هواداران قهرمانی نیم فصل را دوست ندارند؛

استقلال در آخرین مسابقه نیم فصل اول لیگ برتر توانست ملوان را در تهران شکست دهد، اما این پیروزی نتوانست آبی پوشان تهرانی را صدرنشین لیگ کند و در نهایت پرسپولیس قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد.

به گزارش افکارنیوز ، تک گل مسابقه استقلال – ملوان را حنیف عمران زاده زد و گل او هم از نظر مدیرعامل و سرمربی ملوان آفساید بود. گرچه عمران زاده معتقد است گلی که زده در شرایط آفساید نبوده. عمران زاده که نامش در تیم رؤیایی آسیا در سال ۲۰۱۳ قرار گرفته، در مورد مسابقه با ملوان و شرایط استقلال صحبت می کند.

مسابقه با ملوان چطور بود؟

هواداران استقلال گمان می کردند تیم در مسابقه با ملوان کار راحتی دارد، اما خدا شاهد است ما چقدر برای بردن این مسابقه زحمت کشیدیم. استقلال امسال دایم بدشانسی می آورد و به دلایل مختلف بازیکنان خود را در اختیار ندارد. برای بازی با ملوان هم شرایط سختی داشتیم. چند روز ملی پوشان تیم نبودند و چند بازیکن دیگر هم به دلایل مختلف مانند مصدومیت، به طور منظم کنارمان حضور نداشتند. به همین دلیل آمادگی صد در صدی نداشتیم.

قلعه نویی پس از مسابقه گفته استقلال قصد داشت در این مدت یک مسابقه تدارکاتی برگزار کند، اما شمار بازیکنانش به ۱۱ نفر نرسیدند.

- همین طور است. تیم واقعاً نصف و نیمه تمرین می کرد. با این شرایط، کار بزرگی کردیم که ملوان را بردیم.
البته ملوان معمولا در تهران حرفی برای گفتن ندارد و سالهاست این تیم نتوانسته استقلال را در تهران ببرد.
- اگر ملوان قبلا نتوانسته استقلال را در تهران ببرد، مربوط به گذشته است و ممکن بود در همین مسابقه هم آنها ما را شکست دهند. آمار تعیین کننده نیستند، بلکه عملکرد تیمها در زمین تعیین می کند چه تیمی برنده باشد.

تک گل این مسابقه به نام حنیف عمران زاده ثبت شد و استقلال با گل تو سه امتیاز گرفت.

- خدا را شکر روی تلاش و زحمت بچه ها توانستم گل بزنم و بازیکن مفیدی در این مسابقه باشم.

حتماً شنیده ای ملوانی ها گفته اند گل تو آفساید بوده؟

- من فیلم بازی را ندیدم، اما بعید می دانم گلی که زدم در شرایط آفساید باشد. بازیکن ملوان هم آنجا حضور داشت و من در آفساید نبودم. گلی که زدم صحیح بود.

سرمربی ملوان گفته پرسپولیس هم مانند استقلال، با گل آفساید این تیم را شکست داده و این اتفاقات تصادفی نیست!

- شاید داوران اشتباه سوت بزنند، اما این اشتباهات عمدی نیست. نمی دانم منظور سرمربی ملوان چیست و من هم گل پرسپولیس به ملوان را به خاطر نمی آورم. اما در مورد گل استقلال بهتر است اجازه بدهیم کارشناسان نظر بدهند. من که تصور نمی کنم این گل مردود باشد.

استقلال با وجود این برد نتوانست قهرمان نیم فصل شود. اگر یک گل دیگر می زدید، الان در صدر جدول قرار داشتید.

- اصلاً به قهرمانی نیم فصل فکر نمی کردیم. هواداران هم قهرمانی نیم فصل را دوست ندارند. مگر جام را به قهرمان نیم فصل می دهند؟

ما پارسال هم قهرمان نیم فصل نشدیم، اما آخر فصل جام را گرفتیم. مهم این است که هم امتیاز صدرنشین هستیم.

با این حال اگر یک گل دیگر می زدید، هم خودتان به قهرمانی امیدوارتر بودید هم هواداران. از طرفی اینکه بتوانید پرسپولیس را در صدر جدول بگیرید، برای هواداران لذت بخش است.

- ما اگر یک گل دیگر هم می زدیم، شرایط چندان فرق نمی کرد. حداقل در خود من هیچ تغییری ایجاد نمی شد.

همین الان هم انگیزه زیادی برای نیم فصل دوم دارم. کل تیم همین طور است. ما می خواهیم قهرمان لیگ شویم و اینکه به خاطر تفاضل گل صدرنشین نیستیم، تاثیری در انگیزه بچه ها ندارد.

اما این موضوع برای هواداران مهم بود.

- ما با جامی که آخر فصل به هواداران می دهیم، کاری می کنیم که این موضوع را فراموش کنند. هواداران بدانند ما هدفمان قهرمانی پایان فصل است.

ماجرای برخوردی که با مازیار زارع داشتی چه بود؟

- خدا را شکر می کنم در آن صحنه مصدومیتی برای من پیش نیامد. ممکن بود مثل فریدون زندی و به همان شدت مصدوم شوم، اما پایم را کشیدم.

با این وضعیتی که استقلال دارد همین مانده که تو هم چند ماه مصدوم شوی.

- بچه ها خیلی حواسشان هست که مصدوم نشوند، چون در این صورت استقلال واقعا ضربه می خورد. اگر دو سه نفر مصدوم شوند، مجبوریم در بعضی بازی ها بدون بازیکن نیمکت نشین به میدان برویم!

نام تو در فهرست تیم رؤیایی آسیا وجود داشت. نظرت در این مورد چیست؟

- من این موقعیت را مدیون اطرافیانم هستم که باعث پیشرفتم شده اند. از پدر و مادرم تشکر می کنم که علاوه بر دعا، حمایتم هم می کنند.

به گمانت جواد نکونام بهترین بازیکن آسیا می شود؟

- جواد لیاقت بیشتر از اینها را دارد. او بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری است. شایستگی این افتخار را دارد.

این روزها بحث جدایی پژمان منتظری مطرح شده. با او در این مورد صحبت نکرده ای؟

- هنوز فرصت نشده با او مفصل صحبت کنم. امیدوارم پژمان در استقلال بماند تا آخر فصل دوباره در کنار هم جشن قهرمانی بگیریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات