کفاشیان: شوخی های مردم با مسی از شدت علاقه است

برنامه نود امشب کم و بیش طعم جام جهانی داشت. مشخص شدن همگروه های تیم ملی و حمله ایرانی ها به صفحه فیسبوک مسی از موضوعات جالب برنامه نود بود. کفاشیان که مهمان تلفنی این برنامه بود که حمله ایرانی ها به صفحه مسی از شدت علاقه به وی بوده نه چیز دیگر!

به گزارش افکارنیوز ، برنامه امشب نود با طعم جام جهانی از ساعت ۲۲: ۳۰ با اجرای عادل فردوسی پور از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. بازی های هفته هفدهم لیگ برتر در کنار قرعه کشی جام جهانی و حمله ایرانی ها به صفحه فیسبوک مسی از مهم ترین موضوعات برنامه این هفته نود بود.

مشخص شدن همگروهی های ایران در جام جهانی در کنار چندین و چند سوژه حاشیه ای دیگر در خصوص جام جهانی طعم برنامه امشب نود را کمی تا قسمتی با حال و هوای جام جهانی گره زد. خصوصا اینکه سوال پیامکی برنامه امشب هم این بود که آیابه نظر مردم ایران از گروه خود در جام جهانی صعود خواهد کرد یا خیر که در بیشتر قسمت های برنامه با یک برتری اندک مردم ایران را صاحب شانس صعود به مرحله بعدی جام جهانی می دانستند. چیزی که البته بیشتر از مردم عادل فردوسی پور به آن اعتقاد داشت.

پخش گزارشی از تیم های همگروه ایران بخش دیگری از برنامه نود بود که در بخش نخست آن گزارشی از تیم ملی آرژانتین پخش شد. بعد از این گزارش که فردوسی پور همه ستاره های نیجریه را ردیف کرده بود علی کفاشیان به روی خط برنامه آمد تا با عادل فردوسی پور در خصوص وضعیت تیم ملی در جام جهانی صحبت کند. سوال نخست فردوسی پور در خصوص بازی های تداراکاتی تیم ملی در راه آماده سازی برای جام جهانی بود.

کفاشیان گفت که در حال رایزنی با تیم ملی کویت هستیم تا از فرصت آن بازی برای برگزاری بازی تدراکاتی برای تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم. کفاشیان از مطرح بودن نام آفریقای جنوبی برای بازی تدارکاتی سخت گفت و بعد گفت به دلیل قوی بودن این تیم شاید امکان برگزاری این بازی نباشد. وقتی فردوسی پور با تعجب پرسید که «یعنی برای بازی تدارکاتی به دنبال تیم های ضعیف هستید؟ » کفاشیان پاسخ داد که نظر کی روش بر این است که با تیم های قوی در راه جام جهانی بازی نکنیم و از آنجایی که خودشان علاقه دارند مذاکرات بازی ها را انجام دهند ما همه مسائل زرا به شخص ایشان واگذار کردیم.

فردوسی پور با اشاره به اتفاقی که برای ایویچ رخ داد شاید کی روش هم از کسب نتایج ضعیف در مرحله آماده سازی می ترسد و بهتر نیست که شما اظمینانی به او بدهید که با کسب هر نتیجه ای در بازی های تدارکاتی روی نیمکت ما در جام جهانی بنشیند موجب می شود که او هم از بازی با تیم های بزرگتر نهراسد. به هر حال باختن در بازی های تدارکاتی بهتر از باختن در جام جهانی است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال گفت که ما به کی روش پیشنهاد دادیم تا قراردادش را تا جام ملتهای استرالیا تمدید کنیم و حتی به او گفته ایم که بازی های تدارکاتی را باخته فرض کن و برای آماده شازی تیم ملی به میدان بیا.

بعد از این موضوع ماجرای حمله ایرانی ها به صفحه فیسبوک لیونل مسی سوژه بعدی فردوسی پور بود که کفاشیان در پاسخ به این مضوع حرف عجیبش را که صبح امروز در رسانه ها هم مطرح کرده بود بیان داشت و آن اینکه «مردم از شدت دوست داشتن دست به این کار زدند»

مجید جلالی که در این روزها منطقی ترین موضع گیری ها را نسبت به وضعیت گروه تیم ملی را داشت به روی خط آمد و در خصوص شانس صعئد ایران به مرحله بالاتر گفت ایران در جام جهانی بین صفر تا دو امتیاز کسب خواهد کرد و تیم ملی کشورمان هیچ شانسی برای صعود به مرخله بعدی ندارد. او گفت که برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی می بایست از الان برای دوازه سال آینده برنامه ریزی کرد و این موضوعی نیست که با شش ماه برنامه ریزی حاصل شود.

او در خصوص ماجرای فحاشی سایبری ایرانی ها به مسی آن را مسئله ای فرهنگی و حل ناشدنی در حال حاضر خواند و وضعیت ورزشگاه ها و جو فرهنگی حاکم بر ورزش کشور را در آن دخیل دانست.

فردوسی پور بار دیگر به سراغ کفاشیان رفت و او بار دیگر این نظر عجیب را مطرخ کرد که «مردم مسی را خیلی دوست دارند و اتفاقی که در فیسبوک مسی رخ داده از شدت علاقه است» وی همینطور از احتمال نوشتن نامه به رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین و توضیح دادن اتفاقات پیش رو سخن گفت و از فردوسی ئور خواست تا تاریخ تولد مسی را برای او «درآورد» تا برایش کادوی تهیه کند!

بعد از خداحافظی کفاشیان جلالی هم در سخنان پایانی خود گفت «این چه جور دوست داشتنی است که زشت ترین الفاظ را به فرد نسبت می دهند» و بعد به کنایه به کفاشیان گفت «با همه مسائل اینقدر ساده برخورد کردید که وضعیت فوتبال ما امروز چنین است»

بعد از این گفت وگو و بعد از دیدن نیتجه نظرسنجی که در صعود ایران به مرحله بعدیی جام جهاین ۵۵ به ۴۵ از صعود نکردنمان پیش بود گزارش «نود درجه» پخش شد که شوخی و کنایه های فردوسی پور به شیث رضایی بازیکن تازه مس کرمان که شماره ۹۰ این تیم را هم به تن کرده از نکات جالب آن بود.

در این بخش هدایت ممبینی مهمان و کارشناس داوری نود بود که قبل از دیدن خلاصه بازی استقلال و سپاهان گفت وگوی کوتاهی میان او و فردوسی پور در خصوص دعوای کمیته و دپارتمان داوری در گرفت. فردوسی پور در این بخش به کنایهدر خصوص نبی گفت که «آقای نبی یک کشوی جادویی دارند که هر پرونده ای را که علاقه ای به رسیدگی به آن را ندارند در آن قرار می دهند و هر وقت که دلشان خواست آن را بیرون می آورند»

ممبینی هم در خصوص درگیری کمیته و دپارتمان گفت که در حال حاضر جهت گیری دپارتمان به سمت فدراسیون است و این استقلال کمیته داوران را کمی تهدید می کند و این مهم ترین موضوع مناقشه در این میان است.

خلاصه بازی استقلال و سپاهان با گزارش حاشیه ای از وضعیت بلیط فروشی و سایر حواشی پخش شد و بعد از گزارشی که از وضعیت ورزشگاه نقش جهان نمایش داده شد ممبنی به بررسی داوری این بازی پرداختند.

دومین گزارش نود از حریفان ایران در جام جهانی به آرژانتین اختصاص داشت و بعد از آن گزارشی از نظر مردم آرژانتین در خصوص همگروهی با ایران پخش شد.

بعد از این گزارش ها فردوسی پور با اشاره به گزارش هفته گذشته نود در خصوص وضعیت تیم فوتبال بانوان استقلال گفت که همه اعضایی که هفته گذشته با نود مصاحبه کرده بودند از تیم استقلال اخراج شدند و گفت که اگر آقای فتح الله زاده حاضر باشند می توانند در این خصوص توضیح دهند.

بازیکنان اخراجی استقلال بار دیگر با نود مصاحبه کردند و از اخراج خود خبر دادند و نظری جویباری هم مصاحبه علیه باشگاه را علت اصلی اخراج این بازیکنان دانست.
خلاصه بازی سایپای البرز و راه آهن سورینت و فجر سپاسی شیراز و فولاد خوزستان بخش دیگر برنامه نود بود.
از آنجایی که در بازی سایپا و راه آهن ورزشگاه بازی را به اشتباه به داور چهارم اعلا کرده بودند این بازی بدون داور چهارم قرار بود برگزار شود که به یکباره رئیس هیات فوتبال تهران به عنوان داور چهارم زمین قرار گرغت. این اتفاق عجیب در فوتبال سوژه گزارش جالب نود بعد از پخش بازی این دو تیم بود.

بعد از بررسی داوری این دوبازی و تحلیل آماری آن خلاصه یکی از دو داربی هفته گذشته فوتبال ایران پخش شد. خلاصه بازی گسترش فولاد و تراکتورسازی بخش بعدی برنامه نود بود.

بعد از پخش این بازی گزارشی از وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران پخش شد. گلزنی اشکان دژاگه و جباری در لیگ های انگلستان و قطر در کنار بازی کردن آزمون، داوری، جهانبخش و شجاعی مهم ترین بخش های این گزارش بود. فردوسی پور در پایان این گزارش گفت که علاقه مند است تا با لژیونرهای تیم ملی درباره وضعیت گروه ایران در جام جهانی گفت و گو کند. فردوسی پور و ممبینی بعد از این گزارش داوری بازی گسترش و تراکتور را بررسی کردند.

کمی نگذشت تا وعده فردوسی پور محقق شد و رضا قوچان نژاد روی خط آمد و به گفت وگو با وی پرداخت. قوچان نژاد گفت علی رغم سخت بودن گروه ایران در جام جهانی از گروه مان در جام جهانی راضی است. فردوسی پور پرسید که آیا از گروهمان صعود می کنیم و قوچان نژادپاسخ داد که بالاخره برای زنگ تفریح نمی روییم و ان شالله از گروه مان صعود می کنیم.
فردوسی پور در بخش بعدی این گفت وگو در خصوص وضعیت او در تیم اش که قصد جدا شدن از آن را ارد پرسید و قوچان نژاد پاسخ داد که در ژانویه از تیم اش جدا خواهد شد.

قوچان نژاد در پاسخ به این سوال که دوست دارد در بلژیک به بازی ادامه دهد یا نه گفت که دوست دارد کشورش را عوض کند و علاقه دارد تا در تیمی باشد که در فرصت باقی مانده تا جام جهانی بازی کند و گل بزند و نقش مهمی در تیم اش داشته باشد.

بعد از خداحافظی با قوچان نژاد خلاصه بازی پرسپولیس و ذوب آهن پخش شد و فردوسی پور قول دا تا در ادامه برنامه ارتباط تصویری با دانیال داوری هم برگزار شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات