در حساس ترین دیدار هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گالاتاسرای در خانه از یوونتوس پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز ، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری ۸ دیدار آغاز و تکلیف تیم های باقی مانده برای صعود به مرحله بعد مشخص خواهد شد.

گروه A

منچستر یونایتد - شاختار دونتسک

رئال سوسیداد - بایر لورکوزن

منچستر یونایتد که در لیگ برتر نتایج خوبی را کسب نمی کند، در لیگ قهرمانان اروپا نتایج نسبتا خوبی گرفته است و توانسته صعود خود را به عنوان تیم نخست به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا قطعی کند. یونایتدها هفته گذشته موفق شدند با ۵ گل بایر لورکوزن را در آلمان شکست دهند و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند. دیوید مویس پس از این پیروزی پر گل در دو بازی خانگی در لیگ برتر برابر اورتون و نیوکاسل شکست خوردند تا شرایط بدی را سپری کنند.

منچستری ها به احتمال زیاد روبین فان پرسی هلندی را در بازی با تیم اوکراینی همراه نخواهد داشت. شاختار از طرفی دیگر رقابت سختی را با بایر لورکوزن برای صعود به عنوان تیم دوم از این گروه دارد. تیم اوکراینی اگر می خواهد با خیالی آسوده بدون توجه به بازی دیگر صعود کند، باید بتواند ۳ امتیاز خارج از خانه را از منچستر یونایتد بگیرد.

رئال سوسیداد که تنها یک امتیاز از این فصل لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد، در خانه از تیم بایر لورکوزن پذیرایی خواهد کرد. درست است که تیم اسپانیایی شانسی برای صعود ندارد اما بعید است در خانه به چیزی کمتر از پیروزی فکر کند.

شاگردان سامی هوپیا این هفته در بوندسلیگا موفق شدند بوروسیا دورتموند را شکست دهند تا جایگاه خود در رده دوم جدول را استحکام بخشند. در نهایت باید منتظر ماند و دید از بین دو تیم بایر لورکوزن و شاختار دونتسک کدام تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد.

جدول گروه

۱- منچستر یونایتد ۱۱ امتیاز

۲- شاختار دونتسک ۸ امتیاز

۳- بایر لورکوزن ۷ امتیاز

۴- رئال سوسیداد یک امتیاز

گروه B

کپنهاگن - رئال مادرید

گالاتاسرای - یوونتوس

رئال مادرید در دیداری تشریفاتی در حالی برابر تیم دانمارکی به میدان خواهد رفت که کریستیانو رونالدو را می تواند پس از چند بازی غیبت در ترکیب خود داشته باشد. رئالی ها با کسب ۱۳ امتیاز صعود خود را به مرحله بعد به عنوان تیم نخست قطعی کرده اند. آنها این هفته در کوپا دل ری در حالی برابر یک تیم دسته دومی به تساوی رسیدند که برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ با ۹ بازیکن اسپانیایی بازی را آغاز کردند. کپنهاگن تقریبا تیم حذف شده این گروه است. تنها در صورتی که اتفاقات عجیب دست به دست هم دهد این تیم دانمارکی می تواند به مرحله بعد صعود کند.

یوونتوس در یکی از حساس ترین بازی های این مرحله باید در ترکیه به دیدار گالاتاسرای برود. برنده این دیدار به عنوان تیم دوم به مرحله بعد لیگ قهرمانان راه خواهد یافت و در صورتی که این بازی با تساوی به پایان برسد در آن صورت این نماینده ایتالیا خواهد بود که پس از رئال مادرید به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد خواهد شد. یوونتوس این هفته موفق شد صدرنشینی خود را در لیگ ایتالیا استحکام بخشد تا با خیالی آسوده به دیدار تیم ترکیه ای برود. گالاتاسرای از طرف دیگر در حالی برابر یووه به میدان می رود که یک سرمربی ایتالیایی به نام روبرتو مانچینی را روی نیمکت خود می بیند. آنها دوست ندارند ناکامی ترکیه در انتخابی جام جهانی را با حذف خود از لیگ قهرمانان اروپا کامل کنند.

جدول گروه

۱- رئال مادرید ۱۳ امتیاز

۲- یوونتوس ۶ امتیاز

۳- گالاتاسرای ۴ امتیاز

۴- کپنهاگن ۴ امتیاز

گروه C

بنفیکا - پاری سن ژرمن

المپیاکوس - اندرلشت

پاری سن ژرمن از پیش صعود کرده به مرحله بعد لیگ قهرمانان در حالی باید در خارج از خانه به دیدار بنفیکا برود که تیم پرتغالی سخت در پی پیروزی است. پیروزی بنفیکا در این دیدار تا حد زیادی تیم پرتغالی را به مرحله بعد می رساند؛ به شرطی که المپیاکوس نتواند تیم ضعیف اندرلشت را در خانه شکست دهد. با توجه به دو دیدار سه شنبه شب به نظر می رسد شانس تیم یونانی برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا زیادتر از تیم پرتغالی باشد. اندرلشت نیز هیچ شانسی برای صعود ندارد و با یک امتیاز در قعر جدول جای گرفته است تا همانند استاندارد لیژ که در لیگ اروپا نتایج ضعیفی گرفته است اندرلشت نیز روند ناکامی تیم های بلژیکی در اروپا را تکمیل کند.

جدول گروه

۱- پاری سن ژرمن ۱۳ امتیاز

۲- المپیاکوس ۷ امتیاز

۳- بنفیکا ۷ امتیاز

۴- اندرلشت یک امتیاز

گروه D

بایرن مونیخ - منچستر سیتی

ویکتوریا پلژن - زسکا مسکو

در این گروه تقریبا همه چیز مشخص شده است. تیم های بایرن مونیخ و منچسترسیتی توانستند با جمع آوری امتیازهای لازم صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. دیدار بایرن و منچستر سیتی در مونیخ تکلیف تیم صدر نشین این گروه را مشخص خواهد کرد. بایرن تنها تیم لیگ قهرمانان است که همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و با ۱۵ امتیاز قاطعانه در صدر جدول قرار دارد. آنها ۴۰ بازی است که در بوندسلیگا طعم شکست را نچشیده اند و می توانند به زودی رکورد شکست ناپذیری آرسنال و سپس استوا بخارست را بشکنند. آنها در این دیدار آرین روبن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. بایرن این هفته موفق شد وردربرمن را در خانه خودش با ۷ گل در هم بکوبد تا نشان دهد بدون روبن نیز تیم خطرناکی است. منچستر سیتی نیز این فصل نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته است. شباهت دو تیم خط حمله آنهاست که یکی از برترین خط حمله های این فصل لیگ های اروپایی بوده است.

در دیگر دیدار کم اهمیت این گروه ویکتوریا پلژن در خانه از تیم زسکا مسکو پذیرایی خواهد کرد. تنها انگیزه این دو تیم قرار گرفتن در رده سوم است که باعث می شود تیم صعود کرده به لیگ اروپا مشخص شود.

جدول گروه

۱- بایرن مونیخ ۱۵ امتیاز

۲- منچستر سیتی ۱۲ امتیاز

۳- زسکا مسکو ۳ امتیاز

۴- ویکتوریا پلژن بدون امتیاز
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات