عزیزی؛

پیشکسوت محبوب تیم ملی فوتبال گفت: «۳ گل برای پرسپولیس زده ام، با این حال خودم را پیشکسوت پرسپولیس نمی دانم. »

به گزارش افکارنیوز ، هشتم آذرماه ۹۲ هم سپری شد تا ما باز هم یاد صعود حماسی ایران به جام جهانی ۹۸ فرانسه بیفتیم. با خداداد عزیزی پیرامون این روز تاریخی و دیدار سرخپوشان پایتخت مقابل ستارگان آث میلان مصاحبه ای انجام دادیم که چکیده حرف های وی از نظرتان می گذرد.

* شما هم در مقطعی پیراهن پرسپولیس را پوشیدید آیا دوست داشتید به عنوان پیشکسوت پرسپولیس به بازی با میلان دعوت شوید؟

- من در بازی های آسیایی پرسپولیس به عنوان یار کمکی، پیراهن این تیم را پوشیدم و در دور مقدماتی مسابقات پرسپولیس در آسیا سه گل زدم. دو گل در قطر و یک گل هم به تیم النصر که در دیدار نیمه نهایی هم مقابل نماینده کره ای یک گل زدم تا پرسپولیس سوم آسیا شود. پس از این حضور و درخشش بود که من به تیم ملی دعوت شدم وتوانستم در ادامه به جام جهانی و بوندس لیگا بروم با این حال خودم را پیشکسوت پرسپولیس نمی دانم.

* قبول دارید بازی کردن در تیم های بزرگ پایتخت جذابیت خاصی دارد؟

- بله، پرسپولیس و استقلال تیم های بزرگی هستند و پیراهن این تیم برای هواداران قداست دارد. زمانی ما آرزو می کردیم با تیم های بزرگ تهرانی بازی داشته باشیم تا مسابقاتمان به صورت زنده پخش شود.

* اکنون در چه سطحی از آمادگی جسمانی قرار دارید؟

- من با ۴۲ سال سن شاید آماده تر از برخی بازیکنان پرسپولیس باشم اما الان ۸۰ کیلو وزن دارم و زیاد هم سرحال تر از پیوس و بزیک نیستم. به رویانیان حق می دهم مرا اصلا به آزادی و به تمرین پیشکسوتان پرسپولیس دعوت نکند.

* جواد نکونام هم از مالزی دست خالی برگشت، در این خصوص چه نظری دارید؟

- سال ۱۹۹۶ مرد فوتبال آسیا شدم که در سال ۱۹۹۷ هم مرا به مالزی دعوت کردند مقامات AFC مرا هم مثل نکونام گول زدند! متأسفانه برای بار دوم هیچ جایزه یا هدیه ای ندادند. خوش به حال جواد باز یک جایزه یادبودی از مالزی آورد. من هم اگر در سال ۹۷ می دانستم بهترین بازیکن سال آسیا نمی شوم، به مالزی نمی رفتم.

* ۸ آذر هم سپری شد، در این خصوص چه حرفی برای گفتن دارید؟

- من هم مثل خیلی از اهالی فوتبال ۸ آذر را فراموش نمی کنم. آن موقع فوتبال و جامعه ما برای ابراز وجود نیاز به حضور در جام جهانی داشت. ۸ آذر که از راه می رسد مردم و خبرنگاران به یاد عابدزاده، خداداد، دایی، باقری و… می افتند و همه چیز تمام می شود.

* رویارویی پرسپولیس مقابل میلان در بازی خیریه را چطور دیدید؟

- حضور تیم پیشکسوتان میلان در تهران بسیار ارزنده بود. معمولا تیم های بزرگ جهان اقدام به انجام بازی های خیریه و انساندوستانه می کنند که حضور پیشکسوتان پرسپولیس هم در این دیدار جای تقدیر دارد و امیدوارم چنین بازی های دوستانه دیگری هم برگزار شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات