رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: مجوز حضور مربیان خارجی را گرفته ایم اما هنوز پولش به دست ما نرسیده است.

به گزارش افکارنیوز ، افشین داوری اظهار داشت: آخرین باری که از وزارت ورزش و جوانان پول گرفتیم به زمان حضور صالحی امیری به عنوان سرپرست در راس این فدراسیون باز می گردد. در حال حاضر پولی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نگرفته ایم. به واقع از اوایل سال جاری تا به امروز مبلغ خاصی به دست ما نرسیده است. تا امروز ۴۰۰ میلیون تومان از وزارت ورزش و جوانان و ۳۶۰ میلیون تومان هم از کمیته ملی المپیک پول دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد: بودجه فدراسیون دوومیدانی در سال ۹۱ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بود که تنها ۹۰۰ میلون تومان از آن مبلغ به ما پرداخت شده است. برای سال ۹۲ هم به ما اعلام کردند که مبلغ بودجه به صورت دقیق مشخص نیست اما احتمالا مانند سال گذشته خواهد بود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به نشست های اخیر خود با وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزارت ورزش، گفت: اخیرا نشستی با سجادی، معاون وزیر ورزش و خود گودرزی داشته ام. در این نشست ها به نتایج خوبی دست یافتیم و قرار شدکمک های خوبی به ما صورت بگیرد.

داوری در خصوص پرداخت شدن کامل مطالبات ورزشکاران این رشته ورزشی، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما نجابت به خرج می دهند. باید بگویم که در مجموع هنوز با آنها تسویه حساب کامل نکرده ایم اما ما سعی کردیم زیاد هم از برنامه های خود عقب نباشیم. باید بگویم هزینه ای که برای برپایی اردوی تدارکاتی ورزشکاران لازم بود را قرض کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم از برنامه هایش پیش بینی شده عقب هستیم، اضافه کرد: نه تنها دوومیدانی بلکه بسیاری از رشته های ورزشی ما از برنامه های خود عقب هستند. ما نباید خیلی از برنامه‎های خود عقب می مانیدم چرا که دوومیدانی ایران سال شلوغی را پیش رو دارد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی یادآور شد: برخی از فرصت ها را از دست داده ایم اما سعی کردیم فضایی را ایجاد کنیم که ورزشکاران کشورمان تمرینات خوبی را انجام بدهند و از برنامه های خود خیلی عقب نمانند.

داوری با بیان اینکه در حال حاضر اکثر ملی پوشان ایران در اردوهای آماده سازی به سر می برند، گفت: برای برگزاری این اردوها با کمیته ملی المپیک هماهنگ کرده ایم. ورزشکاران برخی از رشته های پرتابی در قشم هستند و دوندگان مواد سرعتی و پرشی در کیش به سر می برند. بانوان در تهران هستند و محسن ربانی به بلاروس خواهد رفت. پس از وی، توماج راهی امارات می شود. چند تن از ورزشکاران پرتاب دیسک در بندرعباس تمرینات خود را پیگیری می کنند، ضمن اینکه دوندگان سه گام و مانع هم در آکادمی ملی المپیک در حال تمرین هستند.

وی با اشاره به مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: این مسابقات ۲۵ بهمن ماه در چین آغاز خواهد شد. در هفته نخست بهمن، مسابقات بین المللی خود را در تهران برگزار می کنیم. این مسابقات برای ما حکم رکوردگیری جهت حضور در مسابقات داخل سالن آسیا را دارد. هرکسی در رقابت های بین المللی تهران توانست ورودی های لازم را برای پیکارهای چین کسب کند، عازم این رویداد خواهد شد.

داوری در پاسخ به این پرسش که از دید شما ورزشکاران دوومیدانی ایران چقدر عقب هستند؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه دوومیدانی کاران ایران با استراحت کوتاه مدتی پس از مسابقات قهرمانی آسیا و جهان وارد چرخه تمرینات شدند، تصورم این است که خیلی عقب نیستیم اما باید امکاناتی را داشته باشیم که نتیجه خوبی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایط و پشتیبانی های لازم صورت بگیرد. در حال حاضر مجوزهای مربیان خارجی را گرفته ایم اما هنوز پولش نرسیده است ولی آقای افشارزاده قول های مساعدی به ما در این مورد داده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد مربیان خارجی، تاکید کرد: ایگورپاکلین، مربی ورزشکاران پرشی و ایگور، ماساژور احسان حدادی در ایران هستند. سمیر خدار مشکلی برای حضور در ایران ندارد. صحبت های نهایی هم با مربی مورد نیاز لیلا رجبی صورت گرفته است و منتظر نظر قطعی آن هستیم.

وی افزود: هرکاری کردیم نتوانستیم گزینه مناسبی برای مربیگری مریم طوسی پیدا کنیم. آقای تیخن هم به زودی برای هدایت ورزشکارن پرتاب چکش به ایران می آید، البته رضا قاسمی و حسن تفتیان هم با مربیان ایرانی خود در کیش تمرین می کنند.

داوری در مورد شرایط روح الله عسگری، دونده المپیکی ایران گفت: روح الله عسگری هنوز به اردوی تیم ملی نیامده است. شاید آمادگی ندارد اما فعلا او هیچ ارتباطی با فدراسیون ندارد. تمام ورزشکاران آسیب دیده را در اختیار پزشکان قرار داده ایم و از میزان آمادگی آنها اطلاع کافی داریم و تنها او است که هیچ اطلاعی از شرایطش نداریم. پزشکان تیم ملی هم نتوانسته اند با این دونده ارتباط برقرار کنند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: جزو معدود فدراسیون هایی هستیم که اردوهای آماده سازی تیم هایش در زمان خودش برگزار می شود. امیدوارم به زودی منابع مالی لازم در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا بتوانیم نتایج مناسبی را در مسابقات پیش رو کسب کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات