مدیربرنامه های جانواریو برای پیوستن هافبک برزیلی جدید به استقلال شرایط قابل توجهی گذاشته است.

به گزارش افکارنیوز ، به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، قرار است فوتبالیستی از کشور قهوه به ایران بیاید و مشکلات استقلال در خط هافبک را در غیاب جباری برطرف کند. در مورد این بازیکن اطلاعات چندانی در دست نیست جز ملیتش و اینکه در یکی از لیگ های کشور برزیل بازی می کند.

در مورد توانایی های این برزیلی هم تعریف و تمجیدهای زیادی شنیده می شود. خبر می رسید او در تعطیلات نیم فصل به ایران می آید و استقلالی می شود اما در عمل خبری نشد. حالا اما و اگرهایی در مسیر این انتقال قرار گرفته که برخلاف خوشبینی مدیران باشگاه استقلال شاید مانع آبی پوش شدن مرد برزیلی شود.

مشکلات مالی باشگاه استقلال و در کل فوتبال ایران به گوش بازیکن موردنظر آبی ها رسیده است که با توجه به سابقه ای که برزیلی ها در فوتبال ایران از جمله همین استقلال دارند، چندان هم تعجب آور نیست.

حالا خبر می رسد بازیکن موردنظر امیر قلعه نویی برای امضای برگه قراردادی که برایش ارسال شده یک شرط دارد و آن هم پرداخت شدن ۴۰ درصد مبلغ قراردادش در همان اول کار است. این همان شرطی است که جاسم کرار را از استقلال دور کرد.

نیکومنش مدیر برنامه های بازیکن برزیلی در این مورد بیشتر توضیح می دهد: «باشگاه استقلال پیش قرارداد این بازیکن را آماده کرده است و از طرف باشگاه استقلال مشکلی وجود ندارد. منتظر هستیم تا شرایط آن طرف هم برای بستن قرارداد مهیا شود. قرارداد این بازیکن با باشگاه استقلال ۱۸ ماهه تنظیم شده است. یعنی هم برای نیم فصل دوم و هم لیگ سال آینده بازیکن استقلال خواهد بود. در مورد شرط دریافت ۴۰ درصد از مبلغ قرارداد هم او فقط ۴۰ درصد از قراردادش تا پایان نیم فصل دوم را می خواهد و نه ۴۰ درصد کل قرارداد را. این مبلغ هم چندان زیاد نیست و باشگاه استقلال هم هرچند هنوز آن را پرداخت نکرده اما مشکل و مخالفتی با پرداخت آن ندارد. »

* هافبک موردنظر با باشگاه برزیلی قرارداد دارد

جدا از شرط پرداخت شدن ۴۰درصد از مبلغ قرارداد در اول کار مشکل جدی دیگری هم پیش روی استقلالی ها قرار دارد. برزیلی موردنظر با باشگاهش یک سال دیگر قرارداد دارد و اول باید رضایتنامه اش را بگیرد تا بتواند پای برگه قرارداد را امضا کند. اتفاقی که تا به امروز نیفتاده و تضمینی هم وجود ندارد که در آینده اتفاق بیفتد.

مدیر برنامه های سابق جانواریو که مدیر برنامه های هافبک موردنظر استقلال است هم فقط می تواند ابراز امیدواری کند تا رضایت باشگاه برزیلی برای این انتقال جلب شود: «این بازیکن با باشگاه خود یک سال دیگر قرارداد دارد و برای بستن قرارداد با استقلال اول باید قراردادش با باشگاه برزیلی را فسخ کند. یکی از مواردی که باعث می شود این انتقال قطعی و صددرصد نباشد همین موضوع است. باید ببینیم آیا می توانیم رضایت آن را جلب کنیم یا نه. »

* تکلیف این انتقال یک هفته دیگر مشخص می شود

جدا از تامین و واریز ۴۰ درصد از مبلغ قرارداد و همچنین فسخ قرارداد و گرفتن رضایتنامه موضوع دیگری هم در مورد این برزیلی وجود دارد.

به گفته مدیر برنامه های او بر اساس قوانین فیفا در صورت بستن قرارداد هم این برزیلی تا یک ماه دیگر یعنی اوایل دی ماه نمی تواند برای استقلال بازی کند: «بر اساس قوانین فیفا در این مقطع از سال بازیکن خارجی نمی تواند استقلالی شود و در صورت بستن قرارداد هم حدود یک ماه دیگر ITC بازیکن برزیلی صادر می شود و می تواند برای استقلال به میدان برود. »

حدود ۱۰ روز دیگر بازی های تیم برزیل تمام می شود و در صورت توافق برای فسخ قرارداد او مشکلی برای بستن قرارداد و آمدن به استقلال نخواهد داشت.

به گفته آقای نیکومنش تکلیف این انتقال حدود یک هفته دیگر اوایل هفته آینده به شکل قطعی مشخص می شود: «تکلیف این انتقال تا یک هفته دیگر یعنی شنبه یا یکشنبه هفته آینده مشخص می شود تا آن زمان نمی شود نظر قطعی داد اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به احتمال زیاد قرارداد این بازیکن برزیلی با استقلال بسته خواهد شد. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات