امید به کجا رسید؟

هنوز در این مورد به جمع بندی نرسیدیم. البته آوردن مربی خارجی به مسائل مالی و بودجه ای فدراسیون مرتبط است.

خوشبختانه هر ۴ سهمیه کامل لیگ قهرمانان آسیا به ایران تعلق گرفت. البته هنوز در مورد زمان برگزاری این رقابت ها مشکلاتی وجود دارد. در این مورد چه نظری دارید؟

ابتدا باید بابت کسب بیشترین امتیازات و سهمیه ها در بین تیم های غرب آسیا تبریک ویژه ای را بگویم. اما در هر حال معتقدم که باید فضایی برای تیم ملی به وجود بیاوریم تا این تیم بتواند برای جام جهانی به خوبی آماده شود که البته حتی الامکان باید باشگاه ها در این زمینه گذشت داشته باشند.

قصد داریم در آینده ای نزدیک برنامه های کی روش را با سازمان لیگ هماهنگ کرده و تا حد امکان سعی می کنیم تا سرمربی تیم ملی به خواسته هایش برسد.

بحث پرونده محسن قهرمانی به کجا رسید؟

کمیته انضباطی در حال بررسی است و رأی این پرونده هفته آینده اعلام خواهد شد.

فدراسیون فوتبال چه کمکی می تواند بکند تا نکونام بهترین بازیکن آسیا شود؟

در این زمینه هیچ کمکی از دست ما برنمی آید. نکونام شایستگی دریافت این عنوان را دارد و انشاءالله بهترین بازیکن آسیا خواهد شد.

گویا رویانیان در خصوص برگزاری دیدار پرسپولیس و آث میلان از فدراسیون فوتبال درخواست کمک کرده بود.

هماهنگی ها در این زمینه به عمل آمده و ما هم از سازمان لیگ خواستیم تا برای برگزاری این دیدار مساعدت ها انجام شود. ما هم در فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این دیدار انجام می دهیم.

 آیا به این مسابقات دعوت شده ای؟

ما خودمان صاحبخانه هستیم و نیازی به دعوت نداریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات