در آستانه دیدار بایرلورکوزن - منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپل نزدیک بود سانحه هوایی مونیخ ۱۹۵۸ تکرار شود.

به گزارش افکارنیوز ، تیم فوتبال منچستریونایتد که برای دیدار با بایرلورکوزن از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که قرار است امشب (چهارشنبه) برگزار شود به آلمان سفر کرده است در سفر به این کشور تا آستانه سانحه ای هوایی پیش رفت، مشابه همان اتفاقی که برای آنها در سال ۱۹۵۸ افتاده بود.

در حالی که هواپیمای حاوی شیاطین سرخ قصد فرود در فرودگاه کلن آلمان را داشت ناگهان ۴۰۰ متر مانده به فرود خلبان متوجه شد که هواپیمایی دیگر روی باند موردنظر است به همین منظور بلافاصله واکنش نشان داد و هواپیما مجدداً اوج گرفت تا از بروز هرگونه اتفاق احتمالی جلوگیری کند. منچستری ها و خدمه هواپیمایی «Monarch» به خاطر تکانی که هواپیما در نتیجه ارتفاع گرفتن ناگهانی خورد برای لحظاتی شوکه و در صندلی های خود میخکوب شدند.

سانحهٔ هوایی مونیخ روز ۶ فوریه سال ۱۹۵۸ اتفاق افتاد. پرواز شماره ۶۰۹ هواپیمایی بریتیش یوروپین در سومین تلاش خود برای پرواز از فرودگاه پوشیده از برف و گل و لای شهر مونیخ آلمان غربی سقوط کرد. این هواپیما حامل بازیکنان و مربیان تیم فوتبال منچستریونایتد، هواداران این تیم و تعدادی خبرنگار بود. ۲۰ نفر از ۴۴ سرنشین هواپیما در زمان سقوط جان باختند، دیگر سرنشینان هم که به شدت آسیب دیده و بیهوش شده بودند به یکی از بیمارستان های شهر مونیخ منتقل شدند. ۳ نفر نیز در بیمارستان جان باختند که مجموع جان باختگان این حادثه به عدد ۲۳ رسید و ۲۱ نفر نیز جان سالم به در بردند که از آن جمله می توان به سربابی چارتون اشاره کرد.

تیم فوتبال منچستریونایتد بعد از بازی با تیم ستاره سرخ بلگراد در چارچوب جام باشگاه های اروپا از شهر بلگراد به خانه برمی گشت که هواپیمای این تیم برای سوخت گیری در مونیخ توقف کرد. بعد از سوخت گیری، خلبانان هواپیما، کاپیتان جیمز تِین و کنت رایمنت، دوبار تلاش کردند تا هواپیما را بلند کنند اما تلاش آنها بی نتیجه بود. کاپیتان تین به خاطر آن که از برنامه عقب نمانند، درخواست اسکان مسافران و خدمه در شهر مونیخ به مدت یک شب را رد کرد که در نهایت منجر به این حادثه دلخراش شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات