تیم های فوتبال بایر لورکوزن و المپیاکوس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و از بین تیم های یوونتوس و گالاتاسرای نیز یک تیم صعود خواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در شب نخست از دور آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳: ۱۵ شب گذشته هشت دیدار از گروه های اول تا چهارم به طور همزمان برگزار شد و تیم های بایر لورکوزن و المپیاکوس به مرحله حذفی چمپیونز لیگ صعود کردند و منچستر سیتی انتقام شکست در دیدار رفت را از شاگردان پپ گواردیولا و بایرن مونیخ گرفت. همچنین دیدار عجیب تیم های المپیاکوس و اندرلشت سه اخراجی از تیم میهمان داشت و گالاتاسرای و یوونتوس نیز دیدارشان نیمه کاره ماند.

نگاهی به دیدارهای انجام شده شب گذشته و جدول رده بندی گروه های یک تا چهار می اندازیم:



گروه اول:


منچستر یونایتد ۱ شاختار دونتسک ۰

جونز ۶۷ برای منچستر یونایتد



رئال سوسیداد ۰ بایرلورکوزن ۱

توپراک ۴۹ برای لورکوزن



در این گروه منچستر یونایتد از قبل صعودش به مرحله حذفی مسجل شده بود و از بین تیم های شاختار دونتسک و لورکوزن یک تیم به همراه شیاطین سرخ صعود می کرد.

پس از پایان رقابت های شب آخر مرحله گروهی منچستر یونایتد با ۱۴ امتیاز در صدر قرار گرفت، لورکوزن با ۱۰ امتیاز دوم شد و به مرحله حذفی صعود کرد، شاختار با ۸ امتیاز سوم شد و به لیگ اروپا راه یافت و رئال سوسیداد با ۱ امتیاز در قعر جدول قرار گرفت و حذف شد.



جدول گروه اول:


۱. منچستر یونایتد ۱۴ امتیاز

۲. بایر لورکوزن ۱۰ امتیاز

۳. شاختار دونتسک ۸ امتیاز

۴. رئال سوسیداد ۱ امتیاز



گروه دوم:


گالاتاسرای؟ یوونتوس؟

به دلیل بارش برف به تعویق افتاد



کپنهاگن ۰ رئال مادرید ۲

مودریچ ۲۵ و رونالدو ۴۸ برای رئال



در این گروه رئال مادرید از پیش صعودش به مرحله حذفی مسجل شده بود و گالاتاسرای و یوونتوس و کپنهاگن برای صعود به مرحله حذفی به عنوان تیم دوم شانس داشتند و جدال گالا و یووه از حساسیت زیادی برخوردار بود که به دلیل بارش سنگین برف در استانبول، پس از ۳۵ دقیقه بازی، این دیدار با دستور داور نیمه کاره ماند تا تکلیف تیم دوم صعود کننده به مرحله حذفی به آینده موکول شود.

پس از پایان رقابت های گروهی، تیم فوتبال رئال مادرید با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی راه یافت، یوونتوس با ۶ امتیاز و گالاتاسرای یا ۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده های دوم و سوم هستند و تکلیف تیم دوم و صعود کننده به دور حذفی و تیمی که به لیگ اروپا راه می یابد، بعدا مشخص می شود و کپنهاگن دانمارک نیز با ۴ امتیاز در قعر جدول جای گرفت.



جدول گروه دوم:


۱. رئال مادرید ۱۶ امتیاز

۲. یوونتوس ۵ بازی ۶ امتیاز

۳. گالاتاسرای ۵ بازی ۴ امتیاز

۴. کپنهاگن ۶ بازی ۴ امتیاز



گروه سوم:


بنفیکا ۲ پاری سن ژرمن ۱

کاوانی ۳۷ برای پاری سن ژرمن

لیما ۴۵ (پنالتی) و گایتان ۵۸ برای بنفیکا

المپیاکوس ۳ اندرلشت ۱

ساویولا ۳۳ و ۵۸ و دومینگز ۹۰ (پنالتی) برای المپیاکوس

کیشتان ۳۹ برای اندرلشت (کویاته در دقیقه ۴۹ و ان ساکالا دقیقه ۸۸ و پروتو دقیقه ۹۰ هر سه از اندرلشت اخراج شدند)

در این گروه تیم فوتبال پاری سن ژرمن به عنوان تیم نخست از پیش به مرحله حذفی صعود کرده بود و المپیاکوس و بنفیکا یک تیم می بایست به همراه پاریسی ها به مرحله بعد صعود کند.

پس از پایان رقابت های شب آخر تیم فوتبال پاری سن ژرمن با ۱۳ امتیاز در رده نخست قرار گرفت، المپیاکوس با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به بنفیکا دوم شد و به دور حذفی صعود کرد، بنفیکا نیز با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به المپیاکوس سوم شد و به لیگ اروپا راه یافت و اندرلشت بلژیک نیز با ۱ امتیاز در قعر جدول جای گرفت و حذف شد.



جدول گروه سوم:


۱. پاری سن ژرمن ۱۳ امتیاز

۲. المپیاکوس ۱۰ امتیاز تفاضل گل +۲

۳. بنفیکا ۱۰ امتیاز تفاضل گل ۰

۴. اندرلشت ۱ امتیاز



گروه چهارم:


بایرن مونیخ ۲ منچستر سیتی ۳

مولر ۵ و گوتسه ۱۲ برای بایرن

داوید سیلوا ۲۸، کولاروف ۵۹ (پنالتی) و میلنر ۶۲ برای منچستر سیتی

ویکتوریا پلژن ۲ زسکا مسکو ۱

موسی ۶۵ برای زسکا مسکو (ژاگوئف در دقیقه ۶۷ اخراج شد)

کولار ۷۶ و و واگنر ۹۰ برای ویکتوریا پلژن

در این گروه تیم های بایرن مونیخ و منچستر سیتی از پیش صعودشان به مرحله حذفی مسجل شده بود و تنها جدال این دو تیم برای کسب رتبه نخست بود و تیم های ویکتوریا پلژن و زسکا مسکو نیز با یکدیگر برای کسب سهمیه لیگ اروپا رقابت می کردند.

با پایان دیدارهای مرحله گروهی در نهایت بایرن مونیخ موفق شد با کسب ۱۵ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به منچستر سیتی به عنوان تیم نخست به دور حذفی صعود کند، منچستر سیتی هم با ۱۵ امتیاز دوم شد، زسکا مسکو با ۳ امتیاز سوم شد و به لیگ اروپا رسید و ویکتوریا پلژن نیز با ۳ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به زسکا در قعر جدول جای گرفت و حذف شد.



جدول گروه چهارم:


۱. بایرن مونیخ ۱۵ امتیاز تفاضل گل +۱۲

۲. منچستر سیتی ۱۵ امتیاز تفاضل گل +۸

۳. زسکا مسکو ۳ امتیاز تفاضل گل -۹

۴. ویکتوریا پلژن ۳ امتیاز تفاضل گل -۱۱



بدین ترتیب تیم های بایر لورکوزن و المپیاکوس به جمع تیم های منچستر یونایتد، رئال مادرید، پاری سن ژرمن، بایرن مونیخ و منچستر سیتی که از قبل به دور حذفی صعود کرده بودند، پیوستند و هفت تیمی لقب گرفتند که از گروه های یک تا چهار به جمع ۱۶ تیم برتر اروپا راه می یابند. تیم هشتم صعود کننده نیز از بین تیم های گالاتاسرای و یوونتوس مشخص خواهد شد که دیدار شب گذشته آنها به میزبانی گالاتاسرای به دلیل بارش برف نیمه کاره ماند.

همچنین تیم های شاختار دونتسک، بنفیکا و زسکا مسکو با قرار گرفتن در مکان سوم جدول گروه های اول تا چهارم، به لیگ اروپا راه یافتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات