گلر پرحاشیه برای همیشه می رود

دایی که حسابی بابت رفتار دروازه بان پرحاشیه اش عصبانی بود، در رختکن با شدید ترین الفاظ به حقیقی تاخت و او را بابت رفتارش در زمین مواخذه کرد و به او گفت: «چند بار به تو گفتم که گرمکن را دربیار؟ فکر کردی کی هستی؟ هر کاری که دلت می خواهد می کنی؟ من مثل بقیه مربیانت نیستم که لی لی به لالات بگذارم! مگر نگفتم که دور زمین بدو؟ همین الان پاشو برو بیرون! دیگه نبینمت! »

گروه ورزشی - اگرچه بازگشت علیرضا حقیقی گلر سابق پرسپولیس در ابتدای فصل به این تیم اتفاقی عجیب و غیرمنطقی بود و همه را شوکه کرد اما در پس دیپورت این گلر پرحاشیه و سابقا ملی پوش حاشیه های ریز و درشتی وجود داشت که همه تقریبا به این نتیجه رسانده بود که ماه عسل حقیقی خیلی زود در پرسپولیس به پایان می رسد.

به گزارش افکارنیوز ، گلری که در سال جام جهانی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی آمده بود اما در عمل حاشیه های مخرب این ستاره فراموش شده کار را به جایی رساند که دایی خیلی زود قید او را زد و حالا در لیست فروش قرار داده. تصمیمی که قطعی است و البته راه بازگشتی ندارد. اما چه شد که دایی قید حقیقی را زد؟ برای موشکافی جریان باید به چند ماه عقب بازگردیم. از همان روزی که حقیقی از کازان روسیه دیپورت شد، به تهران بازگشت و پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد.

فضاسازی علیه نیلسون


حقیقی پس از دیپورت به تهران و بازگشت به پرسپولیس انتظار داشت تا دایی نیلسون برزیلی را نیمکت نشین کرده و به او میدان بدهد اما دایی به کیفیت و شایسته سالاری بها داد و حقیقی ناآماده را نیمکت نشین کرد. حقیقی که انتظار این برخورد را نداشت، از همان هفته نخست شروع به حاشیه سازی کرد و با مصاحبه های سریالی و پی در پی علیه نیلسون سعی کرد تا عملکرد و درخشش گلر برزیلی را کم اهمیت جلوه دهد و آن را به مسائل دیگری همچون خط دفاعی پرسپولیس ربط دهد.

حقیقی بعد از اینکه متوجه شد درون مستطیل سبز حریف نیلسون نمی شود، چند مصاحبه سریالی با شانتاژ یکی از رفقای مطبوعاتی اش در روزنامه هواداری دست به زمینه سازی برای حضور در ترکیب پرسپولیس زد. رفتاری که ناراحتی و دلخوری نیلسون را در پی داشت و البته با واکنش قاطعانه دایی و تذکر شدیدالحن او به حقیقی در نهایت به جایی نرسید. با این وجود اخم های درهم و چهره عبوس و گرفته حقیقی در تمرینات و روابط سردش یا رقیب برزیلی به اندازه ای عیان بود که دایی را وادار کرد تا در جلسه ای با گلر پرحاشیه اش اتمام حجت کرده و به وی تاکید کند تا رفتارش را اصلاح کند در غیراینصورت باید قید پرسپولیس را بزند.

بغضی که ترکید

پایان نیم فصل و نیمکت نشینی تمام عیار حقیقی در طول رقابت ها سبب شد تا گلر پرحاشیه و ذخیره سرخ ها به مرز انفجار برسد و دلخوری اش از بابت این نیمکت نشینی به گونه ای دیگر بروز دهد. حقیقی که به وضوح از شرایط ناراضی بود، سرانجام بغض فرو خورده خود را بیرون ریخت و نارضایتی خود را علنی کرد. هفته گذشته پرسپولیس در یک بازی دوستانه برابر راه آهن به میدان رفت و بسان همیشه نیلسون گلر اصلی و حقیقی گلر ذخیره سرخ ها بود.

بعد از گذشت یک نیمه علی دایی تصمیم گرفت تا به حقیقی نیز میدان بدهد اما گلر ذخیره پرسپولیس که به وضوح از شرایط خود و تصمیمات دایی ناراضی بود، ناگهان شهر را به هم ریخت! علیرضا حقیقی در دقیقه ۴۵ بازی با پوشیدن یکی از گرمکن های مخصوص قرمزپوشان وارد زمین شد. پیش از ورود حقیقی به درون زمین دایی تاکید کرد که گرمکن خود را عوض کرده و با لباس مخصوص گلری درون دروازه بایستد اما حقیقی به توصیه دایی اعتنایی نکرد و با همان لباس گرمکن درون دروازه پرسپولیس ایستاد.

دایی در ادامه و هنگامی که دید حقیقی با گرمکن درون دروازه ایستاده، دو بار با فریادهای بلند به او هشدار داد که گرمکن خود را تعویض کند چون مانع پرش و جمع کردن توپ ها می شود اما حقیقی اعلام کرد که با همان گرمکن راحت تر است. هنوز چند دقیقه ای از هشدار دایی نگذشته بود که روی یک حمله سریع روی یک ضربه آرام از سوی امین منوچهری مهاجم راه آهن، توپ از دست حقیقی لیز خورد و به درون دروازه غلتید تا دروازه پرسپولیس باز شود. بعد از این صحنه، حقیقی بر سر نورمحمدی مدافع هم تیمی اش فریاد بلندی کشید و او را بابت عدم مهار مهاجم حریف مواخذه کرد در حالیکه در این صحنه مقصر اصلی کسی جز خودش نبود.

دایی پس از دیدن این صحنه بلافاصله گلر پرسپولیس را تعویض کرد در حالیکه تنها ۱۵ دقیقه از حضور او در زمین می گذشت و به جای او درخواست کرد تا نیلسون درون دروازه قرار بگیرد. گلر اصلی پرسپولیس که در آن لحظات در رختکن در حال ماساژ گرفتن بود و با دستور دایی بلافاصله از روی تخت بلند شد تا به درون دروازه بازگردد. دایی همچنین به غلامپور تاکید کرد که حقیقی بعد از خروج از زمین به عنوان تنبیه دور زمین بدود اما حقیقی که حضور ۱۵ دقیقه ای و تعویض زودهنگام برایش گران تمام شده بود، به دستور دایی اعتنایی نکرد و جای دویدن دور زمین به رختکن رفت و همین رفتار خون علی دایی را به جوش آورد. دایی نیز جریان بازی را رها کرد و به رختکن رفت و به دنبال او سرپرست پرسپولیس و دستیاران دایی سراسیمه به رختکن دویدند تا مانع از اتفاق بدتری در زمین شوند.

دیگه نبینمت!

دایی که حسابی بابت رفتار دروازه بان پرحاشیه اش عصبانی بود، در رختکن با شدید ترین الفاظ به حقیقی تاخت و او را بابت رفتارش در زمین مواخذه کرد و به او گفت: «چند بار به تو گفتم که گرمکن را دربیار؟ فکر کردی کی هستی؟ هر کاری که دلت می خواهد می کنی؟ من مثل بقیه مربیانت نیستم که لی لی به لالات بگذارم! مگر نگفتم که دور زمین بدو؟ همین الان پاشو برو بیرون! دیگه نبینمت! » اطرافیان دایی سعی کردند او را آرام کنند اما سرمربی پرسپولیس لاینقطع صحبت می کرد و اجازه نمی داد کسی میان حرف هایش بپرد. حتی وقتی که حقیقی قصد داشت که از سرمربی پرسپولیس عذرخواهی کند؛ اجازه نداد و او را به بیرون از رختکن هدایت کرد.

دایی همان لحظه هنگام خروج از رختکن به دستیارانش و سرپرست پرسپولیس گفت حقیقی اخراج است اما شیرینی به هوای اینکه شاید عصبانیت دایی فروکش کند و نظرش عوض شود، این موضوع را به رسانه ها و خود حقیقی انتقال نداد.

دیگه لازمش ندارم

بعد از گذشت ۱۲ ساعت از اتفاق فوق و در دقایق پایانی شب سرپرست پرسپولیس با این فرض که عصبانیت دایی فروکش کرده و برای بخشش حقیقی با سرمربی پرسپولیس تماس گرفت تا ماجرا را فیصله دهد اما دایی که تصمیم خود را گرفته بود، اعلام کرد دیگر به حقیقی نیاز ندارد و او را در اختیار باشگاه قرار داده است. دایی به شیرینی گفت: «حاجی اصرار نکن. من تصمیم خودم را گرفتم. دیگه لازمش ندارم» دایی در همین تماس تلفنی به شیرینی تاکید کرد که بلافاصله با رضا محمدی گلر سوم و جدایی طلب سرخ ها تماس گرفته و به او بگوید فردا صبح در تمرینات حاضر باشد.

این در حالی بود که محمدی بعد از موافقت دایی مبنی بر جدایی اش با باشگاه ذوب آهن مذاکره کرده بود و با آن ها به توافق رسیده بود اما اتفاقات بازی با راه آهن سبب شد تا دایی در تصمیماتش تجدیدنظر کرده و اعلام کند به هیچ عنوان به جدایی محمدی رضایت نمی دهد. در همین اثنا علیرضا حقیقی که بی صبرانه منتظر خبر سعید شیرینی بود با تماس سرپرست پرسپولیس شوکه شد. حقیقی تصور می کرد با یک گل و شیرینی می تواند مجوز دوباره حضور در تمرینات را بگیرد اما صبح پنج شنبه با تماس مسوولان باشگاه، شوکه شد و متوجه شد که دایی آب پاکی را روی دست او ریخته و تحت هیچ شرایطی راضی به بازگشت او نیست و از همین رو آقای پرحاشیه باید به دنبال یک تیم جدید باشد.

من تصمیمم را گرفته ام!

بعد از این اتفاق محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه از تشکیل کمیته انضباطی علیرضا حقیقی در روزهای اخیر خبر داد و اعلام کرد تکلیف این بازیکن را به زودی مشخص خواهد کرد. رویانیان در اندیشه این بود که با ریش سفیدی ماجرا را فیصله دهد اما دایی بعد از اطلاع از مصاحبه مدیرعامل اعلام کرد از نظر او ماجرا تمام شده است و به مدیران پرسپولیس پیغام داده «در کمیته انضباطی هر تصمیمی دوست دارید، بگیرید ولی من تصمیم خودم را گرفته ام و این بازیکن دیگر در تیم من جایی نخواهد داشت. » یعنی اگر کمیته انضباطی باشگاه هم حقیقی را ببخشند، این دورازه بان حق حضور در تمرینات پرسپولیس را ندارد و باید روی سکو ها نظاره گر تمرین پرسپولیسی ها باشد. با توجه به این شرایط حقیقی راهی برای بازگشت به پرسپولیس ندارد و باید تا قبل از پایان فصل نقل و انتقالات نیم فصل لیگ سیزدهم، تیم جدیدش را به باشگاه معرفی کند تا رضایتنامه اش صادر شود.

خوشحالی اجباری نیلسون!

بی تردید کسی که بیشترین سود را از اتفاقات اخیر برد، نیلسون بود. گلر برزیلی که در طول مدت نیم فصل از رفتار و دسیسه های حقیقی دل خوشی نداشت و بار ها اعتراض خود را به گوش دایی رسانده بود، حالا بعد از جدایی ناخواسته رقیب پرحاشیه با تمرکز و آرامش بیشتری فصل را دنبال خواهد کرد.

از سوی دیگر بازگشت دوباره رضا محمدی گلر سوم پرسپولیس نیز خوشحالی او را مضاعف کرد. خبر بازگشت محمدی کافی بود تا نیلسون خوشحال شود و حتی به محمدی گفته: «خوشحالم که ماندی تو دوست خوب من هستی. » محمدی بخاطر تسلط بر زبان انگلیسی رابطه بسیار نزدیک و صمیمانه ای با گلر برزیلی دارد و در تمرینات به نیلسون هم کمک شایانی می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات